וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד פיקוד העורף: במלחמה הבאה לא יהיה מצב שבו נלחמים ובת"א ישתו קפה

28.11.2018 / 15:05

בכנס של משרד הפנים התאספו כל ראשי הרשויות ברחבי הארץ, הנבחרת שתוביל את השלטון המקומי בחמש השנים הקרובות, תודרכו על ידי מפקד פיקוד העורף במקרים של איומים ביטחוניים ועתות חירום

נבחרת ראשי רשויות בכנס באשקלון. מערכת וואלה!
נבחרת ראשי הרשויות המקומיות, בכנס באשקלון, אתמול/מערכת וואלה!

במסגרת כנס מטעם משרד הפנים של ראשי רשויות חדשים שהתקיים באשקלון, תידרך אתמול (שלישי) מפקד פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי, את ראשי הרשויות הנכנסים בנוגע לתפקיד פיקוד העורף והכנת הרשות המקומית בעתות חירום.

לדברי אלוף ידעי "בשנת 2019 קיים איום אחר, מורכב ומאתגר יותר על ישראל. לצד יכולות המוכרות לנו מהעבר, ישנה מציאות גיאו-אסטרטגית אחרת המציבה בפנינו אתגרים ואיומים אחרים. אין חולק על כך שהאיום על העורף הישראלי במלחמה הבאה יהיה מאתגר מאוד, בעיקר סביב היכולת להבטיח את השירותים החיוניים לאזרח ואת יכולת העמידה של החברה הישראלית".


עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: נתניהו נפגש עם בני גנץ בלשכתו בירושלים
המחשב גבר על האדם: טייסי המטוס האינדונזי הפסידו למערכת האוטומטית
בזהות בדויה, בזמנים שונים: "כך חדר הכוח המיוחד לחאן יונס"

אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי, בכנס של איגוד דוברי הרשויות המקומיות, קיסריה, 8 בנובמבר 2017. גונן אליאסי, איגוד דוברי הרשויות המקומיות, מערכת וואלה! NEWS
אלוף פיקוד מפקד העורף תמיר ידעי/מערכת וואלה! NEWS, גונן אליאסי, איגוד דוברי הרשויות המקומיות

כאמור, כחלק מהתדרוך לאיומים ביטחוניים, התריע מפקד פיקוד העורף כי האיום והאתגרים הביטחוניים הולכים ומשתכללים, וניסיונות החדירה לישראל הפכו ליכולות מוכחות בשטח, לדבריו, "באירועים הבאים כבר לא יהיה מצב שבו נלחמים בצפון או בעזה ובתל אביב ישתו קפה. זה נחלת העבר".

דרעי חידד בפני ראשי הרשויות את חשיבותם בשעות חירות ביטחוניות ואמר כי ''חוסן תפקוד הרשויות יקבע במידה רבה את יכולת התמודדות האוכלוסייה בחירום. לכם, לראשי הרשויות, חשיבות מכרעת לעניין זה". עוד הוסיף האלוף כי ''פיקוד העורף יחד עם משרד הפנים מיפה 11 מרכיבים לרשות מוכנה לעתות חירום, ונעשית פעילות ענפה במשרד ובפיקוד על מנת להכין את הרשויות לחירום. על אף שהאחריות מונחת לפתחם של ראשי הרשויות, פיקוד העורף יעשה כל מאמץ על מנת לקדם את המוכנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully