וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטר אסד: עשרות נפגעים מהפגזה כימית של המורדים על חאלב

25.11.2018 / 6:49

על פי התקשורת הרשמית בסוריה, כ-50 תושבים סבלו מחוסר נשימה בעקבות ההפצצות, שעל פי החשד הכילו גז כלור. המורדים הכחישו זאת. באידליב, דווח על תשעה הרוגים בתקיפות של המשטר במחוז חרף ההסכם בין טורקיה לרוסיה

אתר רשמי

כלי התקשורת של ממשלת סוריה דיווחו הלילה (ראשון) כי כ-50 בני אדם נפגעו בהפגזה של המורדים בחאלב, שכללה גז כלור. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, בהפגזה על חאלב, שתחת שליטת המשטר, נפגעו לפחות 32 איש, בהם שישה ילדים, שסבלו מקשיי נשימה. הארגון לא ייחס את המתקפה למי מהצדדים, אך המורדים הכחישו כי הם אחראים לכך .

עד ראייה שהיה ליד בית החולים אל-ראזי בעיר סיפר כי ראה עשרות גברים, נשים וילדים שנפצעו בהפצצות. לפי סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, האופוזיציה תקפה שתי שכונות בעיר שנכבשה מחדש על ידי כוחותיו של בשאר אסד בסוף 2016.

עוד סיפורים מהעולם בוואלה! NEWS:
מיי במכתב דרמטי לאומה: תמכו בתכנית הברקזיט שלי
הבנות בין טראמפ למקסיקו? "המהגרים ימתינו להחלטה מחוץ לארה"ב"
בכיר סעודי תוקף: אי אפשר לסמוך על ה-CIA בחקירת מות העיתונאי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושבים שנפגעו בהפגזה מטופלים במרפאה בחאלב, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הפצצה של משטר אסד הרגה תשעה בני אדם - שבעה ילדים ושתי נשים - בכפר במחוז אידליב, שהוגדר כאזור מפורז על פי ההסכמות בין טורקיה ורוסיה.

מאז ההסכם שנחתם בספטמבר, פרצו חילופי אש ספורדיים בין משטר אסד, הנתמך על ידי רוסיה ואיראן, לבין המורדים, שחלקם נתמכים על ידי טורקיה. האו"ם הזהיר כי שלושה מיליון בני אדם חיים במחוז שבצפון-מערב סוריה ועל כן כל מתקפה רחבת היקף תגרום לאסון הומניטרי במדינה החרבה. בין הפלגים באידליב, מעוזם האחרון של המורדים, החזק ביותר הוא תחריר א-שאם הקיצוני, לשעבר ג'בהת א-נוסרה שהיה מזוהה עם אל-קאעדה.

מוקדם יותר החודש האשימה מסוקבה את המורדים בניסיון להרוס את ההסכם, בעוד שהמורדים אמרו כי צבא סוריה והמיליציות התומכות בו ממשיכים לתקוף את המחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully