וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת תושבי עוטף עזה נמשכת: "נמאס לחיות בחוסר ביטחון"

18.11.2018 / 7:57

התושבים חסמו את הכביש המרכזי במועצה האזורית אשכול שמוביל למעבר כרם שלום בהמשך לסדרת אירועי המחאה שהתקיימו על רקע סבבי ההסלמה הביטחונית לאחרונה. אתמול אמר נתניהו עם ההכרזה על כניסתו לתפקיד שר הביטחון: "אני מחויב להביא ביטחון לתושבי הדרום"

ניב אהרונסון

על רקע סבבי ההסלמה בדרום והמחאה שפרצה בעקבותיהם ביישובי העוטף, עשרות תושבי הנגב המערבי חסמו הבוקר (שני) את כביש 232 - הכביש המרכזי במועצה האזורית אשכול אל מעבר כרם שלום. זוהי הפעם החמישית שבה המפגינים חוסמים את ציר התנועה של מאות המשאיות המגיעות אל המעבר ומכניסות סחורות לעזה.

המוחים טענו שמדובר בצעדי מחאה על המציאות הביטחונית שאיתה הם מתמודדים. אחד המפגינים אמר: "לא נסכים להמשך המצב הזה. מישהו חייב להתעורר. לא מובן למה הסחורות ממשיכות להגיע לרצועה, אנחנו דורשים שקט בעוטף עזה וגם להחזיר את הבנים הביתה". עוד אמר המפגין כי "אומרים לנו שמדובר בסחורות הומניטריות, אז אנחנו דורשים מעשים הומניטריים. אנחנו נמצאים במצב של חוסר ביטחון, יכול להיות שבשבוע הבא או עוד שבועיים יגיע סבב לחימה חדש. נמאס לנו לחיות בתחושת של חוסר ביטחון".

הפגנת מעבר כרם שלום של תושבי עוטף עזה. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
תושבי עוטף עזה מפגינים בכרם שלום לפני שבוע/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף

בנוסף לחסימות הכבישים, בתחילת החודש יצאה מהמועצה האזורית שער הנגב שיירת תלמידים ותלמידות מכיתה י"ב עד לגן הוורדים בירושלים ואליהם הצטרפו מאות אזרחים שהביעו את תמיכתם. ביום חמישי האחרון הגיעה המחאה גם לתל אביב כשמאות תושבים הפגינו בצומת השלום נגד הסכם הפסקת האש שהושג בין ישראל לבין חמאס. המחאה גרמה להיווצרותם של עומסי תנועה באזור, לאחר שהמפגינים חסמו את הכביש, וחלקם הניפו שלטים שעליהם נכתב: "אח תתעורר - הדרום בוער", "דין שדרות כדין תל אביב" ו"ביבי תתעורר הדרום שלך בוער".

הפסקת האש האחרונה הביאה להתפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שטען כי הוא ניסה לשנות את מדיניות ה"כניעה לטרור" של הממשלה. יום אחרי ההודעה על פרישתו הוא נפגש עם ראשי הרשויות בעוטף עזה וטען: "במשך שנתיים נשכתי שפתיים, אבל העברת הכסף והפסקת האש היו שתי החלטות יותר מדי. היינו צריכים לפעול הרבה יותר מוקדם בצורה הרבה יותר נחושה. עם תום הבגרויות ביולי היינו צריכים להנחית מכה קשה ולא עשינו את זה. אני שומע צפון, דרום, מזרח, מערב, הכול תירוצים".

(עדכון ראשון, 23:43)

אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא ייקח לידיו את תיק הביטחון במקומו של ליברמן. בנאומו בהצהרה לתקשורת אמר שהוא נכנס למשרד כשיש ביקורת ביחס למדיניות הביטחון של ישראל, אך "חלק מהביקורת נובע מכך שלא ניתן להציג בפניכם את מה שרואים ראשי מערכת הביטחון וגם אני. לכן אתם רואים רק תמונה חלקית של מערכה רחבת היקף שאנחנו עדיין בעיצומה ושאני מחויב להשלים כדי להביא ביטחון מחר לתושבי הדרום. לא אגיד כאן מתי נפעל ואיך נפעל. יש לי תוכנית ברורה אני יודע מה לעשות ומתי לעשות ואנו נעשה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully