וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מאבק ממושך: יולדת בסורוקה מתה מתסחיף מי שפיר

30.11.2018 / 14:10

האישה, תושבת הדרום בת 29, ילדה את תינוקה לפני חודש וחצי בבית החולים סורוקה, ומתה מסיבוך של תסחיף מי שפיר. מבית החולים נמסר: "מדובר היה במקרה קשה של תסחיף מי שפיר שלרוב אינו ניתן לצפייה מראש". מצבו של התינוק טוב

מרכז רפואי סורוקה, באר שבע. ראובן קסטרו
תסחיף מי השפיר גרם לקירסת כל מערכות גופה, בית החולים סורוקה/ראובן קסטרו

יולדת מתה היום (שישי) לאחר מאבק בתסחיף מי שפיר, כך נמסר מבית החולים סורוקה בבאר שבע. היולדת, תושבת הדרום בת 29, אושפזה במשך חודש וחצי לאחר הלידה בעקבות סיבוך נדיר של תסחיף מי שפיר שגרם לקריסת כל מערכות גופה. בזמן הלידה, הצליחו הרופאים ליילד את התינוק ומצבו מוגדר טוב.

על פי הצוות הרפואי, מדובר היה במקרה קשה של תסחיף מי שפיר, שלרוב אינו ניתן לצפייה מראש. במהלך הניתוח חוברה היולדת למכשיר אקמו, והועברה לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ במחלקה לכירורגית לב חזה. עם זאת, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע היום את מותה.

תסחיף מי שפיר, שמתרחש בסמוך ללידה או במהלכה, הוא תסמונת שמתרחשת עקב חדירה של נוזל מי השפיר (שמכיל חומרים שזרים לאם, שכן המקור שלהם הוא בעובר) לתוך מחזור הדם של האם. כתוצאה מחדירת מי השפיר למחזור הדם של היולדת מתרחשת אצלה תגובה אלרגית חריפה, וגופה מפריש חומרים רבים שתפקידם להילחם בפולשים הזרים.

באוקטובר האחרון מתה יולדת בבית החולים וולפסון מסיבוך נדיר של זיהום, זאת מספר ימים לאחר שילדה תינוק בריא. האישה, בת 31 תושבת מרכז הארץ, אושפזה בבית החולים, שמסר כי "היולדת מתה למרות מאמצים רבים של צוות רב-תחומי שעשה כל שניתן על מנת להציל את חייה".

עוד בוואלה! NEWS
דיווחים: ישראל תקפה מטרות איראניות באזור דמשק; סוריה שיגרה טיל לגולן
אין כניסה לגברים רוסים: אוקראינה סוגרת את הגבול
נתוני ההטרדות המיניות: בחצי מהמקרים לא ננקטו צעדים נגד המטריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully