וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי במכתב דרמטי לאומה: תמכו בתכנית הברקזיט שלי

25.11.2018 / 4:59

מיי ביקשה מהציבור הבריטי לגבות את התכנית בשם האינטרס הלאומי ובתקווה להבאת פיוס לעם הבריטי, שישאיר מאחור את הוויכוח הפוליטי המר על הברקזיט: "הרגע הזה חייב לציין את הקו שבו נניח בצד את התוויות של 'לעזוב' ו-'להישאר' ונתאחד מחדש כעם אחד"

עריכת וידאו: נועה לוי בימוי: עומר טל

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי פנתה הלילה (ראשון) לציבור במכתב פתוח, וביקשה מאזרחי בריטניה לגבות את העסקה ליציאה מן האיחוד האירופי. זאת, לדבריה, כדי להביא לפיוס עבור המדינה כולה.

"זאת תהיה עסקה שמקיימת האת האינטרס הלאומי שלנו - כזה שעובד למען המדינה כולה וכל בני עמנו, בין אם בחרת 'לעזוב' או 'להישאר'", נאמר במכתב. היא אמרה כי עוד כי בכוונה להילחם על העברת ההסכם בפרלמנט - משימה לא פשוטה בהתחשב בהתנגדות לה זוכה מיי מתוך מפלגתה, מפלגת השמרנים, וכן מצד חברי המפלגה היוניוניסטית של צפון אירלנד, המתנגדים לכל הסכם שיותיר אותה במעמד שונה בהשוואה ליתר חלקי הממלכה. זאת, מאחר שאירלנד, החולקת עמה את האי האירי, חברה באיחוד האירופי.

עוד סיפורים מהעולם בוואלה! NEWS:
בכיר סעודי תוקף: אי אפשר לסמוך על ה-CIA בחקירת מות העיתונאי
בית הנבחרים הדמוקרטי ינסה להדיח את טראמפ? לא כל כך מהר
מפקד צבא בריטניה מזהיר: "רוסיה מהווה איום גדול יותר מדעאש''

ראש ממשלת בריטניה תרזה מאי,במהלך הצהרה לתקשורת מחוץ לדאונינג 10. רויטרס
"זאת תהיה עסקה שמקיימת האת האינטרס הלאומי". ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי/רויטרס

בנוסף, מיי דחקה בבריטים להתחיל עם השלמת העסקה עידן פוליטי חדש שישאיר מאחור את הוויכוח הפוליטי המר על הברקזיט. "אני רוצה שזה יהיה רגע של התחדשות ופיוס עבור המדינה כולה. הוא חייב לציין את הקו שבו נניח בצד את התוויות של 'לעזוב' ו-'להישאר' ונתאחד מחדש כעם אחד", נכתב, "לפרלמנט יש הזדמנות לעשות זאת בעוד שבועות אחדים, בהצבעה רבת המשמעות על העסקה".

היום צפוי להיות דיון בעסקה בפסגה בהשתתפות 27 מנהיגי האיחוד בבריסל. המכשול שהציבה ספרד בפני העסקה, לאחר שאיימה להטיל וטו בעקבות ההשלכות האפשריות של העסקה על קשרי גיברלטר עם האיחוד, הוסר בעקבות הבטחה מבריטניה כי דבר לא יוחלט ביחס לגיברלטר ללא אישורה של ספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully