וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות בכל פעוטון: אושרה בקריאה ראשונה הצעת החוק לתיעוד המעונות

לאחר עשרות מקרי התעללות בפעוטות במוסדות השונים, מליאת הכנסת אישרה את החוק להצבת מצלמות במעונות ופעוטונים בכל השעות שבהן שוהים הפעוטות במעון. יישום ההצעה התחיל באופן וולונטרי והיא תיכנס לתוקף בשלוש שנים הקרובות

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל
העובדות תועדו מושכות מזרן מתחת לאחד הפעוטות, והניחו שמיכה על פניו של אחר
4.11.18. מצלמות אבטחה, צילום מסך
העובדות תועדו מושכות מזרן מתחת לאחד הפעוטות, והניחו שמיכה על פניו של אחר 4.11.18/צילום מסך, מצלמות אבטחה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הערב (שני) את הצעת חוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום. ההצעה שיזמה ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו) מחייבת התקנת מצלמות במעונות יום לפעוטות ובמעונות יום שיקומיים שיתעדו את הפעילות במעון, בכל השעות שבהן שוהים הפעוטות במעון, בהקלטת וידיאו ללא קול. בהצבעה 67 ח"כים תמכו שניים התנגדו ואחד נמנע.

לאחר אישור, החוק המדינה תתמרץ מעונות יום ופעוטונים שיבחרו להציב מצלמות בשטחיהן במשך שלוש השנים הקרובות, באמצעות מתן סבסוד שייקבע על פי חלוקה לאשכולות. לאחר תקופת הסתגלות זו, הצבת המצלמות תחויב בחוק ובאופן גורף, למעט במסגרות הפועלות בשטחים המשמשים במקביל למגורים או במסגרות שבהן יותר מ-80% מההורים אינם מסכימים לכך.

עוד בוואלה! NEWS
היועמ"ש והרמטכ"ל נגד בנט: "הפרקליטות הצבאית - חלק מעוצמתנו"
"המשפחה שיתפה איתו פעולה": בג"ץ דן בהריסת ביתו המחבל מברקן
"עשרות ילדים יכלו למות כאן": החיסול ליד גדר בית הספר בחולון

העובדות תועדו מושכות מזרן מתחת לאחד הפעוטות, והניחו שמיכה על פניו של אחר
4.11.18. מצלמות אבטחה, צילום מסך
גננת החשודה בהתעללות בילדים בפעוטות ברמת גן/צילום מסך, מצלמות אבטחה

הצעת החוק עברה בוועדת השרים לחקיקה בכפוף להתחלת יישומה באופן וולונטרי ולא כחובה גורפת. ואולם, בעקבות התעקשותה של ח"כ ביטון, סעיף זה שונה ותוך שלוש שנים תחויבנה כל המסגרות הרלוונטיות בהתקנת מצלמות בשטחן.

ח"כ שאשא הסבירה כי בקריאה הטרומית, הסכימה למתווה של התנדבות אך ספגה ביקורות והאשמות על כך שאמרה "שעדיף להתקדם מאשר להישאר בלי חוק בכלל. הצלחנו לגבש מתווה שבסופו תהפוך הצעת החוק הזו לחובה, לאחר שלוש שנים של הסתגלות. אני מקווה שאחרי שנשלים את המהלך נצליח להרחיב אותו לגילאי שלוש עד שש", הוסיפה.


בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי התקנת המצלמות נדרשת נוכח המציאות המצערת שבה פעוטות רכים בשנים עלולים להיות חשופים לפגיעות ולאלימות קשה, אך אין דרך לטפל כנדרש ברבים מהמקרים האלה. "עם זאת, צילום במעון יום לפעוטות בכל השעות שבהם שוהים פעוטות במעון גורר בעקבותיו פגיעה בפרטיות של הפעוטות ושל העובדים במעון. ההסדר המוצע נועד ליצור איזון קפדני בין הצורך למנוע ולאתר את הפגיעה בפעוטות חסרי ישע כדי להגן על חייהם, שלומם, בריאותם וכבודם, ובין השמירה על כבודם ופרטיותם של הפעוטות, של אנשי הצוות במעון ושל כל אדם אחר הנמצא במעון".

ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון. אסף בר שי,
"הילדים יהיו מוגנים יותר". יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ שאשא ביטון/אסף בר שי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully