וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחיזבאללה: לא נפגעו עמדות שלנו או של איראן בתקיפה בסוריה

3.12.2018 / 14:00

הגורם הכחיש דיווחים שלפיהם בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק נפגעו יעדים של הארגון הלבנוני או של טהראן. לפי שורת מקורות באופוזיציה, בתקיפה הופצצו מטרות של מיליציות שיעיות, כולל מרכזי גיוס

.

גורם בכיר בחיזבאללה אמר היום (שני) כי לא נפגעו עמדות של הארגון או של איראן בתקיפה שהתרחשה בשבוע שעבר בפרברי דמשק. התקיפה, שיוחסה על ידי הארגון הסורי לזכויות אדם לישראל, נמשכה קרוב לשעה ובמהלכה הותקפו מטרות באזור הבירה ובדרום המדינה, באזורים שבהם לפי דיווחים נמצאים מרכזי התקשורת והלוגיסטיקה של חיזבאללה.

"לא היו פגיעות בעמדות של איראן או של חיזבאללה בכיסווה, שבדרום סוריה", אמר הגורם הבכיר לרויטרס. האזור, לפי דיווחים זרים, הותקף בשנים האחרונות כמה פעמים על ידי ישראל הפועלת למניעת ההתבססות האיראנית בסוריה.

הטלוויזיה הסורית הרשמית, שלא זיהתה מי "התוקף", טענה כי מערכות ההגנה האווירית של הצבא סיכלו את המתקפה שאירעה ביום חמישי בערב. ישראל, כהרגלה, לא התייחסה לדיווחים, אלא רק לנפילת טיל נ"מ ברמת הגולן שנורה ככל הנראה בזמן התקיפה. לא היו נפגעים.

לקריאה נוספת על המצב בסוריה
טילים מדויקים מכוונים לבסיסים: חיזבאללה נתן פרומו למלחמה הבאה
בצל המתיחות בסוריה: נתניהו צפוי להיפגש עם שר החוץ האמריקני

תומכי חיזבאללה ביום העשורא בביירות, לבנון, 20 בספטמבר 2018. רויטרס
תומכי חיזבאללה בביירות, ספטמבר/רויטרס

אחרי התקיפה, אמרו שני גורמי מודיעין בכירים באזור לרויטרס כי אזור התקיפות הוא מוקד התקשורת והלוגיסטיקה של חיזבאללה בדרום סוריה, סמוך לגבול עם ישראל. לפי עריק מצבא סוריה, בין המטרות היו בסיסים של שתי חטיבות של צבא סוריה, שבהן הוטמעו לוחמי הארגון השיעי הלבנוני, וכן מצבור רקטות הסמוך אליהן וקרוב לגבול לבנון.

גורמי אופוזיציה אמרו לרויטרס כי לחיזבאללה יש עתה תפקיד מפתח בקוניטרה, שעליה השתלט מחדש הצבא במתקפתו בדרום במהלך הקיץ האחרון, שם שהוא ככל הנראה מאמן מיליציות שיעיות פרו-איראניות אחרות וכן מורדים לשעבר. בחודשים האחרונים הרחיבה איראן את נוכחותה הצבאית בדרום סוריה, דרך ביסוס אחיזתו של חיזבאללה.

"ישראל תקפה את האזור מאחר שבסיסי צבא סוריה שם הפכו לקרקע לגיוס פעילי חיזבאללה ומיליציות אחרות על מנת שיישלחו לקוניטרה", אמר סעיד סיף, גורם באופוזיציה הסורית.

בתוך כך, העיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחיזבאללה פרסם כי מזכ"ל האגון אמר כי חיזבאללה נחרץ להגיב לכל "תוקפנות ישראלית". עוד נכתב בעיתון כי "נסראללה אמר את דבריו ולא יזוז מהם. התגובה על תוקפנות היא בלתי-נמנעת, וזה כולל גם תגובה על התגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully