וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הגברת הראשונה לשעבר ברברה בוש הלכה לעולמה בגיל 92

18.4.2018 / 9:33

בוש הייתה אשתו של ג'ורג' בוש האב, והייתה האישה השנייה בהיסטוריה שהייתה גם הגברת הראשונה ולאחר מכן גם אמו של נשיא נוסף - ג'ורג' בוש הבן. בגיל 90 עמדה לצד בנה ג'ב בוש כשניסה להתמודד לנשיאות

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ברברה בוש, רעייתו של נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש האב, הלכה לעולמה הלילה (רביעי) בגיל 92. היא האישה השנייה בהיסטוריה שהייתה גם הגברת הראשונה וגם אמו של נשיא ארצות הברית, אחרי אביגיל אדמס שהייתה אשתו של הנשיא ג'ון אדמס ואמו של ג'ון קווינסי אדמס.

היא גדלה בפרברי ניו יורק בשנת 1925 כברברה פירס. את בעלה לעתיד הכירה בנשף ריקודים בשנת 1941. הם התחתנו ארבע שנים אחר כך. לימים סיפרה על כך: "הייתי מרובעת, ניסיתי לעשות כמיטב יכולתי. נשאתי את האיש הראשון שנישקתי אי פעם". הם היו הזוג הנשיאותי שהיה נשוי במשך הזמן הארוך ביותר, יותר מ-70 שנה.

בשנת 1989 הושבע בוש לנשיא, וברברה הפכה לגברת הראשונה. היא הוגדרה בתקשורת האמריקנית כמי ש"הגדירה מחדש את תפקיד הגברת הראשונה", והקדישה זמן רב לקידום לימודי קריאה וכתיבה. "אם יותר אנשים ידעו לקרוא ולכתוב, העולם היה טוב יותר", אמרה בעבר.

היא גם פעלה למען פרויקטים הקשורים בבריאות נשים. לאורך השנים גם הוגדרה כאחת הנשים הפופולריות במפלגה הרפובליקנית. מאז הפסיד בוש האב בבחירות לביל קלינטון, קידמו בני הזוג קרן צדקה שגייסה יותר ממיליארד דולר לקידום לימודי הקריאה ולמלחמה בסרטן.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS
חקירת הרעלת המרגל בבריטניה: "גז העצבים היה בצורה נוזלית"
"הרג שלא לצורך": נשיא רומניה לשעבר מואשם בפשעים נגד האנושות
דיווח: היעד שהופצץ בבסיס האיראני בסוריה - מערכות נ"מ מתקדמות

הגברת הראשונה של ארה"ב לשעבר, ברברה בוש, מודה לתשואות הקהל לפני הוועידה הרפובליקנית הלאומית בפילדלפיה 1 באוגוסט 2000. רויטרס
בוש נואמת בוועידה הרפובליקנית בשנת 2000/רויטרס

ב-2013, הפתיעה כשאמרה כי בנה ג'ב בוש לא צריך להתמודד לנשיאות. "ישנם אנשים אחרים שם בחוץ שהם מאוד מוכשרים, והיו לנו מספיק בושים", אמרה אז. אולם אחרי שמושל פלורידה נכנס בכל זאת למירוץ, היא התייצבה לצידו ובגיל 90 אף השתתפה באירועי קמפיין למענו. "הוא כן והגון, הוא כל מה שאנחנו צריכים בנשיא", אמרה אז. כשנשאלה בריאיון לצד בנה מה היא חושבת על דונלד טראמפ, השיבה: "אני לא חושבת עליו בכלל. הוא אמר דברים נוראים על נשים ועל הצבא. אני לא מבינה מדוע שיצביעו לו. אני אישה, אני לא משתגעת על הדברים שהוא אמר על נשים".

היא הייתה אם לשישה ילדים ונודעה בתור אשת משפחה מסורה בעלת אופי נוקשה ודיבור ישיר. בעלה סיפר פעם על מפגש משפחתי שבו השתתף גם בנם, ג'ורג' בוש הבן, בעת שהיה נשיא: "הוא קרא עיתון, ברברה הסתכלה עליו ואמרה לו: 'ג'ורג', תוריד את הרגליים שלך מהשולחן שלי'. אמרתי לה - 'ברברה, הוא הנשיא של ארצות הברית, תניחי לו', והיא השיבה: 'לא, הוא אמור לדעת להתנהג טוב יותר'". בוש הבן אף כינה אותה בהומור "סמלת משמעת". היא העידה על עצמה: "אני האישה הכי ברת מזל בעולם", ואמרה כי "מה שהכי חשוב לי זה אמונה, משפחה וחברים".

הנשיא דונלד טראמפ הורה להוריד את הדגלים במבני הממשל לחצי התורן לציון מותה של בוש. "אנו מתאבלים על אובדנה של ברברה בוש, אישה יוצאת דופן ובעלת אופי ייחודי. היא הייתה תומכת נלהבת של המשפחה האמריקנית, וחייה מזכירים לנו תמיד להוקיר את יחסינו עם חברינו, משפחתנו ומכרינו. לזכרה, הבה נזכור תמיד להיות אדיבים אחד לרעהו ולשים בראש מעייננו את הדאגה לאחר", ספד לה טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully