וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלה בצרפת: עשרות תינוקות נולדו ללא גפיים

18.11.2018 / 22:57

משרד הבריאות פתח בבדיקת התופעה, שנפוצה באזורים מסוימים במזרח המדינה הגובלים בשוויץ. החשש: המומים נגרמו בגלל זיהום אליו נחשפו היולדות. "אולי זה קשור במה שהנשים אכלו, שתו או נשמו"

שרת הבריאות בצרפת, אנייס בוזין. רויטרס
"זה יכול להיות גורם סביבתי". שרת הבריאות, אנייס בוזין/רויטרס

הרשויות בצרפת פתחו בבדיקה מקיפה בעקבות ריבוי לידות של תינוקות ללא גפיים באזורים מסוימים במדינה, שחלקם דווחו בתחילת החודש. משרד הבריאות הצרפתי החל לחקור את הנושא, ומצא שבמזרח צרפת נולדו 11 תינוקות ללא חלקי גפיים שונים, בין השנים 2000-2014. מדובר באזור הסמוך לגבול עם שוויץ, שם דווחו עוד שבעה מקרים נוספים בין השנים 2009-2014.

בעשור האחרון דווחו במערב המדינה עוד שבעה מקרים - ארבע לידות באזור מורביאן בין השנים 2011-2013, ועוד שלוש לידות באזור השכן, לואר אטלנטיק, בין השנים 2007-2008.

תינוקות בבית חולים. ShutterStock
מדי שנה מדווחים בצרפת כ-150 מקרים. פגייה בבית חולים/ShutterStock

בקרב הציבור הצרפתי גובר החשש שהמומים נגרמו בגלל זיהום במזון, במים או באוויר באותם האזורים. "זה יכול להיות גורם סביבתי. אולי זה קשור במה שהנשים האלה אכלו, שתו או נשמו", אמרה שרת הבריאות של צרפת, אנייס בוזין. "אני רוצה לדעת, לדעתי כל צרפת רוצה לדעת".

לדבריה, "יצטרכו לבדוק את האימהות ולנסות להבין מה משותף בין כל המשפחות האלה. זה מאוד מורכב, אנחנו צריכים לחקור את ההיסטוריה של המשפחות, אפילו עשר שנים אחורה ויותר".

הדוח המלא יפורסם ביוני בשנה הבאה, וכבר בינואר הקרוב יפורסמו תוצאות בדיקה ראשוניות. מדי שנה מדווחים בצרפת כ-150 מקרים של תינוקות שנולדים עם מומים בגפיים. על פי רוב, הסיבות יכולות להיות שימוש של האם בסמים, חשיפה לחומרים רעילים או הפרעה כרומוזומלית.

התופעה רווחה במיוחד בשלהי שנות ה-50 ותחילת שנות ה-60, בעקבות שימוש נרחב של אימהות בתרופה נגד בחילות בזמן ההיריון, תלידומיד. בשנים אלה דווחו על כעשרת אלפים מקרים ברחבי העולם של לידת תינוקות עם מומים, בהם חלקי גפיים חסרים.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully