וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוטובוס הקסמים" יגשים את חלומם של 35 ילדים בסיכון

4.12.2018 / 1:12

היעד הראשון של אוטובוס "מטרופולין" שנועד ללוות עמותות וארגונים חברתיים, בפרויקט משותף עם "עוטפות באהבה", הוא מופע הפסטיגל לילדים בסיכון מנתניה שזה כל חלומם. "הם צריכים גם את מה שכל ילד ישראלי מקבל" הסבירה מנהלת העמותה

אוטובוס הקסמים של מטרופולין. מטרופולין, מערכת וואלה
בדרך להגשים חלומות. "אוטובוס הקסמים" של מטרופולין/מערכת וואלה, מטרופולין

35 ילדים בגילאי תשע מנתניה יגיעו היום (שלישי) לצפות במופע הפסטיגל בפעם הראשונה בחייהם. זאת, במסגרת "אוטובוס הקסמים" - מיזם חברתי חדש שהקימה חברת האוטובוסים "מטרופולין", לטובת מעורבות חברתית וסיוע לקהילה. בנוסף, נועד ללוות עמותות וארגונים חברתיים ולאפשר להם יחד להגשים חלומות. זו תהיה פעילות ראשונה למיזם האוטובוס "שמגשים חלומות", והוא מתקיים בשיתוף עמותת "עוטפות באהבה" שהוקמה לפני ארבע שנים על ידי קבוצת אימהות מהשרון אשר שמו להן כמטרה "ליצור מעטפת חמימה, מחבקת ומיטיבה עם ילדים בסיכון ומעוטי יכולת ולדאוג לצרכיהם הבסיסיים והקיומיים".

"אני מאד מתרגשת והילדים בכלל בעננים", אמרה דנית הראל יו"ר עוטפות באהבה. "הם לא מפסיקים לדבר על זה והם אפילו עוד לא יודעים את כל ההפתעות והפינוקים שמכינים להם, אבל הם כבר מכירים את כל השירים בעל פה". הראל סיפרה שקיבלה פנייה מאימהות שרוצות להגשים לילדים שלהם חלום ולקחת אותם להצגת פסטיגל, "כמו כל ילד ישראלי בחנוכה". "הם צריכים פסטיגל בדיוק כמו שהילדים שלנו צריכים את זה, היה לנו ברור שנרתם לכך", היא אומרת. הראל פרסמה פוסט בפייסבוק בבקשה לעזרת הציבור לקחת חלק ולסייע במימון הכרטיסים לילידים. "באופן לא יאומן חברת מטרופולין מיד הסכימו להרים את הכפפה ולקחת זאת על עצמם ולממן את עלות הכרטיסים לילדים", סיפרה הראל. "בשיחה איתם הבנו שיש להם אפילו אוטובוס מיוחד שיוקצה במיוחד לפעילויות מסוג כזה. אני לא הייתי צריכה לעשות כלום. הם אימצו אותנו וארגנו הכל. הסתבר שבזמן שאנחנו חיפשנו מי יעזור אז הם חפשו למי לתת, ובגדול, וזה מה שקרה".

עוד בוואלה! NEWS
התבססות איראן וחימוש חיזבאללה: נתניהו ופומפאו נועדו בבריסל
עשרות חברות הצטרפו למאבק: המדריך המלא למחאת הנשים
בגלל שחיטה של פרה: שוטר ומפגין נהרגו בעימותים בצפון הודו

כוכבי פסטיגל 2018. ניר פקין
בדרכם לראות את הפסטיגל. כוכבי פסטיגל 2018/ניר פקין

הראל בת ה-42 מכפר סבא, אם חד-הורית לבנות בגילאי 11 ושש, עשתה הסבה מקצועית וכיום היא עובדת סוציאלית שמארחת באופן שוטף בסופי שבוע וחגים בביתה זוג תאומים בן ובת בגיל 11 המתחנכים בפנימייה, לאחר שבגיל שש התייתמו מאמם שלא יכלה לשאת אותם. קודם לכן הם התייתמו מאב בנסיבות טראגיות אחרות. "הם עברו חיים קשים דרך משפחות אומנה", שיתפה הראל. הם צריכים גם את מה שכל ילד ישראלי מקבל, להיות כמו כולם ולא להיות שונה זה חשוב מאוד. המטרה שלנו היא לתת להם את כל מה שהילדים שלנו מקבלים". הראל הוסיפה שהיא מאמינה במשפט: "אם אני נותנת אז זה כדי לתת" ומסבירה שהעמותה אינה לצרכי רווח וכולם פועלים בה בהתנדבות מתוך רצון לעזור לילדים.

עמותת "עוטפות באהבה" הוקמה ע"י קבוצת אימהות מכפר סבא והוד השרון שהתאגדו סביב הראל שיזמה את הרעיון, במטרה לעזור לרווחתן הכלכלית של משפחות במצוקה באמצעות תרומת סלי מזון. "זה הפך להיות הרבה יותר", מודה הראל, "אם יש ילד או קשיש, או משפחה עם צרכים מיוחדים, אנחנו מתייצבות לעזור להם". במשך הזמן מיקדה הקבוצה את פעילויותיה בעיקר סביב ילדים בסיכון. "הם הלב שלנו. אנחנו רוצות לתרום לילדים אלו ולהקל עליהם, ולו במעט אז אנחנו מתמקדות בחגיגות ימי הולדת, אירועי חגים. הפעלות וטיולים. העולם שלהם מורכב מאוד והם חוו קשיים רבים במהלך חייהם הקצרים". הראל הסבירה שהקשיים של הילידים נובעים ממשפחות לא יציבות, ניתוק מרשת חברתית מוכרת ומעבר לחברה אחרת וכתוצאה מכך הילידים חווים בעיות רגשיות רבות. "מדובר בילדים שחוו נטישה קשה, אלימות, הזנחה רגשית ונפשית", הסבירה.

"אנו מאמינים כי כל חברה צריכה להטמיע בתוך הפעילות השוטפת שלה את ערך התרומה לקהילה וההתנדבות כמטרה חשובה וכדרך קבע", אמרה ליבנת כהן-דן, סמנכ"לית השיווק של מטרופולין. "כחברה המספקת שירותי תחבורה, היה רק טבעי לבסס את הפעילות ההתנדבותית שלנו על 'אוטובוס קסמים' שיכול להסיע אנשים ולספק להם חוויות ואירועים יוצאי דופן. התגובה של הילדים הייתה מרגשת מאוד, ואנו שמחים כי נפלה בידינו הזכות לשמח" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully