וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר או לא עבר? קרב הגרסאות על בדיקת הפוליגרף של אדרי

2.12.2018 / 14:08

בעוד ראש הוועדה למינוי בכירים, השופט בדימוס גולדברג, טוען כי המועמד לתפקיד המפכ"ל לא עבר את הבדיקה, טוען השר ארדן כי הוא "עבר בהצלחה". הממשלה אישרה את מינויו של ניצב מוטי כהן לתפקיד ממלא מקום המפכ"ל

חדשות 10

ברקע סערת פסילת המינוי של צ'יקו אדרי למפכ"ל המשטרה, התייחס היום (ראשון) השופט בדימוס אליעזר גולדברג, העומד בראש הוועדה למינוי בכירים, לבדיקת הפוליגרף שעבר המועמד, ואמר כי "הוא לא עבר בשלום את הפוליגרף. אני מתפלא על מי שאומר את זה". את הדברים אמר גולדברג בריאיון ברשת ב'.

בתגובה צייץ בטוויטר השר לביטחון פנים כי הוא "חוזר ואומר שהוא עבר בהצלחה את הפוליגרף. ימים יגידו". זמן קצר לאחר מכן חזר בו גולדברג מן הדברים, ול"הארץ" אמר כי "הייתה אי הבנה" בדבריו. השופט גולדברג אומר כי התייחס בדבריו לכך שאדרי לא נשאל בבדיקה על הפגישה עם רפי רותם ועו"ד פישלר ולא לפרשנות אחרת שניתנה לדבריו.

עוד בוואלה! NEWS:
"הוועדה מיותרת": השרים יאשרו מחליף לאלשיך, וארדן מחכה ליועמ"ש
כשהיוקרה של ארדן נאזקה ליושרה של אדרי: הקרב האבוד מראש על המפכ"ל
"יש לי עניין נגד ארדן": האיש שעומד מאחורי הקמפיין להכפשת אדרי מדבר

טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
ארדן ואדרי בטקס הפרידה מאלשיך, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

הממשלה אישרה היום את מינויו של ניצב מוטי כהן, שמשמש כיום כמפקד מחוז דרום במשטרה, כממלא מקום המפכ"ל. כהן מונה למשך תקופה של עד 45 יום, או עד למינוי מפכ"ל קבוע. מהדיון יצאו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים אריה דרעי וחיים כץ, בשל היותם נתונים תחת חקירת משטרה.

במקביל, ארדן שוקל לפנות לחברי הוועדה למינוי בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שפסלה ברגע האחרון את מינויו של אדרי, בבקשה להופיע בפני הוועדה ולנסות לשכנע את חבריה לשנות את ההחלטה ולאשר את המינוי.

ארדן ממתין עדיין לעמדתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כדי להחליט אם להביא את מינויו של אדרי לאישור הממשלה למרות פסילת הוועדה. לפי ההערכה, בממשלה ישנו רוב של שרים לאישור המינוי, אך ללא גיבוי של מנדלבליט. החלטת ממשלה שכזו עשויה להיתקל בקשיים משמעותיים בבג"ץ. בשלב הראשון, בגלל שכהונתו של המפכ"ל היוצא רוני אלשיך מסתיימת היום, כהן ימונה כממלא מקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מוטי כהן 8 בינואר 2018. ראובן קסטרו
ישמש כממלא מקום המפכ"ל. ניצב מוטי כהן/ראובן קסטרו

החלטת ועדת גולדברג לפסול את מינויו של אדרי מעוררת סערה גדולה במערכת הפוליטית: בעוד הקואליציה מתייצבת מאחורי ארדן בביקורת על פסילתו של אדרי, חברי האופוזיציה תקפו את הממשלה על זלזולה בוועדה, חתירתה תחתיה ותחת שומרי הסף. רבים משרי הממשלה, בהם נפתלי בנט, איילת שקד, מירי רגב, יובל שטייניץ, יריב לוין ואלי כהן, כבר הודיעו שיתמכו במינוי במידה וארדן יביא אותו לאישור הממשלה.

(עדכון ראשון 13:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully