וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 שנה אחרי נפוליאון: צרפת אוסרת על הורים להכות את ילדיהם

1.12.2018 / 4:52

חברי הפרלמנט אישרו ברוב מוחץ הטלת איסור על הורים לנהוג באלימות כלפי ילדיהם כאמצעי חינוכי ענישתי. להורים בצרפת הייתה עד כה זכות להכות את ילדיהם, שנקבעה על ידי נפוליאון בתחילת המאה ה-18. "אלימות מכל סוג היא לא כלי חינוכי"

נשיא צרפת מקרון בגן ילדים בפריז, 27 במרץ 2018. רויטרס
גם הגברת הראשונה תמכה. מקרון בגן ילדים בפריז, מרץ/רויטרס

חברי הפרלמנט הצרפתי אישרו אתמול (שישי) איסור על הורים להכות את ילדיהם. בכך יישרה צרפת קו עם רוב מדינות האיחוד האירופי, על אף שהעוברים על החוק לא צפויים להיענש. הקוד האזרחי יעודכן ולפיו אין לכפות סמכות הורית באמצעות אלימות ועל הורים חל איסור לנקוט "אלימות פיזית, מילולית או פסיכולוגית ולא להטיל עונשים גופניים או משפילים".

התיקון אושר בפרלמנט ברוב של 51 קולות, שלושה נמנעים ומתנגד אחד. החוק החדש מחליף את זכות ההורים לחנך את ילדיהם בעזרת שימוש בענישה גופנית, שניתנה תחת שלטון נפוליאון בתחילת המאה ה-19.

עוד בעולם
המגדל שלא היה: שאלות על חקירת יוזמת הנדל"ן של טראמפ במוסקבה
"המחיר לפעולה ישראלית יגבר": רוסיה הקימה רשת הגנה אווירית בסוריה
בקצה הבמה, אך עם כיף מפוטין: קבלת פנים מעורבת לבן סלמאן בפסגת ה-G20

השרה לשוויון מגדרי בצרפת מרלן ג'פה, 27 בנובמבר 2018. רויטרס
גורמים שמרניים התנגדו לחוק. יוזמת האיסור, השרה ג'פה/רויטרס

האיסור הוצע על ידי השרה לשוויון מגדרי, מרלן ג'פה, שטענה כי הורים שוגים באמונה כי צעקות, סטירות, או משיכה באוזני ילדיהם הן דרכים ראויות להטיל סמכות. "אלימות מכל סוג שהוא היא לא כלי חינוכי", אמרה השרה.

"חינוך באמצעות אלימות יכול ליצור יותר אלימות בחברה", אמרה חברת הפרלמנט מוד פטי. "ענישה זו גם מובילה לכישלון בבית הספר, מחלות, התאבדות, קשיים חברתיים ופשע".

הגברת הראשונה של צרפת, בריג'יט מקרון, תמכה אף היא באיסור החדש. עם זאת, כמה פעילים שמרנים וימנים קיצוניים גינו אותו בטענה כי הוא מתערב בחייהם הפרטיים של משפחות במדינה. כחלק מהחקיקה החדשה, הממשלה תערוך מחקר על אלימות הורים ותציע כלים לחינך ולמיגר התנהגות מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully