וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחשב גבר על האדם: טייסי המטוס האינדונזי הפסידו למערכת האוטומטית

דוח של הרשויות קובע כי היה צריך לקרקע את מטוס חברת "ליון אייר", שעליו היו 189 נוסעים, בשל תקלות קודמות. על אף שאין מסקנות חד-משמעיות, בדוח עלה כי הטייסים נאבקו במערכת שהותקנה במטוס בואינג 737 מקס החדיש, ומסיבה לא ברורה לא הצליחו להשביתה

רויטרס

הרשויות באינדונזיה אמרו היום (רביעי) כי המטוס של חברת "ליון אייר" שהתרסק בחודש שעבר ועליו 189 נוסעים לא היה ראוי לטיסה והיה צריך להיות מקורקע. המטוס החדש מדגם בואינג 737 מקס התרסק לים ג'אווה זמן קצר אחרי שהמריא מהבירה ג'קרטה ב-29 באוקטובר.

דוח ביניים על התאונה מצא דיווחים על תקלות טכניות בטיסות קודמות של המטוס, שלמרות זאת המשיך להמריא. עם זאת, הדוח אינו קובע חד-משמעית את הסיבה שהובילה לתאונת המטוס, הדגם החדש של בואינג 737 שהפך לדגם הנמכר ביותר של החברה.

הדוח של רשות התחבורה הלאומית של אינדונזיה מצביע גם על כך שהטייסים נאבקו במערכת אוטומטית חדשה במטוס, שאמורה למנוע ממנו להמריא ממנו בצורה חדה, אך בשל מידע שגוי שקיבלה מהחיישנים הנמיכה את גובהו. לא ברור מדוע הטייסים לא הצליחו להשבית את המערכת.

עוד בעולם
רוסיה במסר לאוקראינה: פורסת טילי S-400 נוספים בחצי האי קרים
גשמים של פעם במאה שנה הפכו את רחובות סידני לנהרות
"אין פיקוח": 22 בני אדם נהרגו בפיצוץ ליד מפעל כימי בצפון סין

חברי צוות הצלה מפנים גופה בעקבות התרסקות מטוס  נוסעים של חברת "ליון אייר" האינדונזית שהתרסק בלב ים  29 באוקטובר 2018. רויטרס
אנשי ההצלה מפנים גופת נוסע, בחודש שעבר/רויטרס

"לדעתנו, המטוס לא היה ראוי לטיסה והוא לא היה צריך להמשיך לטוס", אמר ראש הוועדה, נורצ'יו אוטומו. הדוח קורא לחברת התעופה להבטיח כי מדריך ההפעלה "מתבצע כראוי כדי להבטיח את תרבות הבטיחות ולאפשר לטייס לקבל החלטה מתאימה על המשך הטיסה". הוועדה קראה גם לחברה להבטיח את תיעוד כל פעולות הבטיחות כראוי, אחרי סדרת תאונות שקרו במטוסיה בשנים האחרונות.

החוקרים כבר חשפו כי המטוס חווה בעיות טכניות הקשורות למד המהירות והגובה שלו בטיסות קודמות, בהן גם זו שעשה יום לפני התאונה. המטוס היה בדרכו לעיר פנגקל פיננג, מרחק של שעת טיסה, אך כעבור דקות הוא החל לאבד גובה והקשר עמו אבד כעבור 13 דקות. הטייסים ביקשו לשוב לנמל התעופה בג'קרטה, אך מילתם האחרונה שנשמעה בקשר הייתה "5,000 רגל".

הרשויות איתרו עד כה רק את הקופסה השחורה שבה נשמרו נתוני הטיסה, אך לא את הקלטות תא הטייס שעשויות לשפוך אור נוסף על התנהלות הטייסים.

עוד באותו נושא

מחפשים רמזים: צוללנים איתרו קופסה שחורה של המטוס האינדונזי

לכתבה המלאה
חברי צוות הצלה מסייעים בזירת התרסקות מטוס  נוסעים של חברת "ליון אייר" האינדונזית שהתרסק בלב ים  29 באוקטובר 2018. רויטרס
זירת התרסקות המטוס, בחודש שעבר/רויטרס

משפחות הקורבנות תובעות את בואינג בשל התאונה, כשהן מתמקדות על הכשלים במערכת האוטומטית. ריני סוגיונו, שאחותה וגיסה היו על הטיסה, אמרה כי היא מקבלת הדוח בתחושות מעורבות.

"עצב, צער, זעם ואכזבה - כל אלו מילים שמתארות את התחושה שלי", אמרה. "אני מנסה להיות אובייקטיבית וחזקה". כמו יתר המשפחות, היא בעיקר מתוסכלת מכך שהחיפושים אחרי שרידי הנוסעים הסתיימו. "יש עדיין 64 משפחות שטרם קיבלו את שרידי יקיריהן ועלינו לדחוף את החברה ואת הרשויות כדי להתחיל שוב בחיפושים. זה לא מספיק טוב".

המשפחות רוצות שחברת התעופה תממן את החיפושים של השרידים ושל הקופסה השחורה השנייה. סוגיונו אמרה כי זה המפתח להבין מה קרה. "חשוב לדעת כדי שזה לא יקרה שוב. אנחנו לא רוצים ששום משפחה אחרת תעבור את מה שאנחנו עוברים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully