וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים רמזים: צוללנים איתרו קופסה שחורה של המטוס האינדונזי

1.11.2018 / 12:02

המכשיר שתיעד את נתוני הטיסה שהתרסקה 13 דקות אחרי המראתה עם 189 נוסעים אותר בקרקעית הים ויועבר לבחינת הרשויות. אלו עוד מנסות לקבוע מה גרם למטוס החדיש לצלול לתוך המים

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

צוללנים מצאו היום (חמישי) את אחת הקופסאות השחורות שהייתה במטוס שהתרסק ביום שני האחרון באינדונזיה. מדובר בהתפתחות משמעותית בחקירת ההתרסקות של מטוס חברת "ליון אייר", שעליה היו 189 נוסעים ואנשי צוות.

המכשיר, שזוהה כמקליט נתוני הטיסה, אמור לספק רמזים על הסיבות שהובילו לתאונת המטוס, שאיבד קשר עם נמל התעופה בג'קרטה 13 דקות אחרי שהמריא ביום שני, בדרכו לעיר פנגקל פיננג.

"חפרנו ומצאנו את הקופסה השחורה", סיפר אחד הצוללנים, שהזדהה כהנדרה, לרשת מטרו TV מסיפון ספינת החיפוש, שתיאר כיצד איתר הצוות שלו את הקופסה, שצבעה כתום, בזכות האותות שהיא פולטת.

המכשיר יועבר לוועדת הביטחון התעבורתי של אינדונזיה, שלפיה יידרשו עד שלושה שבועות להורדת המידע ממנו ועד שישה חודשים לבחון אותו.

חלק מהקופסה השחורה של המטוס שהתרסק לחופי אינדונזיה, 1 בנובמבר 2018. רויטרס
הקופסה השחורה שנמצאה, היום/רויטרס

למטוס הבואינג 737 מקס 8 החדיש של חברת "ליון איירס" המקומית היו בעיות בטיסה שקדמה לזו שהתרסקה, בין היתר במד המהירות שלו. זאת התאונה הראשונה שבה מעורב מטוס מדגם זה של בואינג, הנחשב לחסכוני יותר בדלק ויכול לשאת עד 210 נוסעים. המטוסים הראשונים נכנסו לשירות בשנה שעברה. החברה האמריקנית מסרה כי היא עוקבת מקרוב אחרי התאונה ומוכנה לעזור בחקירה.

כחלק מהחקירה, הושעו בכירים בחברה למשך 120 יום והפיקוח על טיסותיה יגבר. לטענת חברת התעופה, המטוס היה בטוח לשימוש ולטייסים היה ניסיון של 11 אלף שעות טיסה. מנכ"ל החברה, אדווארד סיריט, הכיר בכך שהיו בעיות טכניות במטוס שהתרסק, אך אמר כי התחזוקה הייתה בהתאם לנהלים לפני שאושר לו לטוס שוב. החוקרים בוחנים מדוע הטייס ביקש לשוב לבסיסו זמן קצר אחרי ההמראה, בקשה שהתקבלה על ידי בקרי הקרקע, אולם הטיסה התרסקה זמן קצר לאחר מכן

לפי סוכנות החיפוש וההצלה של אינדונזיה, טיסת JT610 איבדה קשר 13 דקות אחרי ההמראה. הוא הוסיף כי כלי שיט שיצא מנמל של הבירה ראה את המטוס צולל אל המים לעומק של בין 30 ל-40 מטר. על המטוס, שביקש לשוב לנמל בג'קרטה לפני שאבד עמו הקשר, היו לפחות 23 גורמי ממשל ממשרד האוצר.

בים אותרו פריטים כמו אוזניות, חגורות הצלה ונעלי תינוקות במרחק של כמה עשרות מטרים מהמקום שבו אבד הקשר עם המטוס, אך הזרמים החזקים מקשים על איתור גוף המטוס, כמו גם נוכחותו של צינור גז שעובר באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully