וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החרם יחזק אותנו": משכירי הבתים בשומרון לא מפחדים מ-Airbnb

לאחר שהחברה הודיעה על הסרת מודעות להשכרת דירות בשטחים, בעלי הבתים נערכים למצב החדש וחוששים בפגיעה בתיירות מחו"ל. "מקווה שההחלטה תשתנה, מגיעות עשרות משפחות מהעולם", אמרה תרזה מהר ברכה

צילום:רויטרס עריכת וידאו:רן צימט

תושבים המשכירים את דירותיהם בשירות Airbnb בשטחים מביעים אכזבה מהודעת החברה כי תפסיק לפרסם מודעות השכרה בהתנחלויות, אך סבורים כי תיירים ימשיכו להגיע והאזור יתפתח. החברה הודיעה אתמול כי "הגענו למסקנה שעלינו להסיר מודעות להשכרה בהתנחלויות הישראליות בגדה המערבית הכבושה, הנמצאות בלב המחלוקת בין הישראלים לפלסטינים".

החברה לא פירטה לגבי מתי המדיניות תצא לפועל, אך הצעד עלול להשפיע על כ-200 משכירי דירות מיהודה ושומרון.

תרזה מבורך, שמפרסמת את ביתה בהר ברכה ב- Airbnb מזה שנה, אמרה כי עד היום הגיעו עשרות משפחות מרחבי העולם בעקבות הפרסום, בין השאר הגיעו מגרמניה, סין, אסטוניה והולנד. לדבריה, כעת שוהים אצלה תיירים מהולנד ומתארחים בבית אירוח שכולל 20 מיטות. "זה מאוד עצוב, כי אנשים שמגיעים לכאן מגיעים כי הם רוצים להכיר את השומרון, המקום נקרא 'בשבילי התנ"ך' ואנחנו מסיירים איתם עם תנ"ך ביד ומדריכים אותם. אנשים מאוד מתפעלים מהנופים, מהמורשת מסיפורי התנ"ך מהפשטות", אמרה מבורך.

כרמי צור, התנחלות ויישוב קהילתי בחבל יהודה, המועצה האזורית גוש עציון. דצמבר 2015. מור שאולי
התנחלות בגוש עציון/מור שאולי
אייר בי אנד בי במאחז עדי עד. שחר כהן, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו מאמינים שאנשים ימשיכו להגיע, אבל הפגיעה היא עקרונית", דירת נופש ביהודה ושומרון/מערכת וואלה! NEWS, שחר כהן

"אני מאוד מקווה שזו החלטה שתשתנה. עם זאת, גם אם היא תשתנה, אני מאמינה שימשיכו להגיע לכאן תיירים מכל העולם כך או אחרת", אמרה. "יש התעניינות הולכת וגוברת בעולם באזור הזה. אנחנו נחפש דרכים אחרות להמשיך לחשוף את היופי ואת האפשרויות התיירותיות באזור השומרון. חבל, Airbnb לא ייהנו מזה גם כן".

יאיר בן דוד, שמפרסם באתר את חוות קשואלה בגוש עציון שבבעלותו, מודאג מהתופעה של תנועות החרם, אך מבהיר כי יש דרכי פרסום אחרות. "התופעה צריכה להדאיג את כולנו כתושבי מדינת ישראל. הלחץ של הארגונים שמפעילים על כל המערכות, ולא משנה אם זה מערכות תיירות או אחרות", אומר בן דוד, אך מסביר כי "בסוף כל תנועות ה-BDS עושות את ההפך הגמור, בסוף זה תמיד מחזק", אמר.

חוות קשואלה. מערכת וואלה! NEWS
"התופעה צריכה להדאיג את כולנו ". דירה להשכרה בחוות קשואלה שבגוש עציון/מערכת וואלה! NEWS

לדבריו, "יש הרבה עסקים שבנויים על Airbnb, זה כלי עבודה טוב, הפלטפורמה היא בינלאומית ועושה חיבור מאוד קל. יש עוד דרכים, זו לא הדרך היחידה, ואנשים ימשיכו להגיע בדרכים אחרות שנמצא אותן. אסור לקבל את זה מצד אחד, אבל לא על זה לא יקום וייפול העסק. התיירים ימשיכו להגיע, והעסקים ימשיכו לתפקד", הוא מוסיף. לדבריו, אלפים מגיעים מישראל והעולם בשנה ו Airbnb" לא יצליח לנתק את החיבור".

אייר בי אנד בי במאחז עדי עד. שחר כהן, מערכת וואלה! NEWS
נוף מאחד מדירות הנופש ביהודה ושומרון/מערכת וואלה! NEWS, שחר כהן

גם במאחז הלא חוקי עדי עד ליד שילה מציעים צימרים. מוריה שפירא מספרת כי החלה לפרסם באתר לפני כמה חודשים והופתעה מהתיירים הרבים שהגיעו, מישראל וגם מחו"ל. "כל סוף שבוע תפוס וגם באמצע שבוע, הרבה מגיעים דרך "Airbnb. לדבריה, הם הופתעו מההודעה מאחר וברישום חותמים על כך שמתחייבים לארח כל אחד, "ופתאום להגיד אתם לא חלק מהקהילה העולמית, יש פה אפליה וחרם. זה הלם. אנחנו מאמינים שאנשים ימשיכו להגיע. אבל הפגיעה העקרונית פה היא בושה לחברה כזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully