וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכללות חוזרים ללימודים: שביתת הסגל האקדמי הסתיימה

22.11.2018 / 0:34

לאחר שהושגו הסכמות בין הסגל האקדמי למשרד האוצר, יחדשו היום שבע מכללות אקדמיות את הלימודים. סיום השביתה, שארכה כחמישה שבועות, התאפשר בסיוע בית הדין לעבודה בירושלים. ועד ראשי המכללות אקדמיות: "מברך על סיום השביתה ועל חזרת הסטודנטים ללימודים סדירים"

פתיחת שנת הלימודים האקדמיים במרכז הבינתחומי הרצליה, 22 באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
סטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה ב-2017/ראובן קסטרו

הלימודים בשבע המכללות האקדמיות הציבוריות יחודשו הבוקר (חמישי) זאת בתום שביתת הסגל האקדמי במחאה על תנאי העסקתם, כך הודיע ועד ראשי המכללות האקדמיות. סיום השביתה, שנמשכה חמישה שבועות התאפשר בשל הסכמות שהושגו הלילה בסיוע נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים.

בימים האחרונים נדונה השביתה בארבע הערכאות שונות של בתי הדין לעבודה וכולן קיבלו את העמדה כי מדובר בסכסוכים מקומיים, שיש ליישבם במשא ומתן בין הנהלת כל מכללה לבין ארגון הסגל שלה. ההסכם קובע שמשא ומתן מקומי ינוהל בכל מכללה, זאת במטרה לגשר על חילוקי הדעות ולהגיע במהרה לחתימת הסכם קיבוצי.

ועד ראשי המכללות האקדמיות בירך על סיום השביתה ועל חזרת הסטודנטים ללימודים סדירים.

מועצת הסגל הבכיר במכללות הציבוריות אמרה הבוקר כי ההבנות שהושגו הלילה אושרו נכון לחצות על ידי הוועדים במכללת עזריאלי ומכללת הדסה. לגבי שאר הוועדים, נוסח ההסכם יובא להצבעת הוועדים.

עוד בוואלה! NEWS
היום חסר המזל באופוזיציה: הניסיון הכושל שיחק לידיים של נתניהו
בעלה של המקורבת ללבייב: "התעללו בה"; המשטרה: אין קשר לחקירה
חשד לרצח: תושבת תל שבע שבנגב נהרגה מירי; המשטרה פתחה בחקירה

היום הראשון ללימודים אוניברסיטת  בן גוריות באר שבע, אוקטובר 2018. ראובן קסטרו
חוזרים ללימודים אחרי 5 שבועות/ראובן קסטרו

לדברי מועצת הסגל הבכיר "ההבנות שהושגו הלילה מצביעות על כברת דרך ארוכה שעבר הסגל הבכיר במכללות הציבוריות טרום השביתה. מועצת הסגל הבכיר הביאה לביטול נוסח חד צדדי שנכפה על הוועדים וחזרה להסכם העקרונות שנחתם באוקטובר 2017, ובהם ביטול הדרישה הדרקונית לשקט תעשייתי של תשע שנים מוחלט.

עוד נקבע כי עד 1.3.19 יחתמו הצדדים על הסכמים מקומיים ביחס לבנות שישיגו הצדדים בתקופה הנוכחית. מועצת הסגל הבכיר מודה לכוח לעובדים על הליווי המסור לאורך מאבק זה ולנשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים השופט אייל אברהמי על תרומתו לקידום ההבנות ונכונותו ללוות את מהלך יישומם.

הסגל האקדמי פתח בשביתה בשל מחלוקת בינם לבין משרד האוצר, הוועדה לתכנון ולתקצוב וועד ראשי המכללות על תנאי העסקתם.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully