וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארצות הברית נפרדים מהנשיא לשעבר: "אבא היקר שלנו מת"

1.12.2018 / 19:02

נשיאים לשעבר הספידו את ג'ורג' בוש האב, שהלך לעולמו בגיל 94. בנו כתב כי הוא היה "האב הטוב ביותר שניתן היה לבקש", טראמפ כינה אותו "מנהיג בלתי מעורער", ואובמה הכיר לו תודה על תרומתו הארוכה. גם נתניהו ספד לו: "פטריוט אמריקני דגול שתרם רבות לשחרור יהודי ברה"מ"

רויטרס

בארצות הברית ספדו היום (שבת) לנשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש האב, שהלך לעולמו בגיל 94. בנו, הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש, פרסם הצהרה בשם משפחתו וכתב כי "ג'ב, נל, מרווין, דורו ואני מצטערים להודיע שאחרי 94 שנים מדהימות, אבא היקר שלנו מת. ג'ורג' ה' בוש היה איש משכמו ומעלה, והאב הטוב ביותר שבן או בת יכולים לבקש".

"משפחת בוש כולה אסירת תודה על חיים מלאי אהבה, ועל החמלה של אלו שהתפללו וטיפלו באבא, ועל התנחומים ששלחו חברינו ואזרחים", הוסיף בוש הבן בהודעה על מות אביו, הנשיא ה-41 של ארצות הברית. הוא כיהן כנשיא בין השנים 1989 ל-1993 וזכור בין היתר בשל הפשרת היחסים עם רוסיה שהתרחשה בתקופתו וכן בגלל מלחמת המפרץ הראשונה אותה הוביל יחד עם קואליציה בינלאומית.

הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ, הנמצא בוועידת ה-G-20 בארגנטינה, מסר כי בוש היה "אדם בעל שיפוט מאוזן, ומנהיגות בלתי מעורערת". הבית הלבן הודיע כי הוא ישתתף בהלווייתו של בוש, שטרם נקבע לה מועד רשמי.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש האב הלך לעולמו בגיל 94
אחרי מות אשתו: ג'ורג' בוש האב אושפז בשל זיהום בדמו
ארה"ב: הגברת הראשונה לשעבר ברברה בוש הלכה לעולמה בגיל 92

נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש האב בהשבעת בנו למושל טקסס - 1 בינואר 1995. רויטרס
ג'ורג' בוש האב בהשבעת בנו למושל טקסס ב-1990/רויטרס

הנשיא לשעבר ביל קלינטון אמר כי "לנצח אהיה אסיר תודה על הידידות שיצרנו. מהרגע שפגשתי אותו כמושל צעיר שהוזמן לביתו בקנבונקפורט, נדהמתי מן החסד שהראה כלפי צ'לסי, מהגינותו ומסירותו הכנה, וממסירותו לברברה ולילדיו". בהודעה המשותפת לו ולאשתו הילרי כתב עוד כי "מעטים האמריקנים שיכולים - או יהיו יכולים - להשתוות לתרומתו של הנשיא בוש לארצות הברית ולשמחה שהוא שאב מכך בכל יום".

"אמריקה איבדה פטריוט ועבד צנוע", ספד גם הנשיא לשעבר ברק אובמה. "בעוד שהלבבות כבדים היום, הם גם מלאים בהכרת תודה, לא רק על השנים שהוא כיהן כנשיא ה-41, אלא על יותר מ-70 שנה של שירות מסור למדינה שאהב... חייו של ג'ורג' ה' וו' בוש הם עדות לרעיון ששירות הציבור הוא קריאה נאצלת ושמחה. הוא עשה טוב לאורך המסע".

עוד באותו נושא

נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש האב הלך לעולמו בגיל 94

לכתבה המלאה
הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש האב ורעייתו ברברה בטקסס , 2009. AP
בוש האב עם רעייתו, ב-2009/AP

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לו ואמר: "בשמי ובשם אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת בוש ולעם האמריקני על לכתו של פטריוט אמריקני דגול, הנשיא ג'ורג' הרברט ווקר בוש.
מנהיגותו האחראית והנבונה בתום המלחמה הקרה, הבטיחה את הרחבת הדמוקרטיות תוך שמירה על שקט עולמי". עוד הוסיף כי בישראל תמיד יזכורו את מחויבותו לביטחון המדינה. "את תרומתו החשובה לשחרור יהודי ברית המועצות ומאמציו לקדם שלום במזרח התיכון בוועידת מדריד", אמר.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד את בוש ואמר כי "אנחנו נפרדים היום מאציל אמריקני. ג'ורג' בוש האב, שלחם בשדות הקטל של מלחמת העולם השנייה וידע להבחין בין טוב לרע ולבנות קואליציות אזוריות ואיתנות מול רודנים אכזריים". עוד אמר ריבלין כי "העם היהודי יזכור לו תמיד את עזרתו בהעלאת יהודי אתיופיה לארץ ואת נחישותו להביא להכרת האומות הערביות בזכותה של מדינת ישראל להתקיים בשלווה וביטחון".

(עדכון ראשון: 11:23)

נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש האב. ג'ואי רידל, GettyImages
הטייס הצעיר ביותר בארצות הברית. נשיא ארצות הברית לשעבר בוש ב-1991/GettyImages, ג'ואי רידל
משפחת בוש מתכוננת לדיוקן משפחתי ביוסטון טקסס, 10 ביוני 1999. רויטרס, רויטרס
משפחת בוש מתכוננת לדיוקן משפחתי ביוסטון טקסס, 10 ביוני 1999/רויטרס, רויטרס
ג'ורג 'בוש והמשפחה
תמונה: ג'ורג 'בוש, ניל, ג'ורג' וו., ברברה, ג'ב ומרווין מציגים תמונה ב -1956.. רויטרס, רויטרס
ג'ורג 'בוש והמשפחה: ג'ורג 'בוש, ניל, ג'ורג' וו., ברברה, ג'ב ומרווין ב-1956/רויטרס, רויטרס
נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ורג 'ה. בוש חוגג את יום ההולדת ה -85 שלו על ידי קפיצה עם צוות מצנח הזהב של אביר הצבא בקפיצה טנדם בקנבונקפורט. רויטרס, רויטרס
בוש חוגג את יום ההולדת ה -85 בקפיצה ממצנח הזהב של אביר הצבא בקפיצה טנדם בקנבונקפורט/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully