וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר פרלמנט בריטי חשף: אני נשא של נגיף ה-HIV

29.11.2018 / 20:06

חבר הפרלמנט לויד ראסל-מויל אמר בפני בית המחוקקים כי הוא אובחן לפני כעשור כנשא של הנגיף הגורם לאיידס, והחליט לדבר כדי לעזור לאחרים להתמודד עם הסטיגמה. "אף אחד לא צריך להרגיש כשיר פחות לשגשג וליהנות מהחיים בגלל מצבו", אמר - וזכה לתשואות רמות

רויטרס

חבר פרלמנט בריטי חשף היום (חמישי) כי הוא נשא של נגיף ה-HIV, הגורם למחלת האיידס. בנאום שנשא בפני חבריו לפרלמנט לקראת יום האיידס העולמי, שיתקיים ב-1 בדצמבר, אמר לויד ראסל-מויל, מחוקק בן 32 ממפלגת הלייבור, שהוא אובחן כבעל הנגיף כשהיה בן 22.

ראסל-מויל הסביר כי הוא החליט לדבר כדי לעזור לאחרים לקבל טיפול ולהילחם בסטיגמה סביב המחלה. "בשנה הבאה אני אציין יום שנה משלי, עשור מאז שנעשיתי נשא HIV", אמר ראסל-מויל כשהוא נראה מרוגש. "זה היה מסע ארוך בשבילי, מפחד מפני קבלת החברה ועד לתקווה, בידיעה שהטיפול שלי שומר עליי בריא ומגן על כל פרטנר שאני איתו".

עוד בוואלה! NEWS:
קריסה כלכלית ומחסור במזון: תרחיש יום הדין של בריטניה אחרי הברקזיט
בעקבות המתיחות באוקראינה: טראמפ ביטל את פגישתו עם פוטין
שלום, שלווה והלוואה: החומה הגדולה של סין סוגרת על העולם

לויד ראסל-מויל, חבר הפרלמנט של בריטניה. מערכת וואלה!
"יש לנו את היכולת לעצור את הסטיגמה והאפליה". ראסל-מויל/מערכת וואלה!

עוד אמר בנאומו כי "השם שלי עשוי להופיע בעיתונים של מחר בתור חבר הפרלמנט הראשון שמצהיר על עצמו בפומבי כנשא של HIV בתוך הפרלמנט. אף אדם שאובחן עם הנגיף לא צריך להרגיש כשיר פחות לשגשג וליהנות מהחיים בגלל המצב שלהם".

ראסל-מויל הוא חבר הפרלמנט השני שאובחן עם HIV. כריס סמית', שר לשעבר מטעם הלייבור שהיה הומו מוצהר, חשף את מצבו הרפואי בשנת 2005. "ביום האיידס העולמי אעמוד לצד הקהילה שלי כדי להתאבל על אובדן חייהם של אנשים שמתו מאיידס. אעמוד שם בידיעה שאני אחיה חיים שכל כך הרבה לא היו יכולים", הוסיף.

"יש לנו את היכולת לעצור את ההידבקויות החדשות ב-HIV ואת הסטיגמה והאפליה, לא רק כאן, אלא בכל העולם, ואני מקווה שכולנו נהפוך את המשימה הזאת למשימתנו", הוא אמר בפני חבריו לפרלמנט, שהעניקו לו תשואות רמות בסוף נאומו - מחזה נדיר בתולדות הפרלמנט הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully