וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות בסוריה: נתניהו צפוי להיפגש עם שר החוץ האמריקני

3.12.2018 / 7:38

פגישתם של ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ פומפאו תתקיים בבריסל, ובמהלכה יידונו ההתפתחויות האזוריות, בהן גם ההתבססות האיראנית בסוריה ולבנון. הטיסה טרם אושרה סופית בשל סוגיות לוגיסטיות, אולם ההערכה היא כי רה"מ ימריא בשעות הקרובות לפגישה שנקבעה בשבוע שעבר

.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש הערב (שני) עם שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, בבריסל. הטיסה טרם אושרה סופית בשל סוגיות לוגיסטיות אך ככל הנראה נתניהו ימריא בשעות הקרובות לפגישה, שנקבעה בשבוע שעבר.

השניים צפויים לדון במהלך פגישתם בהתפתחויות האזוריות, ובעיקר בהתבססות האיראנית בסוריה ולבנון. לראש הממשלה יתלוו ראש המוסד יוסי כהן, ראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל) מאיר בן שבת והמזכיר הצבאי אבי בלוט.

פגישת נתניהו ופומפאו תתקיים פחות משבוע לאחר התקרית החריגה שהתרחשה בשמיי סוריה ביום חמישי האחרון, אז דיווחו כלי התקשורת במדינה על תקיפת מטרות ומחסני תחמושת של מיליציות שיעיות פרו-איראניות בפרברי דמשק ובדרום סוריה שיוחסה לכאורה לישראל.

היו אלו הדיווחים הראשונים על תקיפה ישראלית בסוריה מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי בחודש ספטמבר והמשבר עם רוסיה. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מאז כי ישראל ממשיכה לפעול בסוריה על מנת למנוע מאיראן להתבסס מעבר לגבול.

צה"ל, מבלי להתייחס לתקיפה עצמה, אמר כי זוהה שיגור טיל לעבר רמת הגולן ונמצאו שרידים השייכים ככל הנראה לטיל נ"מ סורי. הוא הכחיש דיווח שפורסם ברוסיה ולפיו הופל מטוס של חיל האוויר.

קריאה נוספת:
דיווחים: ישראל תקפה מטרות איראניות באזור דמשק; סוריה שיגרה טיל לגולן
פחות סוריה, יותר לבנון: שינוי הטקטיקה של איראן
דיווח בסוריה: כוחות הקואליציה תקפו עמדות צבא אסד במזרח המדינה

בנימין נתניהו ומייק פומפאו, הקריה תל אביב, 29 באפריל 2018. יריב כץ, ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ האמריקני פומפאו בעת ביקורו בארץ בחודש אפריל/מערכת וואלה! NEWS, יריב כץ, ידיעות אחרונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully