וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים הדמוקרטי ינסה להדיח את טראמפ? לא כל כך מהר

פעמיים בשנתיים האחרונות ניסו הדמוקרטים לפעול להדחתו של טראמפ ונכשלו. לאור המצב החדש שבו יש רוב דמוקרטי בבית הנבחרים, סביר שהפעם נראה ניסיון רציני יותר. אולם נכון לעכשיו, נראה שהדמוקרטים לא ששים למהלך. "אנחנו לא צריכים להדיח את הנשיא מסיבות פוליטיות"

צילום: CNN, עריכה: איתי עמרם

מה צריך לקרות בניסיון להדיח את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ? הדמוקרטים בבית הנבחרים, שעסוקים בלפרוס את חזונם לאור המציאות החדשה שבה הם מהווים רוב, לא ענו עד כה לשאלה זו. נכון לרגע זה, נראה כי האג'נדה המנחה אותם כוללת תקצוב לפרויקטים ציבוריים, הוזלת ביטוח הבריאות והגברת הפיקוח על הממשל, ולא הדחת הנשיא המכהן.

פעמיים בשנתיים האחרונות, מאז שנבחר טראמפ, הדמוקרטים ניסו לקדם תהליכי הצבעה להדחתו של הנשיא, אך אלו היו ניסיונות כושלים שהסתכמו בכ-60 תומכים. רחוק מה-218 הנדרשים. גם כעת, לאור המצב החדש שנוצר לאחר בחירות האמצע, לא ברור אם מהלך שכזה ייצא לפועל.

גם בקרב אלו הלוחצים להדחתו של הנשיא כבר קיימת ההבנה שאין מה לצפות שמהלך כזה יקרה ביום הראשון בו יש רוב דמוקרטי חדש בבית הנבחרים - אך הם כן רוצים לראות את הדמוקרטים מכינים את הקרקע למהלך.

לקריאה נוספת בנושא:
הבחירות בארה"ב: הדמוקרטים כבשו את בית הנבחרים; הרפובליקנים התחזקו בסנאט
יותר חקירות, פחות חוקים: החיים של טראמפ תחת בית נבחרים דמוקרטי

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך מסע"ת בתגובה לתוצאות הבחירות  7 בנובמבר 2018. רויטרס
טראמפ במסיבת עיתונאים, החודש/רויטרס

"אנחנו לא צריכים להדיח את הנשיא מסיבות פוליטיות ואסור לנו להדיח את הנשיא מסיבות פוליטיות", אמרה ננסי פלוסי, מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים, לסוכנות אי-פי. פלוסי מנסה לשמור על האיזון בין האגף השמאלי במפלגתה, השואף בכל רגע להתעמת עם הנשיא טראמפ, לבין הבטחותיה לקהל המצביעים של המפלגה במהלך קמפיין הבחירות לבית הנבחרים.

פלוסי, השואפת להוביל את הדמוקרטים כיושבת ראש בית הנבחרים החל מינואר הקרוב, מכנה את אפשרות ההדחה כ"פעילות מפלגת" שצריכה להיות מוסכמת על ידי שתי המפלגות. "אם אכן יש עילה להדחה, זה צריך מובן מאליו גם לדמוקרטים וגם לרפובליקנים", אמרה פלוסי.

"אנחנו בעד הדחה", אמר קווין מאק, האסטרטג הבכיר של הטייקון תומך הדמוקרטים תום סטייר. "הטענה שלנו נובעת מהאפשרות שהחוקה מאפשרת להדיח נשיא כה מופקר". במודעה שפרסם טייר הוא אומר כי "לדמוקרטים חסר רק רצון" כדי לפעול. הוא אמר כי הוא קורא לאזרחי ארצות הברית להצטרף אל ששת המיליונים שכבר הצטרפו לתנועה הקוראת "לתת לקונגרס את האומץ לפעול" כדי להדיח את הנשיא".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים ננסי פלוסי לאחר אישור רפורמת המס, 20 בדצמבר 2017. אי-פי, AP
ננסי פלסי, מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים/AP, אי-פי

"העם האמריקני עייף מכך שאומרים לו לחכות", אמר מאק. "הטענה שלנו לקונגרס היא שכעת, לאחר הרוב הדמוקרטי החדש שנוצר בבית הנבחרים, הכוחות בממשלה שווים והגיע הזמן לפעול ולעשות את הדבר הנכון".

בצד הרפובליקני מחכים, ואולי אפילו מקווים, לניסיון הדחה נלהב של הדמוקרטים. ניסיון הדחה הם טוענים, יוביל אותם, מתוך טעות, שלא לעמוד בהבטחותיהם מקמפיין הבחירות או בעסקה כלשהי עם הנשיא טראמפ.

"אנחנו יודעים שלדמוקרטים יש תכנית", אמר קווין מקארתי, חבר בית הנבחרים הרפובליקני מטעם מדינת קליפורניה. לדבריו, הדמוקרטים "רוצים להפריע ולהדיח". מקארתי גם הזהיר מכך שהדמוקרטים כבר החלו להניח תשתית להדחתו של טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully