וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש והרמטכ"ל נגד בנט: "הפרקליטות הצבאית - חלק מעוצמתנו"

כחלק מהצהרת שר החינוך בכנסת, אמר בנט ש"לוחמי צה"ל פוחדים יותר מהפרקליט הצבאי מאשר מיחיא סינוואר". מנדלבליט ואיזנקוט גינו את האמירה ואמרו שתפקידו הוא "חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי של מדינת ישראל". בנט לא התנצל על אמירותיו: "יש עודף משפטיזציה בצה"ל"

ראובן קסטרו , וידאו ניב אהרונסון, עריכה ניר חן

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר היום (שני) כי "אין שחר לדברים" של שר החינוך נפתלי בנט, שאמר כי "הלוחמים שלנו פוחדים יותר מהפרקליט הצבאי מאשר מיחיא סינוואר". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף במרומז את בנט: "חיילי צה"ל לא מפחדים מאף אחד".

כמי ששימש פרקליט הצבאי הראשי במשך שבע שנים, כולל במהלך מלחמת לבנון השנייה ומבצע "עופרת יצוקה", ביקש היועמ"ש להדגיש כי עמידה בהוראות הדין, גם בשעת לחימה, היא "מקור עוצמה לצה"ל, למפקדיו ולחייליו". עוד הוסיף ש"קציני הפרקליטות הצבאית פועלים שכם אל שכם יחד עם המפקדים, למען המטרה המשותפת של השגת יעדי הלחימה".

לדבריו, הפרקליטות הצבאית, בראשותו של הפצ"ר אלוף שרון אפק, פועלת על מנת להעמיד לרשות צה"ל את המעטפת המשפטית הדרושה להפעלת עוצמה צבאית בכדי "להכריע את אויבנו", תוך עמידה בהוראות הדין. "היועץ המשפטי לממשלה מגבה באופן מלא את מלאכתם החשובה, המהווה חלק בלתי נפרד מהחוסן הלאומי של מדינת ישראל", נמסר בהודעתו.

שרת המשפטים, איילת שקד, והיועמ"ש אביחי מנדלבליט. מוטי מילרוד, חדשות "הארץ", מערכת וואלה! NEWS
מגנה את דברי בנט. היועמ"ש אביחי מנדלבליט והשרה שקד/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, חדשות "הארץ"

בנוסף לכך, בפתח ישיבת פורום המטה הכללי אמר הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט גינה את דברי בנט וקרא להשאיר את צה"ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי. "הפרקליטות הצבאית היא חלק מעוצמתו של צה"ל", אמר איזנקוט. "היא מסייעת לו כתף אל כתף עם המפקדים והלוחמים כדי לממש את ייעודו המבצעי ולנצח במלחמה. האלוף שרון אפק ממלא תפקידו במקצועיות ובהצטיינות שזוכה להערכה בצה"ל ומחוצה לו".

עם זאת, לשכתו של בנט אמרה שדעתו בנושא איתנה: "עמדתו ברורה - בצה"ל, ולא רק, שוררת כיום עודף משפטיזציה". עוד הוסיפו שהשר בנט מאמין, שכיום חיילי צה"ל נדחקים לפינה על ידי חישוקים משפטיים עודפים, באופן שפוגע ברמת המבצעיות ובלוחמי צה"ל, מעבר למגבלות הדין הבינלאומי. לדבריהם, "האיזונים אינם נכונים כיום. השר בנט מעריך הערכה עמוקה את מפקדי צה"ל ובראשם הרמטכ"ל גדי איזנקוט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
גדי איזנקוט. ראובן קסטרו
"השאירו את צה"ל מחוץ לפוליטיקה". איזנקוט/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, אמר בנט שעזב את עבודתו בהיי-טק בגלל מלחמת לבנון ונכנס לפוליטיקה, כי "אנחנו מטילים על לוחמינו חישוקים משפטיים ותפישתיים". לדבריו, "הלוחמים פוחדים יותר מהפצ"ר מאשר מיחיא סינוואר מנהיג חמאס בעזה".

(עדכון ראשון: 12:25)

תא"ל שרון אפק, הפרקליט הצבאי הראשי. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
הפרקליט הצבאי שרון אפק/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully