וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר התפטרותו: ליברמן מנסה לבנות יחסי אמון עם הציבור החרדי

18.11.2018 / 16:41

פחות מיממה מאז שהתפטרותו נכנסה לתוקף ויו"ר ישראל ביתנו מסתכל קדימה. בביקור מיוחד נפגש ליברמן עם רב בכיר במגזר החרדי. אמנם השניים לא דנו בפוליטיקה, אך תמיכת ליברמן במשה ליאון שייצג את הקול החרדי בבחירות בירושלים מראה את ההתקרבות בין הצדדים

אתר רשמי

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן פתח הבוקר (ראשון) במסע לבניית יחסי האמון עם הציבור החרדי. זמן קצר לפני שהתפטרותו מתפקיד שר הביטחון נכנסה לתוקף, ליברמן הגיע לביקור יוצא דופן בביתו של הרב חיים קנייבסקי, מהמנהיגים הבכירים במגזר החרדי.

ליברמן הגיע באופן רשמי לביקור אצל הרב, כדי שהאחרון יכתוב אות בספר תורה שתרם בנו עמוס, יחד עם בני משפחה נוספים לישיבה חרדית. את הפגישה הובילו שניים - אבי אבוחצירא, חרדי מבני ברק שמכהן כאחד מיועציו הבכירים של ליברמן ויענקי קנייבסקי, מנכדיו של הרב בן ה-90 שהפך בתקופה האחרונה לאחד ממקבלי ההחלטות בצומת המרכזית בהנהגה הרוחנית של המגזר החרדי. בנוסף, השתתפו בפגישה האוליגרך מיכאל צ'רנוי והעסקן לוי אדרעי מחב"ד שמקורבים לליברמן.

לפי נוכחים בפגישה, לא עלו בה נושאים פוליטיים כמו חוק הגיוס או ניצחונו של משה ליאון בבחירות לראשות עיריית ירושלים. ליאון נתמך בידי הרב קנייבסקי ומקורבי ליברמן פעלו לגייס תמיכה חרדית רחבה בו. אברהם רובינשטיין, ראש עיריית בני ברק הנבחר פנה בפגישה לרב קנייבסקי בבקשה שיברך את ליברמן: "אני לא יודע איזה מצוות הוא שומר אבל אנחנו זקוקים לו", לדבריו. הרב השיב לו בברכה "ברכה והצלחה", בה נוהג לברך רבים ממבקריו.

עוד בוואלה! NEWS
הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה: מתי נרגיש את הפגיעה בכיס?
תביעת ענק נגד מכבי: הרופא המליץ על אקמול - הילד הפך לצמח
שלוש שנים אחרי: מבצע הלינץ' במבקש המקלט בב"ש הורשע בהתעללות

הרב, חיים קנייבסקי. אתר רשמי, אתר רשמי
מפגש יוצא דופן. הרב קנייבסקי/אתר רשמי, אתר רשמי

רק לפני כשנה, כשהכנסת קידמה את חוק המרכולים של שר הפנים אריה דרעי, ליברמן הגיע בשיאה של השבת לביקור באשדוד כדי לתמוך במאבק החילונים נגד החוק. "אני עם אביגדור ליברמן גמרתי", אמר אז דרעי למקורביו. "ליברמן דרס את השבת ברגל גסה וזו חציית כל קו. אפילו לפיד האב, מגדולי שונאי הדת, לא העז לעשות זאת. יש דברים שהם מעבר לכל ידידות אישית".

מאז, השניים הספיקו ליישר את ההדורים ביניהם, אך ליברמן זכה לביקורת חריפה בעיתונות החרדית שמייצגת את הסיעות ביהדות התורה. למרות זאת, וחרף הצהרותיו של ליברמן שלא יסכים לשינוים בחוק הגיוס, אנשיו שיתפו פעולה עם נציגי המפלגות החרדיות בדיונים סגורים על נוסח חוק הגיוס כך שהחרדים יהיו שבעי רצון ממנו.

לאחרונה, שיתוף הפעולה בין חלק מהמפלגות החרדיות לליברמן צבר תאוצה, כשדגל התורה וש"ס הודיעו על תמיכה נחרצת במועמדותו של משה ליאון לראשות עיריית ירושלים. בצעד חסר תקדים, יצאו מנהיגי המפלגות - הרב קנייבסקי ומנהיגה הרוחני של ש"ס הרב שלום, לעצרת תמיכה בו ברחבת הכותל המערבי לקראת הבחירות בסיבוב השני. תמיכת שתי המפלגות היא שהביאה את ליאון לניצחון הסופי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אביגדור ליברמן בעוטף עזה ב-16 בנובמבר 2018. ניב אהרונסון
חושב על הצעד הבא. ליברמן בעוטף עזה, השבוע/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully