וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקו ברפואה - בלי לימודים: עשרות רופאים ורוקחים נעצרו

המשטרה עצרה 40 רופאים, מתמחים ורוקחים שהציגו בפני משרד הבריאות תעודות סיום לימודים ממוסדות בארמניה, למרות שעל פי החשד למדו שם פרק זמן קצר בלבד. שלושה מהרופאים הועסקו בבתי החולים ברזילי, קפלן, ואסף הרופא

עריכה: שניר דבוש

המשטרה עצרה הלילה (ראשון) 40 רופאים, מתמחים ורוקחים שהציגו בפני משרד הבריאות תעודות סיום לימודי רפואה ורוקחות מאוניברסיטאות בארמניה, בעוד שבפועל הם למדו שם פרק זמן קצר מבלי שסיימו את תקופת הלימודים הנדרשת. במשטרה חושדים שעל בסיס התרמית הצליחו העצורים לקבל רישיון לעסוק במקצועות הרפואה בארץ.

במהלך הדיון שנערך בבית המשפט בנצרת, המשטרה טענה שהמסמכים שהגישו החשודים אינם תואמים את המציאות ויש בהם פרטים לא נכונים. עוד הסבירה כי הוועדה להכרה בתארים זרים במשרד הבריאות, לא הבחינה בחוסר האמינות של המסמכים שהוצגו בפניה. נציג המשטרה ציין כי מדובר בפרשיה מסובכת, רחבת היקף שחלקה בחו"ל. "יש עשרות, אם לא מאות מעורבים", הוסיפו.
מנגד,

במהלך הדיון תהה אחד הסנגורים איך לא ננקט עד כה צעד להשעיית הרופאים, מאחר שלטענת המשטרה החקירה נמשכת כבר כמה חודשים.

עוד בוואלה! NEWS:
"הוועדה מיותרת": השרים יאשרו מחליף לאלשיך, וארדן מחכה ליועמ"ש
"הגיעו להילחם": עימותים אלימים בפריז במחאה נגד מקרון
שלום, שלווה והלוואה: החומה הגדולה של סין סוגרת על העולם

40 חשודים נעצרו עם דיפלומת רפואה מזוייפת מארמניה. משטרת ישראל, .
אחד החשודים נעצר במהלך משמרת/., משטרת ישראל

"אלו מעשים חמורים מאין כמותם, לא מדובר בזיוף או מרמה שנועדו לקבלת כסף או טובות הנאה, אלא בניסיון לקבל רשות לטפל כרופא בבני אדם, כאשר החשוד יודע שאינו כשיר לביצוע טיפולים", אמרה השופטת לילי יונג גפר. "החשודים הוליכו שולל את הגורמים במשרד הבריאות שחשבו שאפשר לבטוח בהם ושמטופליהם יזכו לטיפול רפואי נאות. מדובר במעשים שבהצלחם יש לא רק כדי להעניק לחשוד טובת הנאה שהיקפה עצום, אך גם לסכן שלומם של בני אדם".

החקירה בימ"ר צפון החלה בעקבות פנייה של משרד הבריאות למשטרת ישראל לחקור תלונה אנונימית שהוגשה אליהם בנושא. החקירה כללה פעילות סמויה במשך תקופה ארוכה מלקיה שבדרום ועד מג'דל שמס בצפון, ובמסגרתה אותרו רופאים, סטאז'רים ורוקחים חשודים. בין השאר, אותרו רופאים שהועסקו בבתי חולים ברזילי, אסף הרופא וקפלן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
40 חשודים נעצרו עם דיפלומת רפואה מזוייפת מארמניה. משטרת ישראל, .
העלונים שנתפסו במהלך מבצע המעצרים/., משטרת ישראל

במסגרת החקירה עלה כי החשודים למדו רפואה במוסדות שונים בחו"ל, משלא עמדו בדרישות אותם מוסדות לקבלת ההסמכה הנדרשת, הם פנו למאכער שהפנה אותם למוסדות אקדמאיים שונים בארמניה, בהם SAINT TEREZA, HAYBUSAK, MKHITAR GOSH. החשודים, בסיוע של המאכר, נסעו ולמדו באותם מוסדות פרק זמן קצר שלאחריו קיבלו את תעודת סיום הלימודים, וזאת מבלי שסיימו את תקופת הלימודים הנדרשת.

החשודים שידעו כי הם מחזיקים תעודת סיום לימודים שקרית הציגו אותה בפני משרד הבריאות כדי לקבל את הרישיון לעסוק ברפואה. חלקם אף הצליחו לעבור את בחינות ההסמכה ולזכות במשרות ציבוריות כרופאים או מתמחים בבתי חולים או במוסדות ציבוריים אחרים. אחד החשודים בשנות ה- 30 לחייו, תושב ערערה, נעצר בזמן שהיה במשמרת כרופא במחלקה פנימית באחד מבתי החולים המוכרים בארץ.

40 חשודים נעצרו עם דיפלומת רפואה מזוייפת מארמניה. משטרת ישראל, .
אחד הרישיונות שהושגו על ידי החשודים/., משטרת ישראל

במקרה אחר, במהלך מעצר של חשוד תושב טירה שהציג את עצמו כרופא כללי - אביו של החשוד נתפס נמלט מהמקום כשהוא מחזיק ברשותו שני כלי נשק. באירוע נוסף במסגרת המבצע, נעצר חשוד רופא שיניים בעל מרפאה עצמית, שריצה בעבר עונש מאסר בפועל בגין עבירות ביטחונית.

במסגרת החקירה נתפסו גם עלונים בשפה הערבית בהם כתוב "אנו מבשרים בשמחה לסטודנטים המתקשים בהשלמת לימודיהם - אפשרות העברה לאוניברסיטאות בארמניה, גיאורגיה ללא הפסד שנים - מאוניברסיטאות אירופאיות - יכולת הסבה ממקצועות הטיפול הטבעי ופיזיותרפיה, שמיעה ודיבור לרפואה כללית או שיניים... " ובהמשך מצוינים גם פרטים ליצירת קשר. בסיום החקירה מרבית החשודים יובאו היום לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

בעקבות האירוע, במשרד הבריאות הדגישו כי בעבר פרסמו הודעת אזהרה בנוגע לאיכות לימודי הרפואה בארמניה. במשרד אף שיתפו את משטרת ישראל במידה וציינו כי ימשיכו לסייע בקידום החקירה ככל שיידרש.

(עדכון ראשון, 08:03)

40 חשודים נעצרו עם דיפלומת רפואה מזוייפת מארמניה. משטרת ישראל, .
תעודות ההסמכה שהוצגו למשרד הבריאות/., משטרת ישראל
אמל"ח שנמצא בצפון יחד עם 40 חשודים שנעצרו עם דיפלומת רפואה מזוייפת מארמניה. משטרת ישראל, .
כלי הנשק שנתפסו במהלך מבצע המעצרים/., משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully