וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא בריטניה מזהיר: "רוסיה מהווה איום גדול יותר מדעאש''

הגנרל מארק קרלטון-סמית חושף את החשש מפני האיום הרוסי לאחר נסיונות ההרעלה ומתקפות הסייבר. "הרוסים מנסים לנצל פגיעות וחולשה בכל הזדמנות אפשרית", אמר.

נשיא רוסיה, פוטין, במהלך מסע"ת משותפת עם ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה
במוסקבה, רוסיה 24 באוקטובר 2018. רויטרס
רוסיה מואשמת במספר מתקפות סייבר, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/רויטרס

מפקד צבא בריטניה, הגנרל מארק קרלטון-סמית, אמר בריאיון ראשון ל'דיילי טלגרף' כי ''בריטניה אינה שאננה לגבי האיום שמציבה רוסיה''. לדבריו, "הרוסים מנסים לנצל פגיעות וחולשה בכל הזדמנות אפשרית". בריטניה מאשימה את רוסיה בהרעלה המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ובתו בסולסברי ובכמה מתקפות סייבר.

רוסיה מצידה מכחישה כל מעורבות בהרעלת סקריפל ואף הטיחה האשמות נגד בריטניה כי היא לוקה ב"דמיון עשיר''. בריאיון הראשון מאז מונה לגנרל, אמר קרלטון-סמית' כי רוסיה היא ''ללא עוררין'' איום גדול יותר מאשר ארגוני טרור אסלאמיים כמו דאעש ואל-קאעידה.

בחודש מרץ השנה, הורעל המרגל הרוסי לשעבר סקריפל, מי שמכר סודות לסוכנות הביון הבריטית, יחד עם בתו, יוליה, על ידי חשיפתם לגז עצבים, אולם השניים שרדו. ארבעה חודשים לאחר מכן, במתקפה נוספת של שני אזרחים מהמחוז הבריטי, הורעלו גבר ואישה בעזרת אותו גז עצבים. האישה, בת 44, מתה כתוצאה מכך שבוע לאחר מכן.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: חמאס חשף את אמצעי הריגול של הכוח הישראלי המיוחד
"מקרון הגנב": אלפים מפגינים בפריז נגד העלאת המס על הדלק
דרום אפריקה: תלמיד כיתה א' נרצח בשירותי בית הספר

סרגיי סקריפל ובתו יוליה סקריפל. ללא, אתר רשמי
הורעלו בגז עצבים- ושרדו, סרגיי סקריפל ובתו יוליה/אתר רשמי, ללא

דבריו של קרלטון סמית' ממשיכים את הדברים שנשא מוקדם יותר השנה שר ההגנה הבריטי, גאווין וויליאמסון. לאחר שממשלת בריטניה האשימה את שירות המודיעין הצבאי של רוסיה, לאור ארבע מתקפות סייבר שמשכו תשומת לב רבה ברחבי העולם, מטרותיהן, בין היתר, היו המפלגה הדמוקרטית האמריקנית ורשת טלוויזיה קטנה בבריטניה.

"רוסיה החלה במגמה לחקור ולנצל באופן שיטתי את הפגיעות המערבית, במיוחד בזירות הלא מסורתיות כמו הסייבר, לוחמה תת ימית והחלל החיצון", אמר. "אנו לא יכולים להיות שאננים לגבי האיום שמציבה רוסיה ולתת לה להמשיך להיות בלתי מעורערת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שני אזרחי רוסיה המואשים על ידי בריטניה בהרעלת המרגל סרגיי סקריפל. משטרת בריטניה, אתר רשמי
רוסיה מכחישה את השתייכותם למודיעין הרוסי, החשודים בהרעלת סקריפל/אתר רשמי, משטרת בריטניה

מפקד הקומנדו הבריטי לשעבר, בן 54, סיים את לימודיו באקדמיה הצבאית של סנדהרטס בשנים האחרונות של המלחמה הקרה. בעברו, הוביל את החיפוש אחר אוסאמה בן לאדן לאחר אירועי ה-11 לספטמבר והוביל את מאבקה של בריטניה בעיראק ובסוריה.

בעבר, גינו מנהיגי העולם את רוסיה על סיפוח האי קרים ובכלל, באופן התנהלותה בסכסוך האוקראיני. מוסקבה הואשמה גם בהתערבות פלילית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, אותה מכחישים מכל וכל פוטין ושאר פקידי ממשלתו. נשיא רוסיה בעצמו דוחה את הטענות של בריטניה כי שני החשודים בהרעלת המרגל סקריפל שייכים למודיעין הרוסי. בתוך כך, רוסיה האשימה את השלטונות הבריטיים ב''רוסיפוביה'' ובניסיונה להטות את הקהילה הבינלאומית והן את אזרחי בריטניה ל''היסטריה אנטי רוסית מגעילה''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully