וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקרון הגנב": אלפים מפגינים בפריז נגד העלאת המס על הדלק

24.11.2018 / 14:47

לפי ההערכות, עשרות אלפים צפויים להפגין בבירה הצרפתית במסגרת מחאת "האפודים הצהובים" נגד מדיניותו הכלכלית של מקרון. המשטרה השתמשה בגז מדמיע וזרנוקי מים נגד המפגינים, שניסו להגיע לארמון הנשיאות וקראו למקרון להתפטר

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

אלפי בני אדם מפגינים היום (שבת) בבירת צרפת נגד עליית מחירי הדלק ומדיניותו הכלכלית של הנשיא עמנואל מקרון, במסגרת מחאת "האפודים הצהובים". המפגינים התכנסו בשאנז אליזה, ועימותים פרצו ביניהם לבין המשטרה שניסתה למנוע מהם להגיע לארמון הנשיאותי, תוך שהיא משתמשת בגז מדמיע ובזרנוקי מים.

חלק מהמפגינים שרו את ההמנון הלאומי ואחרים נשאו שלטים שעליהם נכתב "מקרון הנגב" ו"מקרון, התפטר". המחאה פרצה בשבוע שעבר ברחבי הרפובליקה, במסגרתה המוחים הפגינו כשהם לבושים את האפודים הצהובים, שאותו מחויבים להחזיק כל הנהגים במכונותיהם. ביום שבת הקודם כמעט 300 אלף בני אדם השתתפו במחאת האפודים הצהובים ברחבי צרפת. בין היתר הם הציתו צמיגים, שיבשו את התנועה וחסמו את הגישה למחסני דלק, למרכזי קניות ולכמה מפעלים.

הפגנות אלה באו בתגובה למסים שהטיל מקרון על דיזל ובנזין במטרה לעודד אנשים לעבור להשתמש בכלי רכב ידידותיים יותר לסביבה. בנוסף למסים, ממשלת צרפת מציעה תמריצים לרכישת מכוניות ירוקות או חשמליות.

עוד בעולם
בית הנבחרים הדמוקרטי ינסה להדיח את טראמפ? לא כל כך מהר
דרום אפריקה: תלמיד כיתה א' נרצח בשירותי בית הספר
הראשונה באסיה? משאל עם בטייוואן על אישור נישואים חד-מיניים

הפגנות בפריז נגד העלאת מחירי הדלק 24 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
"מקרון הגנב". המפגינים בפריז, היום/רויטרס, רויטרס

כוחות הביטחון חוששים מכך שגורמים בשמאל ובימין הראדיקליים יחדרו להפגנות וישתמשו בהן כדי להסלים את המצב. דניס ז'אקוב, העומד בראש אחת מיחידות המשטרה, אמר לרויטרס כי ההערכה היא שבפריז בלבד יפגינו כ-30 אלף בני אדם בסופו של יום. "אנחנו יודעים שיש מסתננים מהימין הקיצוני והשמאל הקיצוני בהפגנות. ניתן גם לצפות לכנופיות מהפרברים ולחברי 'גוש שחור'", אמר ז'אקוב, כשהוא מתייחס לפעילים ראדיקליים שנוהגים להפגין נגד הקפיטליזם בבגדים שחורים.

הנשיא מקרון ניצב בפני דילמה, כמי שמציג את עצמו כלוחם נגד שינויי האקלים, אך מתמודד עם ירידה בפופולריות שלו בקרב הציבור. בתחילה ההפגנות עסקו רק במחירי הדלק, אך בהמשך התרחבו לעול הכלכלי שממנו סובלים משקי הבית בצרפת. לפי משרד הפנים, כתוצאה מההפגנות נהרגו עד כה שני בני אדם ו-606 נפצעו. זאת לא הפעם הראשונה שבה פורצות מחאות חברתיות במשמרת שלו והוא כונה בעבר "הנשיא של העשירים" בשל הורדת המסים על בעלי ההכנסות הגבוהות והקלת המגבלות על פיטורי עובדים.

הפגנות בפריז נגד העלאת מחירי הדלק 24 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
העימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון, היום/AP, אי-פי
הפגנות בפריז נגד העלאת מחירי הדלק 24 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
ההפגנה בפריז, היום/רויטרס, רויטרס
הפגנות בפריז נגד העלאת מחירי הדלק 24 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
ההפגנה בפריז, היום/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully