וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי נוסעים תקועים: שיבושים בתנועת הרכבות בשרון בשל מחאת הנכים

חברי ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" חסמו את מפגש המסילה ליד שפיים במחאה להעלאת קצבת הנכות. המשטרה סיימה את פינוי המפגינים לאחר כשלוש שעות ותנועת הרכבות החלה לשוב לסדרה. "נמשיך לשבש את החיים במדינה עד שיבינו שהנכים לא שקופים"

צלמים זמניים מורשים

כמה פעילים להעלאת קצבת הנכות חסמו היום (שלישי) את מסילת הרכבת ליד שפיים. תנועת הרכבות במקטע שפיים בית יהושע הופסקה, וחלו שיבושים בתנועת הרכבות. לאחר כשלוש שעות המשטרה פינתה את המפיגנים והרכבות החלו לשוב לסדרן. עומסי תנועה כבדים מורגשים בכבישים הסמוכים ליקום ומומלץ לבחור בדרכים חלופיות.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי בשל ההפגנה בוטלו רכבות, והורגשו איחורים משמעותיים בתנועת הקווים שהשפיעו על אלפי נוסעים. תנועת הרכבות חודשה, אך ברכבת הדגישו כי בעקבות השיבושים הכבדים בכל הארץ ובמהלך שעות העומס, יעבור זמן רב עד שהרכבות ישובו לסדרן.

עוד מסרו ברכבת כי "פינוי המפגינים על ידי המשטרה לקח זמן רב מידי". בהנהלה הדגישו כי "מסילות הברזל הינן תשתית קריטית, המשרתת מעל לרבע מיליון נוסעים מידי יום, ועליה להישאר מחוץ לתחום".

עוד בוואלה! NEWS:
"החרם יחזק אותנו": משכירי הבתים בשומרון לא מפחדים מ-Airbnb
מעלים עשן: יותר ממיליון ישראלים מעשנים, כרבע החלו לפני גיל 16
לוחמים משישה צבאות: צפו בתרגיל החילוץ הבינלאומי שהוביל צה"ל

מפגיני "נכים הופכים לפנתרים" חוסמים את מסילת הרכבת בשפיים, 20 בנובמבר 2018. נכים הופכים לפנתרים, מערכת וואלה! NEWS
חסימת המסילה ליד שפיים, היום/מערכת וואלה! NEWS, נכים הופכים לפנתרים

בהודעת ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" נמסר כי החסימה תימשך לזמן בלתי מוגבל. אייל כהן מוביל הקבוצה אמר כי "נמשיך לשבש את החיים במדינה עד שיבינו כי הנכים לא שקופים וכל ההצהרות השקריות כי הנכים חתמו על הסכמים יגרמו רק להחרפת המחאה. אנו קוראים למקבלי ההחלטות לשבת לשולחן הדיונים על מנת להגיע להסדר ראוי בנושא הקצבאות".

יוזם מאבק הנכים ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם", אלכס פרידמן, אמר כי "מצוקת הנכים אינה עניין של מה בכך. מדובר בשנים רבות של דחיקת ציבור הנכים לשולי החברה הישראלית וייקח זמן לאחות את הקרעים ולחדש את האמון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מפגיני "נכים הופכים לפנתרים" חוסמים את מסילת הרכבת בשפיים, 20 בנובמבר 2018. רכבת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
חסימת המסילה בשרון, היום/מערכת וואלה! NEWS, רכבת ישראל

פרידמן קרא לשר האוצר משה כחלון ולשר הרווחה חיים כץ לפעול במהירות לסיום עבודת הוועדה המיוחדת במסגרת החוק להעלאת קצבת הנכות. זאת לאור חוסר היציבות בממשלה בתקופה האחרונה ובעקבות מצוקת הנכים הקשה.

בחודש שעבר חסמו פעילים כבישים בצירים מרכזיים בשעות העומס. במחלף השלום נחסמו היציאות לנתיבי איילון, ומהמשטרה נמסר כי שוטרים במקום הכווינו את התנועה ומפנים אותה לדרכים חלופיות. רק אחרי כשלוש שעות פונו הנכים והצירים נפתחו. בין הכבישים שנחסמו צומת קריית הממשלה ורחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין.

(עדכון ראשון: 15:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully