וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין ביטל כנס שמאל בכנסת שקרא לפינוי היישוב היהודי בחברון

21.11.2018 / 16:07

לוואלה! NEWS נודע כי יו"ר הכנסת הורה לבטל כנס בכנסת ביוזמת ח"כים ממרצ והרשימה המשותפת בכותרת "חברון תחילה" שבו ייקראו לפינוי מידי של חברון בהשתתפות פלסטינים ומנכ"ל בצלם. לא ברור אם יתקיים במועד אחר

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בוואלה טוק 25 באוקטובר 2017. רובי קסטרו לוואלהTALK, מערכת וואלה! NEWS
קיום כנסים בכנסת דורשים את אישורו המוקדם. אדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, רובי קסטרו לוואלהTALK

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הורה היום (רביעי) לבטל כנס שהיה אמור להתקיים ביום שני הקרוב במשכן הכנסת שבו ח"כים ממרצ והרשימה המשותפת ייקראו לפינוי היישוב היהודי בחברון - כך נודע לוואלה! NEWS. בלשכת אדלשטיין אמרו בתגובה כי ביום שני "לא יתאפשר לעשות כנס ביום שני מכיוון שנשיא צ'כיה מגיע לביקור בכנסת וינאם במליאה. כל ה'מפגשים' שתוכננו בוטלו". לא ברור אם הכנס יתקיים במועד אחר.

ב'ידיעות אחרונות' פורסם הבוקר כי יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה וחבר מפלגתו דב חנין יחד עם ח"כ מיכל רוזין יוזמים את הכנס תחת הכותרת "חברון תחילה", שבו ייקראו לפינוי מידי של חברון. בין הנואמים בכנס היה אמור להיות גם חגי אלעד - מנכ"ל בצלם, פעילי שוברים שתיקה, שלום עכשיו, יש דין וגורמים נוספים. לכנס הוזמנו גם פלסטינים רבים תושבי חברון שהשתתפותם תלויה באישורי כניסה לישראל שמונפקים על ידי המינהל האזרחי.

עוד בוואלה! NEWS:
הוועדה למינוי בכירים: מינוי אדרי למפכ"ל - רק אחרי פוליגרף
המוות הטרגי של המקורבת ללבייב: "זו לא התאבדות, זה רצח"
הח"כית שיצאה מאשפוז, והשר שביטל טיסה: לחץ בקואליציה לקראת ההצבעות

חברון - אמיר בוחבוט. אמיר בוחבוט
היישוב היהודי בחברון/אמיר בוחבוט

בהזמנה לכנס נכתב כי "כבר 50 שנים שקומץ מתנחלים בלב ליבה של האוכלוסייה הפלסטינית בחברון מובילים את הממשלה להנהיג משטר הפרדה אכזרי, פיזי ומשפטי, על האוכלוסייה הפלסטינית. מאות חיילים נשלחים על ידי הממשלה לבצע את ההפרדה בפועל, תקציבי ענק מושקעים לטובת אותו קומץ, על חשבון הציבור, והחיכוך בין האוכלוסיות מוביל למציאות הרסנית של אלימות, לאירועים קיצוניים דוגמת טבח ברוך גולדשטיין ופרשת אלאור אזריה, ולאובדן חיי אדם - יהודים ופלסטינים".

קיום כנסים בכנסת דורשים את אישורו המוקדם של יו"ר הכנסת אדלשטיין. עם זאת, הח"כים שיזמו את האירוע הגדירו אותו כ"מפגש", כדי שהכנסת לא תוכל למנוע את קיומו אולם בשל ביקורו של נשיא צ'כיה במשכן הכנסת באותו יום, יו"ר הכנסת אדלשטיין דרש לבטל את הכנס.

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS: נתניהו שומר על כוחו, גנץ מקפיץ את המחנה הציוני

לכתבה המלאה
נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, לאחר היבחרו לכהונה נוספת כנשיא 27 בינואר 2018. רויטרס
מגיע לכנסת. נשיא צ'כיה מילוש זמאן/רויטרס

יוזמי הכנס ח"כ עודה, ח"כ רוזין, וח"כ חנין מסרו כי "ההתנחלות בחברון היא ביטוי של מדיניות ממשלתית הרסנית המשקיעה תקציבי עתק ומסכנת חיי אדם כדי לחזק ולשמור על קומץ מתנחלים קיצוניים. פינוי ההתנחלות בחברון הוא צעד הכרחי לפתרון מדיני וסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) הגיב להחלטת אדלשטיין ואמר כי הוא "מברך לשלום את ידיד ישראל נשיא צ'כיה מילוש זמאן, על הגעתו לכנסת ישראל ביום שני הקרוב. הנשיא זמאן הודיע כבר על כוונתו לפתוח נציגות בירושלים ובכך מחזק את מעמדה של בירת הנצח של העם היהודי, אך בלי משים הגעתו גם מחזקת את מעמדה של עיר האבות: הוא גרם לביטול כנס השמאל הקיצוני שרצה לקרוא להחרבת היישוב היהודי בחברון. הנשיא זמאן, הגעת בול בזמן!".

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully