וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: לפחות 400 פצועים ברעידת אדמה בעוצמה 6.3 סמוך לגבול עיראק

רעש האדמה פקד את מערב איראן וגרם לפציעתם של 400 בני אדם. נזק נגרם למבנים וכבישים באזור. גם בישראל דיווחו כי הרגישו רעד, וכי רהיטים זזו

עריכה: איתי עמרם

לפחות 400 בני אדם נפצעו היום (ראשון) ברעידת אדמה בעוצמה 6.3 שהכתה במערב איראן, סמוך לגבול עיראק. נזק נגרם למבנים וכבישים באזור והרשויות פועלות במקום. תושבים בישראל דיווחו כי הרגישו ברעש.

לפני כשנה נהרגו 600 בני אדם ואלפים נפצעו, אחרי שרעש בעוצמה 7.3 זעזע את איראן באותו אזור. רעידת האדמה פגעה אז ב-14 מחוזות שונים באיראן, אך עיקר הנזק היה במחוז קרמנשה הכורדי.

עוד בוואלה! NEWS:
"תפסיקו למרוח, אלפים ימותו": ישראל עדיין לא מוכנה לרעידת אדמה
נתניהו: "ישראל חוזרת לאפריקה"; נשיא צ'אד: "דף חדש ביחסים"
המשטרה: אף אחד לא התקשר למזל הדדי; משפחתה: הם מפחדים מהאמת

רעידת אדמה באיראן 13 בנובמבר 2017. AP
רעידת האדמה באיראן בשנה שעברה/AP

לפני כארבעה חודשים הורגשה בצפון הארץ סדרת רעשים, שהאחרון בהם היה בסוף חודש יולי, אז הורגשה רעידת אדמה בעוצמה של 4.2 דרגות, כשהמוקד היה צפון-מזרחית לכנרת, כך נמסר אז מהמכון הגיאופיסי. הרעידה הורגשה בעיקר על ידי תושבי טבריה. לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם לרכוש, אולם תושבים דיווחו כי הרגישו את האדמה זזה. חמישה ימים לפני כן הורגש רעש בעוצמה 2.9, ליד חוף מגדל שממערב לכנרת.

שירה מטבריה סיפרה כי "הייתה רעידה ממש חזקה, זזה לי המיטה", וספיר, גם היא תושבת העיר, העידה כי "זו הפעם הראשונה שהרגשתי רעידת אדמה. זה היה ממש חזק". בתחילת יולי הורגשו כמה רעידות אדמה שמקורן באזור הכנרת. עוצמת הרעשים נעה בין 2.8 ל-4.5 ברעידות שונות שהחזקות שבהן הורגשו גם באזור גוש דן.

(עדכון ראשון: 19:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully