וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר אדם והקרב עם ח"כ ביטן: השבוע של ראש עיריית ראשל"צ החדש

21.11.2018 / 8:35

אחרי הניצחון על דב צור, רז קינסטליך כבר עושה את הצעדים הראשונים שלו לקראת כניסתו לתפקיד ראש עיריית ראשל"צ. עם סגירה של קואליציה רחבה והפגנת נוכחות במסיבת סטודנטים, קינסטליך מתעקש כי לא ניצח את צור בגלל החשד לפלילים, ובדרך, גם סוגר חשבון עם הח"כ מהליכוד

ראש עיריית ראשל"צ, רז קינסטליך 19 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
רז קינסטליך בעיריית ראשון לציון/ראובן קסטרו

רז קינסטליך ניצח בסיבוב השני את ראש עירית ראשון לציון דוב צור, בפער של כ-3000 קולות. כיום, הוא מתעקש לומר כי החשדות לפלילים הם לא מה שהביאו לניצחונו, אלא העובדה כי העיר הייתה זקוקה לשינוי. כסגנו לשעבר של צור, קינסטליך אינו מהווה פנים חדשות בעירייה, ובניגוד לראשי ערים חדשים שנבחרו, הוא לא עסוק בעריפת הראשים של תומכי צור.

סגניו הם מקסים בביצקי, שערק מסיעת "ישראל ביתנו" כדי לחבור אליו, אבי חיים מספר 2 שלו ואריה כהן מסיעת ש"ס. "דוד ביטן אמר בשבת האחרונה שצור הפסיד כי הוא לא סגר אתכם ריצה משותפת", אני אומרת, וכולם מתפקעים מצחוק. קינסטליך ממהר לענות: "הוא גם אמר שהוא צדיק, אז מה? אריה תחייך, ביטן הזכיר אותך בטלוויזיה. תביני, לא היה לו איך להצדיק את ההפסד אז הוא אמר את זה".

עוד בוואלה! NEWS
"צעקתי לו לרדת": בן 11 נפל מחלון ביתו בקומה ה-12 בקריית ים ומת
אלפי נוסעים תקועים: שיבושים בתנועת הרכבות בשרון בשל מחאת הנכים
"החרם יחזק אותנו": משכירי הבתים בשומרון לא מפחדים מ-Airbnb

שלושת הסגנים של ראש עיריית ראשל"צ, רז קינסטליך 19 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
סגניו: מקסים בביצקי, אבי חיים ואריה כהן/ראובן קסטרו
ראש עיריית ראשל"צ, רז קינסטליך ובת של דוד ביטן ענבר 19 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
הטיחה האשמות בקינסטליך ובפמלייתו. בתו של ח"כ ביטן עם ראש העיר הנבחר/ראובן קסטרו

לקינסטליך 21 יום עד לכניסתו לתפקיד בצורה רשמית, אבל בינתיים הוא עובד במרץ על סגירת קואליציה מקיר לקיר. בינתיים חתם עם כולם מלבד עם סיעת הליכוד וסיעתו של דב צור. לטענתו, לא נותר דם רע בין הצדדים, וצור אפילו התקשר לברכו על הניצחון. "אנחנו הולכים לכיוון של קואליציה רחבה. בראשון לציון יש חמישה סגנים, ישבנו עם הסיעה של דב צור אבל עדיין לא סגרנו כלום".

דב צור הודיע על פרישתו אך על פי קינסטליך, טרם ראה מכתב פרישה שהוגש למנכ"ל. "הוא בירך אותי ואמר לי כל הכבוד. קיימנו ישיבת עבודה אחת וסיכמנו שנעביר חפיפה כמו שצריך, אני רוצה להגיד לו תודה על זה שהוא מבין ורוצה לסייע, בסופו של דבר האינטרס של כולנו הוא אותו דבר".

הוא כועס כששואלים אותו האם ניצח בגלל החשדות לפלילים של צור, "אני עדיין אומר שהקרב הוא מול ראש עיר מכהן שאליו הצטרפו חברי כנסת מכל קצות הכנסת. אנחנו חבורה של אנשים מאמינים זה היה לא קל. אפשר לשאול את השאלה בצורה אחרת: שני ראשי ערים חשודים בפלילים התמודדו בבחירות, אחת מהן היא ראשת עיר שהתמודדה (מרים פיירברג, ד"י) וניצחה, והנה הוא הפסיד". קינסטליך ממשיך: "אנשים רצו פנים חדשות, רוח צעירה ללא כל העסקנות. אני מאחל לו שהעננה הזאת מעליו תעלם".

ראש עיריית ראשל"צ, רז קינסטליך 19 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
"אנחנו חבורה של אנשים מאמינים זה היה לא קל", קינסטליך/ראובן קסטרו

בש"ס רואים את הניצחון של קינסטליך כחלום. "כן בעזרת השם אני הולך להיות סגן ראש עיר", אומר יו"ר ש"ס אריה כהן. "חלום זה חלום, להחליף ראש עיר מכהן זה לא דבר פשוט. המהפך הזה היה מתבקש, אם לא היינו מאמינים ברז לא היינו הולכים אתו".

כהן מספר כי הדובר של צור חיזר אחריהם במשך תקופה. "בעצרת הרבנים הלכנו עם רז, כי הרגשנו שהתושבים רוצים שינוי. זה חשוב שכל עשר שנים יתחלף ראש עיר, כי הוא מתעייף ולא יודע לעשות שינוי". הוא ממשיך. "דב עשה המון שגיאות בעשר השנים האחרונות, לא בניהול העיר אלא במערכת היחסים הבין אישית עם התושבים. הוא חטא בחטא היוהרה והתייחס לאנשים סביבו בצורה מזלזלת, עד שכל האנשים הכי קרובים אליו מאסו בו".

אחרי הפגישה עם סגניו, קינסטליך ממשיך לפגישה עם סיעת הליכוד למו"מ קואליציוני, משם הוא ממשיך למכללה למנהל, שם התקיים אירוע פתיחת השנה לסטודנטים עם הופעה של עומר אדם. רז מגיע לברך, אבל בעיקר להראות מי "בעל הבית החדש" בעיר ראשון לציון.

"אוהב אתכם, סטודנטים יקרים"

קינסטליך מגיע עם הפמליה שלו אל מאחורי הקלעים, וכמו כל מעריץ של עומר אדם, הוא לא יכול לפספס תמונה אתו. נראה שהזמר לא מבין כי מדובר בראש העיר החדש של ראשון לציון, וקינסטליך נאלץ להציג את עצמו בפניו. "שלום עומר, אני רז קינסטליך ראש העיר החדש", "בהצלחה" משיב לו אדם וממשיך לתמונה הבאה.

לפני המפגש, קינסטליך עולה לבמה לומר מילות תודה לסטודנטים מראשון לציון שבחרו בו, ולעשות להם היכרות עם ראש העיר החדש. "אתם הייתם חלק ממהפכה צעירה שהביאה ראש עיר צעיר לראשון לציון. אני מבטיח לכם שנדאג לכם למעונות סטודנטים ולמלגות, הולך להיות קשר עצום בין המכללה לעירייה, אוהב אתכם סטודנטים יקרים", הקהל מוחא לו כפיים סוערת, קינסטליך יורד ונותן לעומר אדם את הבמה.

"את רואה את כל אלה {קהל הסטודנטים, ד"י} כולם פה בחרו ברז קינסטליך", אומר לי אחד מהחברים של רז, "זה הציבור שהביא לו את הניצחון". מנגד, סטודנטית אחת שמסתכלת על קינסטליך מספרת כי בחרה בדב צור, "כן הוא חתיך, אבל זה לא מה שיגרום לו לעשות דברים לטובת העיר. בחרנו בדב צור כי גם ההורים שלי בחרו בו. עכשיו עליו להוכיח שהוא יודע גם לפעול למען העיר".

ראש עיריית ראשל"צ, רז קינסטליך והזמר עומר אדם 19 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
עומר אדם והמעריץ רז קינסטליך/ראובן קסטרו

חובת הוכחה נוספת על קינסטליך היא לוודא שלא ימצא את עצמו בלהב 433 כמו ראשי ערים חדשים אחרים שנכנסים לתפקיד, ודווקא במהלך השנה הראשונה עושים טעויות קריטיות בקשר לקריירה שלהם. "זה נכון לראשי ערים שלא באו מהמערכת", הוא מסביר. "אני מכיר את המערכת שתי וערב, אני לא במצב של למידה, אני כבר נכנס לעבוד. נכון, זוהי תקופה שעדיין אין ראש עיר באופן רשמי. אנחנו נחכה עד ל-5 לדצמבר על מנת לקבל את כל הסמכויות".

על השאלה האם יתחיל בעריפת ראשים של אנשים שהיו נאמנים לצור בעירייה, הוא אומר, "אני ממש לא מחפש לערוף ראשים, אני מחפש שראשון לציון תהיה טובה יותר. מי שלא רוצה להמשיך לעבוד עם ראש העיר החדש יכול ללכת הביתה", מוסיף קינסטליך. "אני אמרתי לדב 'מה שהיה היסטוריה', אם תרצה לסייע אני אשמח. ישבנו בפגישה שחשבתי שתיערך 20 דקות, היא המשיכה למעלה משעה".

ענבר ביטן: "מדוע עירבת את אבא שלי בקמפיין?"

על השאלה האם היו אנשים שאכזבו אותו, הוא מציין את ח"כ דוד ביטן. ביטן, מי שהיה בעבר חלק מהמערכת המוניציפלית בעיר ראשון לציון, נעצר בגין חשדות שעלו במהלך כהונתו כחבר מועצה בעירייה. קינסטליך אומר כי הוא לא מפחד לסגור אתו חשבונות. "דוד ביטן לא היה צריך להתערב בבחירות המקומיות - הוא לא נמצא שם היום, ולכן לא הייתה סיבה שייקח צד וינהל את המו"מ לסגירת תמיכה עם המפלגות השונות בסיבוב השני, זה לא היה בסדר".

בעודו עדיין בהופעה של עומר אדם, ופתאום, כאילו התרחיש לקוח מסרט, מגיעה אל קינסטליך בתו של דוד ביטן, ענבר, ומטיחה בו האשמות: "מדוע עירבת את אבא שלי בקמפיין שלך?! למה תקפת אותו?", שלהן עונה קינסטליך: "אני עירבתי את אבא שלך? הוא ערב את עצמו". ענבר ביטן לא משתכנעת וממשיכה במתקפה גם על פמלייתו של קינסטליך.

"היא שאלה אותי למה עירבתי את אבא שלה בקמפיין. הוא התערב, הוא הכניס את עצמו ואז אמר 'אין לי חלק בזה', זה הזוי. אבא שלה מנסה להפיל אותי והיא באה וכועסת עלינו", אמר קינסטליך. "יש אימרה שאומרת מי שרוצה להיכנס למים לא יכול להירטב. הייתי מצפה שיתנו לתושבים להחליט באופן עצמאי מי הם רוצים שיהיה ראש עיר, ולא לבצע כזאת התערבות פוליטית בוטה בבחירות האלו בראשון", הוסיף קינסטליך.

"אני שמח שהציבור החליט באופן עצמאי מי הוא רוצה שיהיה ראש העיר שלו. את יודעת שביטן עשה בראשון לציון כנס של מאות אנשים מציבור הליכוד כדי לגייס קולות לטובת צור? אם זה הרס לו או עזר, אני לא יודע. מבחינתי, כל הקמפיין השלילי הזה שצור עשה כנגדי מאחורי, אני שמתי את זה בדפי ההיסטוריה".

ראש עיריית ראשל"צ, רז קינסטליך 19 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
ראש עיריית ראשל"צ החדש רז קינסטליך, במסיבת פתיחת השנה של הסטודנטים במכללה למנהל/ראובן קסטרו

קינסטליך מתאר את תקופת ההתמודדות לבחירות כתקופת לא פשוטה. הוא מוסיף כי לא ציפה שיעמוד בקשיים בהם עמד. "זה היה קשה מאוד, אני נשוי ועם תינוק בבית. הייתי שם אותו כל בוקר על הבטן שלי משבע עד שבע ורבע ואז לא רואה אותו במשך כל היום. אתה נקרע מזה, אתה מגיע בשתיים בלילה ונעמד על יד המיטה ומסתכל עליו. ראיתי במטה את ההירתמות של ההורים שלי שפשוט עשו הכול. זה היה קשה מאוד, זעזוע, לא ציפיתי".

"לקמפיין הנגטיבי הזה, שכלל האשמות על המשפחה שלי ועל הדודה שלי (קינסטליך מדבר על ההאשמות בגין נכסיו שצבר לאורך השנים, ד"י), מספיק היה לפתוח בבוקר את הפייסבוק ולראות איך הם מפיצים תמונות שלי מהתקופה שהייתי יחצ"ן מסיבות או תמונות מזעזעות שלי בתיבות דואר עם הכיתוב 'זה יהיה ראש העיר שלך?'", מספר קינסטליך. "ואז היו מגיעים מלא טלפונים וזה לא נעים, כי לכולנו יש חברים ומשפחה. אני שמח לומר שלמיטב ידיעתי רוב הקמפיינים השליליים נכשלו. הציבור לא אוהב את זה, תתעסק במי שאתה ותעשה טוב לציבור וזה מה שמנצח", אומר קינסטליך.

רז קינסטליך ומשפחתו, מצביע בקלפי בראשון לציון 13 בנובמבר 2018. (צילום: מטה רז קינסטליך),
מצביע עם משפחתו ביום הבחירות, קינסטליך/(צילום: מטה רז קינסטליך)

אך מנגד, אם שואלים את ראש העיר לשעבר דב צור, הוא טוען שגם כלפיו התנהל קמפיין שלילי, במהלכו הוצגו תמונותיו בתא מעצרים.

קינסטליך לוקח אותי להכיר את חבריו למועצה. בין החברים ברשימה שלו ניתן לזהות את המדליסטית ויו"ר מועצת התלמידים במכללה למנהל, אליס שלזינגר. "בזכות רז עברתי לגור בראשון לציון. הוא הקים את הפרויקט 'מגורים לטובת לוחמים', ובתמורה ל-800 ¤ אתה מקבל מגורים בעיר. אחרי השירות בצבא עברתי לפה והתחלתי ללמוד פה", אומר ליאור טוויל, יו"ר אגודת הסטודנטים. "את רואה את החבר'ה האלה, הם אלו שהביאו את הניצחון. מרבית הבוחרים שלי היו צעירים שבאו והתנדבו, והיית צריכה לראות את המטה. לא עוד אותה 'עסקונה' שמגיעה ומשתמשת באותם הכלים", אומר קינסטליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully