וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום קטלני לרוכבי אופנוע: בן 45 נהרג בגליל המערבי; בן 50 בלוד

שני הרוכבים מצטרפים לתשעה נוספים שנהרגו מתחילת אוקטובר ו-42 מתחילת השנה. אחד מכל חמישה הרוגים או פצועים קשה בתאונות הוא רוכב אופנוע. בהשוואה בינלאומית ישראל היא בין חמשת המדינות בהן נהרגים הכי הרבה רוכבי אופנוע. אור ירוק: התשתיות מסכנות את הרוכבים

זירת התאונה בה נהרג רוכב אופנוע בגליל המערבי. מד"א
41 רוכבים נהרגו מתחילת השנה. זירת התאונה בכביש 98, היום/מד"א

רוכב אופנוע כבן 50 נהרג הערב (חמישי) מפגיעת משאית בכביש 40 סמוך לכניסה ללוד. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של הגבר. פרמדיק מד"א משה גלבשטיין תיאר: "כשהגענו למקום ראינו אופנוע על הכביש ובסמוך שכב גבר כבן 50 מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק עם פגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

הבוקר נהרג רוכב אופנוע בן 45 בתאונת דרכים בכביש 89 סמוך לצומת געתון שבגליל המערבי. הרוכב החליק עם אופנועו ונתקע מתחת למעקה בטיחות. צוותי מד"א שהגיעו לזירת התאונה נאלצו לקבוע את מותו במקום. "כשהגענו, ראינו גבר כבן 45 לכוד עם האופנוע מתחת למעקה הבטיחות שבשולי הכביש", סיפר עדיאל זינו פרמדיק מד"א. "הוא היה מחוסר הכרה, עם פגיעה רב מערכתית, ללא נשימה וללא דופק, בבדיקות רפואיות שביצענו הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

בכך, עלה מניין רוכבי האופנוע שנהרגו בכבישי ישראל מאז תחילת חודש אוקטובר ל-11, ו-42 נהרגו מתחילת השנה. על פי נתוני אור ירוק והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בכל שנה נהרגים בממוצע 45 רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים בישראל. מבט על העשור האחרון חושף כי שנת 2017 הייתה הקטלנית ביותר עבור הרוכבים בה נהרגו 63 בני אדם - קרוב ל-50% יותר מאשר שנת 2016 שבה נהרגו 43 רוכבים.

עוד בוואלה! NEWS
"נגי, את מדאיגה אותי מאוד": ההתכתבות האחרונה של הנעדרת עם אביה
תמרון קרקעי בעזה ואויב דמוי חמאס: הצצה לאימון של חטיבת כפיר
אחרי שנתפס - בית המשפט ידון בהארכת מעצרו של רוצח הנערה מת"א

זירת התאונה בגליל המערבי בה נהרג רוכב אופנוע. מד"א
"מעקות לא בטוחים לרוכבים". זירת התאונה בכביש 98, היום/מד"א

עוד עולה כי אחד מכל חמישה הרוגים או פצועים קשה בתאונות דרכים הוא רוכב אופנוע. בנוסף, השוואה בינלאומית מראה כי ישראל היא בין חמשת המדינות בהן נהרגים הכי הרבה רוכבי אופנועים לכל 10,000 אופנועים. נתון זה הוא כמעט כפול מהממוצע במדינות ה-OECD.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר לוואלה! NEWS כי "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים שלה, כשהיא פשוט מתעלמת מהם ולא מתחשבת בהם". עוד הוסיף שתשתיות הכבישים מותאמות ומתוכננות עבור כלי רכב בלבד ולדבריו, לא לוקחות בחשבון את רוכבי הדו גלגלי. "בנוסף, מעקות הבטיחות שבצידי הדרך לעיתים פשוט קורעות וחותכות את הרוכבים לאחר ההחלקה", אמר קיטה. "אביזרי הבטיחות כמו קסדה, מגנים ומערכות בטיחות נוספות עולות כסף רב ורוכבים רבים נאלצים לוותר ולהתפשר על ציוד לא איכותי ולא בטיחותי. בנוסף לכך, צבע הסימון שעל הכביש גורם לרוכבים להחליק ולהיפגע. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל לדאוג לחיי הרוכבים באמצעות תכנון תשתיות גם עבורם, הכשרת רוכבים טובה יותר ועידוד שימוש באביזרי בטיחות באמצעות הורדת המסים והפיכתו לזול ונגיש יותר. מדובר בפעולות פשוטות שיכולות למנוע את ההרוג הבא".

(עדכון ראשון: 13:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully