וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית אור יהודה וראש העיר לשעבר שהורשע יפצו מתלוננות במיליון שקל

4.12.2018 / 16:01

לאחר שיוסף דוד הורשע בשנת 2016 ב-11 מקרי עבירות מין, מרמה והפרת אמונים ונשלח ליותר מ-3 שנים בכלא, מקורביו, יחד עם העירייה והעובדות שעברו התעללות ממושכת הגיעו להסכם לסילוק תביעות שיפצה אותן. עם זאת הן טוענות שמקורביו מאיימים עליהן לאחר שיצא מהכלא

צילום: מאיר וקנין, עריכה: יאיר דניאל

עיריית אור יהודה וראש העיר לשעבר, דוד יוסף יפצו את המתלוננות בפרשת ההטרדות המיניות שהתפוצצה לפני כשלוש שנים בסכום של כמיליון שקלים - כך נודע לוואלה!NEWS. הפיצוי יגיע לאור ההתעללות המתמשכת של יוסף בעובדות העירייה, שהוטרדו קשות על ידו, חלקן מינית וחלקן תעסוקתית. הוא הורשע בשנת 2016 ב-11 מתוך 15 עבירות המין שיוחסו לו, בהן הטרדה מינית בכוח, ובחמש עבירות מרמה והפרת אמונים, בהן גניבה בידי עובדי ציבור.

אחרי שהורשע יוסף בבית המשפט המחוזי, ונידון לשנתיים מאסר, ערערה המדינה על קלות העונש, ובית המשפט העליון קיבל את העתירה והחליט להחמיר את עונשו ל-38 חודשי מאסר. במהלך החודש האחרון הגיעו המתלוננות באמצעות עו"ד רוני אלוני סדובניק להבנות והסכמות עם אנשיו של יוסף וכן עם עיריית אור יהודה, מכיוון שעל העירייה חלה אחריות כמעסיק מכוח החוק למניעת הטרדות מיניות. הצדדים ניהלו הליך גישור עם המוטרדות שבסופו הגיעו להסכם לסילוק התביעות. העירייה, מצידה, החליטה למנוע מהנשים שהוטרדו ללכת לבתי המשפט, ומתוך כבוד לעובדות, סברה שהדרך הראויה היא פשרה וגישור. "למרות שהעירייה מפצה את המתלוננות, העירייה תדאג לעמוד על זכויותיה מול דוד יוסף להשיב את הכספים הללו לקופה הציבורית בעקבות הנזק הגדול שהוא גרם", הסביר גורם בעירייה.

עוד בוואלה! NEWS
עשרות חברות הצטרפו למאבק: המדריך המלא למחאת הנשים היום
חתונה תוך ארבע שעות: סתיו ונתלי נישאו בביה"ח לעיני ילדם החולה
"אוטובוס הקסמים" יגשים את חלומם של 35 ילדים בסיכון

ראש עיריית אור יהודה לשעבר דוד יוסף נכנס לכלא חרמון. פברואר 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
יפצה את המתלוננות. דוד יוסף בכניסתו לכלא, פברואר 2017/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

יוסף ששימש כראש העיר משנת 2007 הורשע בנוסף בהדחה בחקירה, שימוש לרעה בכוח המשרה, מעשה מגונה, הטרדה מינית והתנכלות. עם זאת, בהכרעת הדין זיכה אותו השופט המחוזי דוד רוזן מחלק מסעיפי האישום נגדו. אחד המקרים שזכו לתשומת לב ציבורית היה קריאת שמו של רחוב "באלי" בעיר על שם צעירה שעמה קיים קשר רומנטי. במהלך הקראת גזר הדין יוסף הביע צער וחרטה על מעשיו וביקש רחמים מבית המשפט, תוך התחשבות במשפחתו. בגזר הדין של יוסף נכתב כי "שילובן של העבירות בהן הורשע מהווה ביטוי מובהק של שחיתות ציבורית ואובדן ערכי ניהול תקינים, תוך התנהלות חסרת יושרה וניצול כוח השררה. כך נפגע אנושות אמון הציבור במערכת השלטונית".

בהתייחס לעבירות המין שבהן הורשע, נכתב בגזר הדין כי התמונה שהצטיירה בבית המשפט היא "קשה וקודרת", והוסיפו שנראה שיוסף ביצע את העבירות המיניות "מעל לתאווה המינית, לשם הפגנת כוחות והבעת שליטה על סביבתו". בנוסף, נכתב כי במהלך המשפט היה נדמה כי שכל אישה שנקלעה לסביבתו במהלך מילוי תפקידו כראש עיר סומנה על ידיו ובהמשך שימשה עבורו בבחינת "אובייקט", "מטרה להטרדה" או "תקיפה מינית מילולית ו/או פיזית". עוד הוסיפו שמעל להשפלה והפגיעה בגוף ובנפש, נאלצו קורבנותיו "להתמסר לו ולהיענות לדרישותיו המיניות על מנת להבטיח את מקום עבודתן".

עוד באותו נושא

העליון החמיר את עונשו של ראש עירייית אור יהודה דוד יוסף

לכתבה המלאה
גזר הדין של דוד יוסף, לשעבר ראש עיריית אור יהודה, 18 בדצמבר 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה
הורשע ב-11 מקרים. דוד בגזר דינו, דצמבר 2016/מערכת וואלה, טליה קדוש

עורכת דינן של המתלוננות, רוני אלוני סדובניק, אמרה שבהמשך להחלטה שלמרות שראשת העיר החדשה, ליאת שוחט מתנהלת נכון ושהעובדות זוכות לתמיכה, הן ממשיכותצ לעבור מסכת איומים מכיוונם של מקרוביו של יוסף. לדבריה, הם מבטחים שיהיה ניקוי של שליש מעונשו והוא "אוטוטו" יחזור לחיים הפוליטיים "וילמד לקח" את כל מי "שהעיזה" להתלונן נגדו. "לצערנו הרב, ניסינו לקבל צו הגנה לצמיתות מבית המשפט המחוזי שהרשיע את יוסף אך בתי המשפט בישראל עדיין לא בשלים לתת הגנה לעדים ומתלוננים שבאים להעיד, זה ייקח זמן, אבל בסוף זה גם יגיע", הוסיפה סדובניק.

עו"ד רונית גוטשל, המייצגת את דוד יוסף סירבה להתייחס לפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully