וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממתינים לאוצר": חוק הפיקוח על המעונות אושר אך התקנים תקועים

27.11.2018 / 9:01

החוק לפיקוח על המעונות עבר אך טרם הוקצו שישה תקנים להקמת מערך בדיקת העבר הפלילי. במשרד הרווחה אומרים שרק בשבוע הבא יפגשו הצדדים לדון בנושא. נציגות ההורים כועסים כי שוב הולכים למסמס חוק ולהשאיר אותו באוויר ואילו במשרד האוצר טוענים כי התקציב אושר

מעון אמונה, רחוב דוכיפת 8, נתניה. שלומי גבאי
התקנים לא אושרו. מעון אמונה בנתניה, היום/שלומי גבאי

הממשלה אישרה ביולי האחרון את הצעת חוק הפיקוח על מעונות היום והחליטה כי יקצו למשרד הרווחה שישה תקנים של מפקחים כדי שיהיה ניתן ליישם אותו כבר בספטמבר 2019. אלא שחודש עבר מאז שאושר החוק, ובפועל ששת התקנים הללו לא אושרו או הוקצו לידי משרד הרווחה על ידי משרד האוצר.

כחלק מהחוק, עליו התקיים מאבק ממושך של הורים וחברי הכנסת, מספטמבר הקרוב הפעלת מעון בו נמצאים שבעה פעוטות, תחייב בדיקת עבר פלילי לעובדים ובדיקה כי המעון ממוקם במקום שאינו מסכן את שלומם של הפעוטות במעון, וכל המידע יהיה נגיש לציבור באינטרנט. בנוסף, בעלי מעונות יום לפעוטות יחויבו בהוצאת רישיון הפעלה מטעם הממונה על מעונות שבמשרד העבודה והרווחה והשירותים החברתיים, יינתנו כלי אכיפה מנהליים וסמכויות אכיפה והרתעה פליליות, בהם סמכות למתן צו לשם סגירת מעון ועוד.

כעת, לאחר שהתקנים לא הוקצו, לא ברור כיצד יצליחו במשרד הרווחה להיערך בהתאם לחוק. ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS במשרד האוצר ביקשו ממשרד העבודה להתחיל ליישם את החוק ללא תקצוב, ורק בהמשך הם ידאגו להעברת תקציבים.

עוד בוואלה! NEWS
21 נשים נרצחו השנה: התקציב לתוכנית המניעה הלאומית עדיין לא נמצא
"לא מכיר את הצו": נציג מפעלי ים המלח ממשיך במועצה בניגוד לחוק
מנותק מהעם: הזעם על התנשאות מקרון שורף את רחובות פריז

פורטרט חברת הכנסת, קארין אלהרר. ראובן קסטרו
"ציבור אזרחים שלם מצפה לכניסת החוק". ח"כ קארין אלהרר/ראובן קסטרו

"החוק ייכנס לתוקפו רק בספטמבר 2019 וזאת על מנת לאפשר למעונות הקיימים ולמשרד הרווחה להיערך כנדרש" נכתב במכתב ששלחה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), לסגן ראש אגף תקציבים במשרד האוצר, אלון מסר. "אף על פי כן, לצערי הובא לידיעתי כי למרות שבהחלטת ממשלה מיולי האחרון, נקבע שכבר עם אישור טיוטת החוק יוקצו שישה תקנים נוספים למשרד הרווחה, תקנים אלו לא הוקצו, ובפועל מתקשים לקדם את ההכנה המיטבית ליישום המלא של החוק, כבר כיום". עוד נכתב כי על מנת למנוע מצב שבו יגיע מועד תחילת החוק מבלי שתתאפשר ההכנה הנדרשת יש להקים את הוצאת התקנים. "לטובת הקפדה מרבית על שלומם ובטיחותם של הפעוטות, אודה להידרשותך לסוגיה בדחיפות האפשרית ולקדם הקצאת התקנים באופן מידי. רק באמצעות יישום מלא של החלטת הממשלה ודרישות החוק, תתאפשר היערכות נכונה במועד התחילה ונוכל לעמוד בהתחייבות שלנו כלפי ציבור אזרחים שלם המצפה לכניסת החוק לתוקפו", כתבה ח"כ אלהרר.

"אנחנו מאוד מקווים שגורל חוק הפיקוח לא יהיה כגורל חוק המועצה אשר אמנם אושר אך עומד שנה ובלתי מיושם", אמרה יערה שילה. "אנחנו נעשה הכל, נעקוב יום יום שעה שעה עד אשר החוק הזה ייושם ובמידה ולא אנחנו נוציא אנשים לרחובות כדי לקבל את המינימום שראוי לילדי ישראל".

משרד העבודה והרווחה מסר שהוא החל בהכנות ליישום החוק. "אנו ממתינים לתקצוב המשרות ממשרד האוצר, כפי שהחליטה הממשלה, ואנו תקווה כי נושא זה ייפתר במהרה".

מנגד, במשרד האוצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully