וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצא ציור בן 1,600 שנה בדירה: "אינדיאנה ג'ונס של האומנות" עשה זאת שוב

יצירה בת 1,600 שנים מהתקופה הביזנטית שנגנבה בקפריסין בשנות השבעים אותרה לאחר מאמץ של כשנתיים והוחזרה על ידי חוקר אומנות הולנדי, שמצא אותה בבית של משפחה בריטית שגרה במונקו. "אחת הדוגמאות היפות ביותר של אומנות מהתקופה הביזנטית המוקדמת"

התיאור של הקדוש מארק. מתוך טוויטר, אתר רשמי
הציור שאותר/אתר רשמי, מתוך טוויטר

ארתור ברנד, שנקרא "אינדיאנה ג'ונס של האומנות" הודות מאמציו לאתר יצירות שנגנבו, מצא את הפסיפס "התיאור של הקדוש מארק", בתום שנתיים של חיפושים בכל רחבי אירופה. "היא הייתה בבעלות של משפחה בריטית, שקנתה את הפסיפס לפני יותר מארבעה עשורים", אמר והוסיף כי המשפחה שהיצירה הייתה בבעלותה נחרדה "לשמוע שזו למעשה יצירה שמחירה לא יסולא בפז".

המחיר המשוער של היצירה הוא בין חמישה לעשרה מיליון אירו. לפני שבוע, ברנד חזר למונוקו כדי לקחת את הפסיפס. "זה היה אחד הרגעים הנהדרים בחיי", אמר. "זו יצירה מאוד חשובה, בת יותר מ-1,600 שנים. אחת היצירות האחרונות והדוגמאות היפות ביותר של אומנות מהתקופה הביזנטית המוקדמת", אמר ברנד ל-AFP. הפסיפס היה חלק מסט שהוסר מכנסיית "פנייה קנקריה" שבקפריסין, שנשדדה בשנות השבעים במהלך הפלישה הטורקית.

בשנת 2015, ברנד התפרסם לאחר שאיתר את "הסוסים של היטלר" - שני פסלים נאצים שהוצבו ליד משרדו של אדולף היטלר. שנה לאחר מכן, ברנד סייע לאתר חמש יצירות שנגנבו מפושעים באוקראינה.

לקריאה נוספת:
נתניהו: "בתקופה ביטחונית כזאת לא הולכים לבחירות"
"איום על הבריאות שלנו": אב לילד בגן בת"א חלה בחצבת; 110 חוסנו
בהלה בצרפת: עשרות תינוקות נולדו ללא גפיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully