וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין פיקוח": 22 בני אדם נהרגו בפיצוץ ליד מפעל כימי בצפון סין

הפיצוץ התרחש במזח ליד המפעל בעיר ג'יאג'וואנג, גבה את חייהם של 22 בני אדם, עשרות נפצעו ונזק רב נגרם למקום. הציבור בסין זועם על אי האכיפה ושמירה על הבטיחות במפעלים, שכן פיצוץ דומה אירע בשנת 2015 במדינה וגבה את חייהם של 173 בני אדם

מפעל כימי שנשרף בג'יאג'וואנג סין מפיצוץ. צילום מסך, .
המפעל השרוף לאחר הפיצוץ בג'יאג'וואנג, היום/., צילום מסך

22 בני אדם נהרגו הלילה (רביעי) בפיצוץ שאירעה מחוץ למפעל כימי בצפון מזרח סין. 22 בני אדם נוספים נפצעו בדרגות שונות, 38 ממשאיות ו-12 רכבים פרטיים נהרסו כתוצאה מהפיצוץ.

סוכנות הידיעות הסינית "שיין-הואה" דיווחה שהפיצוץ התרחש לאחר חצות ליד מזח טעינה ליד המפעל שנמצא בפרברי חביי, בעיר ג'יאג'וואנג, אשר עתידה לארח את אולימפיאדת החורף בשנת 2022.

עוד בעולם בוואלה! NEWS
טראמפ: הכוחות האמריקנים נשארים במזרח התיכון בגלל סיבה אחת - ישראל
היסטוריה בסלובניה: לראשונה אישה מונתה לתפקיד רמטכ"ל
המאפיונר הבכיר הסתתר בדירת פאר במשך 15 שנה. ואז זה נגמר

עובדים במפעל בג'יאג'וואנג סין, 14 נובמבר, 2018. רויטרס
עובדים במפעל בג'יאג'וואנג, החודש/רויטרס

בעקבות האירוע הציבור בסין תדף את התנהלות הממשלה על מצב הבטיחות במפעלים, זאת לאחר שלפני שלוש שנים אירעה פיצוץ דומה בטיאנג'ין, מזרחית לבייג'ינג. אז, בשנת 2015, הפיצוץ התרחש במחסני כימיקלים שלא אוחסנו כראוי וכתוצאה מכך 173 בני אדם נהרגו. דוח ממשלתי קבע כי האסון נגרם על ידי חומרים מסוכנים שאוחסנו בצורה לא חוקית.הציבור טוען שתקריות אלו פוגעות בכלכלה של המדינה שצומחת בשלושת העשורים האחרונים. לדבריהם, הרשויות לא אוכפות את החוקים בנושא זה.

לאחר אירוע זה סין התחייבה לשפר את הסטנדרטים התעשייתיים ולאכוף את הבטיחות במפעלים, אך חוקרי איכות הסביבה טוענים שהפיקוח עדיין חלש והמפעלים ממשיכים לעבור על החוק, ובין היתר לייצר אטום עם כימיקלים מסוכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully