וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי המערב ליורש העצר הסעודי: "הבהר את עובדות רצח חאשוקג'י"

אחרי קבלת פנים מעורבת בפסגת ה-G20 בבואנוס איירס, אמרו מקרון ומיי ליורש העצר הסעודי כי יש לחקור בשקיפות את רצח העיתונאי. גם המתיחות בין רוסיה ואוקראינה עלתה בשיחות בין המנהיגים החברים בארגון: "יש להימנע מכל הסלמה"

רויטרס

פרשת רצח העיתונאי הסעודי המשיכה היום (שבת) לרחף מעל פסגת ה-G20 שמתקיימת בבואנוס איירס שבארגנטינה ולעמוד בלב השיחות שהתקיימו בין המשתתפים. בעוד יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ממשיך להכחיש את חלקו במותו של ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה באיסטנבול, מנהיגי כמה מהמדינות החברות בארגון נועדו עמו וקראו לו לחשוף את פרטי המקרה, שעורר מתיחות בין ארמון המלוכה בריאד לבין המערב.

לדברי נשיא צרפת עמנואל מקרון, הוא אמר בשיחתו עם בן סלמאן כי מדינות ה-G20 רוצות "להבהיר את העובדות במקרה של חאשוקג'י". גם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה כי הסבירה ליורש העצר הסעודי את החשיבות שתהיה לחקירה מלאה, אמינה ושקופה של רצח העיתונאי.

בנוסף אליהם, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר כי הייתה לו "שיחה כנה" עם בן סלמאן, שבה אמר לו כי ארצו תמיד תעמוד למען זכויות אדם. בתוך כך, טרודו אמר כי הוא שוחח גם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וביקש ממנו לשחרר את המלחים האוקראינים שנתפסו בתקרית הימית בסוף החודש שעבר. אתמול נראו פוטין ובן סלמאן מיודדים, כשהשניים לחצו ידיים בהתלהבות והחליפו חיוכים, בעוד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חלף על פניהם מבלי לעצור.

לקריאה נוספת:
דיווח: בן סלמאן התכתב עם מפקד החיסול של חאשוקג'י סמוך לרצח
בקצה הבמה, אך עם כיף מפוטין: קבלת פנים מעורבת לבן סלמאן בפסגת ה-G20
בשל המשבר באוקראינה: טראמפ ביטל את פגישתו עם פוטין בפסגת ה-G20

נשיא ארה"ב טראמפ חולף על פני יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ונשיא רוסיה פוטין בפסגת G20 בארגטינה, 30 בנובמבר 2018. רויטרס
טראמפ חולף על פני פוטין ויורש העצר הסעודי, אתמול בפסגת G20/רויטרס

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן נפגש גם עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בשולי הוועידה. אתמול, בתמונה הקבוצתית של כל המנהיגים, הוא עמד בקצה האחורי של הבמה בעוד ששאר הנוכחים מתעלמים ממנו, ולאחר מכן הוא יצא מהבמה מבלי ללחוץ ידיים או לשוחח עם מנהיגים אחרים.

טראמפ אמר כי הוא אינו עתיד להיפגש עם יורש העצר, אך על פי דיווח ברשת הטלוויזיה הרשמית בערב הסעודית אל-ערביה, טראמפ ובן סלאמן ערכו פגישה חברית בשולי הפסגה. רשת הטלוויזיה לא מסרה עוד פרטים בנושא והממשל האמריקני לא אישר את הדיווח.

בנוסף, טראמפ סיים את פגישתו עם מקבילו הסיני שי ג'ינפינג, שנמשכה כשעתיים והתקיימה במסגרת ארוחת ערב מיוחדת. יועצו הכלכלי של טראמפ אמר כי הפגישה עם הנשיא הסיני הייתה "טובה מאוד". עורך עיתון סיני פופולרי צייץ בחשבון הטוויטר שלו לאחר הפגישה כי "על פי מידע שהתקבל, השיחה בין שי לטראמפ הייתה טובה והושג קונצנזוס". על פי דיווחים מהטלוויזיה הממשלתית הסינית, טראמפ הכריז כי החל מה-1 לינואר לא יוטלו מכסים נוספים במסחר בין המדינות. בתקשורת הסינית הוסיפו כי הצדדים עדיין מצויים במשא ומתן.

פסגת ה-G20 מתקיימת גם ברקע התקרית בין רוסיה לבין אוקראינה, במהלכה חיל הים הרוסי השתלט על שלושה כלי שיט ששטו מהים השחור לים אזוב שלחופי חצי האי קרים, תוך שהיא פותחת עליהם באש. 24 אנשי צוות נעצרו והועברו לבית כלא ברוסיה לקראת משפטם בגין חדירה לגבול, ושלושה מהם מאושפזים בבית החולים. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הפצירה בפוטין בשולי הוועידה לאפשר להסיר את מגבלות התנועה על ספינות מאוקראינה בים אזוב. "יש להימנע מכל הסלמה. יש להבטיח את חופש המסחר והתנועה בים אזוב", היא אמרה.

עוד באותו נושא

בקצה הבמה, אך עם כיף מפוטין: קבלת פנים מעורבת לבן סלמאן בפסגת ה-G20

לכתבה המלאה

פוטין ובן סלמאן לוחצים ידיים בהתלהבות

נישא ארצות הברית דונלד טראמפ ואנגלה מרקל בועידת ה-G20. רויטרס
טראמפ ומרקל בבואנוס איירס, היום/רויטרס
מנהיגים בפסגת G20, אחד בדצמבר 2018. רויטרס
מנהיגי סין וארצות הברית בפסגת G20, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully