וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: כמעט בלתי אפשרי לנהל קואליציה של 61 ח"כים, אבל רה"מ רצה

20.11.2018 / 18:27

שרת המשפטים התייחסה להחלטת הבית היהודי לחזור מהאולטימטום של פירוק הממשלה במידה שהשר בנט לא יקבל את תפקיד שר הביטחון. "צריך לדעת שבפוליטיקה לא תמיד מקבלים מה שרוצים", אמרה שקד. בתגובה להפלת הצעת החוק שלה, אמרה: "האופוזיציה עשתה לנו תרגיל"

צילום: פייסבוק

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הערב (שלישי) לחזרתה של מפלגת הבית היהודי מאיום בבחירות. כשנשאלה על האיום בהתפטרות ממנו נסוגו היא ושר החינוך נפתלי בנט, ענתה כי "לאחר התפטרות שר הביטחון, חשבנו שנכון שהאדם המתאים לקבל את התיק הוא נפתלי בנט, שעושה עבודה נפלאה במשרד החינוך".

שקד, שהשתתפה בכנס של הקתדרה לממשל תאגידי באוניברסיטת בר אילן, אמרה כי "השר בנט נכנס לפוליטיקה בגלל מלחמת לבנון השנייה. כן צריך להגיד שקיים משבר אמון ביטחוני בעיקר כלפי מה שקורה בדרום, ושבשנתיים-שלוש האחרונות חמאס התעצם וההרתעה שלנו נשחקה. על כן, חשבנו שלאור המצב הביטחוני, הוא האדם המתאים לתפקיד, ודרשנו את זה מראש הממשלה".

שקד טענה כי לדעתה ולדעת המפלגה, שר ביטחון צריך להיות במשרה מלאה, "אבל ראש הממשלה חשב אחרת ולקח לעצמו את התפקיד. הייתה לנו התלבטות אם לפרק את הממשלה או להישאר". היא סיפרה כי היא ובנט נפגשו עם נתניהו אחרי מסיבת העיתונאים שלו בקריה. "דיברנו על היתרונות והחסרונות, והחלטנו שבסוף לא נכון לקחת את המדינה לבחירות. צריך לדעת שבפוליטיקה לא תמיד מקבלים מה שרוצים", אמרה שקד.

עוד בוואלה! NEWS
מתקשה לתפקד עם 61 ח"כים בלבד: הקואליציה ספגה תבוסה בכנסת
בנט שמט את הכדור שקיבל מנתניהו - ונתן לו לחזור לנצח את המשחק
היועמ"ש והרמטכ"ל נגד בנט: "הפרקליטות הצבאית - חלק מעוצמתנו"

שרת המשפטים איילת שקד בכנס בנושא "ממשל תאגידי כמפתח להצלחה במגזר האזרחי", אוניברסיטת בר-אילן, 20 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
"אתמול נפל חוק שלי כי הקואליציה עשתה לנו תרגיל", איילת שקד בכנס/ראובן קסטרו

"אנחנו חושבים שיהיה מאוד מאוד קשה לנהל קואליציה של 61 חברי כנסת. יש כמה סיעות, בעיקר 'הליכוד' ו'כולנו', שהחברים שלהם עושים בעיות בהצבעות", המשיכה שקד. "אגב, אתמול נפל במליאה חוק שלי - חוק חשוב לגבי רישום זכויות במקרקעין שבכלל לא היה במחלוקת. הוא נפל כי האופוזיציה עשתה לנו תרגיל. אנחנו חושבים שכמעט בלתי אפשרי לנהל קואליציה של 61 ח"כים לקראת סוף קדנציה".

עם זאת, אמרה שקד "ראש הממשלה החליט לנסות, אז אנחנו מאחלים לו בהצלחה". כשנשאלה מתי להערכתה יהיו בחירות, ענתה בחיוך: "2019".

שרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד הודיעו אתמול כי לא יתפטרו מתפקידיהם, זאת למרות סירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר לידיהם את תיק הביטחון לאחר התפטרות אביגדור ליברמן. במסיבת העיתונאים שערכו, הסבירו כי הם מוכנים לתת הזדמנות לראש הממשלה, ובכך קטן הסיכוי להקדמת הבחירות על אף שבממשלה יש רק 61 חברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully