וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שקרן ושרלטן": בתום דיון סוער הממשלה אישרה את הקיצוץ הרוחבי

השרים אישרו ברוב קולות את ההסכם השנוי במחלוקת עם גמלאי המשטרה ושב"ס. נתניהו שקל למשוך את ההצעה מחשש שלא ישיג רוב ויצא להתייעצות עם כחלון במהלך הדיון. בערב השניים ייפגשו כדי לדון בנוגע לעתיד הממשלה

צילום: גיל יוחנן וואי נט

שרי הממשלה אישרו היום (ראשון) ברוב קולות את ההסכם השנוי במחלוקת עם גימלאי המשטרה לקיצוץ רוחבי בשיעור של 1.35% בתקציבי משרדיהם לשנת 2019. ההחלטה עברה בתום דיון סוער שבו רבים הביעו התנגדות לקיצוץ, וראש הממשלה שקל במהלכו למשוך את ההצעה מחשש שאין לו רוב.

עם זאת, בסופו של דבר ההסכם אושר והשרים היחידים שהתנגדו היו שרת התרבות מירי רגב, שר הרווחה חיים כץ ושר הפנים אריה דרעי. ראש הממשלה ושר האוצר משה כחלון נאלצו לצאת פעמיים להתייעצות צד, אך בסופו של דבר ההסכם אושר. בנוסף, הממשלה אישרה להקצות תקציב יעודי לחבילת סיוע לשדרות וישובי עוטף עזה.

נתניהו אמר לאחר אישור ההצעה כי "זוהי בשורה לשוטרים, לגמלאי המשטרה, השב"ס, השב"כ והמוסד, המשרתים במסירות את ביטחון המדינה. זוהי בשורה שהם ייחלו לה שנים רבות. החלטה זו הוגשה לממשלה יחד עם שרי האוצר והשר לביטחון פנים".

עוד בוואלה! NEWS:
סוף לפרשת המסמך: בועז הרפז הודה - וירצה 220 שעות עבודות שירות
"זה לא יכול לקרות שוב": טראמפ ביקר באזור השריפה בקליפורניה
יממה גורלית בקואליציה: נתניהו ביטל את ישיבת ראשי הסיעות

ישיבת ממשלה 18.11.2018. רויטרס
ישיבת הממשלה שבה הצביעו השרים בעד הקיצוץ, היום/רויטרס

במהלך הדיון נרשם עימות סוער במיוחד בין ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה יואב הורביץ ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד. לטענת גורמים שנכחו בישיבה, הורביץ הטיח בבאב"ד: "אתה שקרן ושרלטן". הוויכוח בין השניים נסוב סביב ההצעה למשוך את התכנית של גמלאי המשטרה, לאור התנגדות השרים.


באב"ד אמר לאחר הדיון כי "עצוב לי שראש הסגל בוחר, ולא בפעם הראשונה, לנהוג כאחרון הפוליטיקאים רק כדי לייצר כותרת ומגדף בישיבת הממשלה, על דברים שבהם הוא מסתיר את האמת ומטעה את הממשלה ואת העומד בראשה. מדובר בהתנהגות שאינה ראויה לפקיד כה בכיר במגזר הציבורי שאין לה מקום".

עוד באותו נושא

נתניהו במאמץ אחרון למנוע בחירות: "תקופה ביטחונית רגישה"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישיבת הממשלה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר חיים כץ הסביר את התנגדותו להצעה הביע חשש שהמהלך יגרור פגיעה קשה במשרדו. "נשים רבות יירדו לזנות ולא אוכל לטפל בהן בגלל הקיצוץ", אמר. השר דרעי, תמך לטענתו בקיצוץ הרוחבי בתקציב, אולם התנגד להעברת כסף לתאגיד השידור לשם מימון האירוויזיון, ביחד עם השרים רגב וכץ.

גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן התנגד לאישור התכנית בממשלה ואמר כי "מדובר בהחלטה חמורה שתפגע אנושות בבריאות אזרחי ישראל. מחיתי נחרצות בפני ראש הממשלה והשרים על הקיצוץ הצפוי והבהרתי כי זה עלול להביא להרס מערכת הבריאות בישראל".

ליצמן הוסיף כי "הקיצוץ הצפוי, הגדול ביותר בשנים אחרונות, יביא לפגיעה עד כדי ביטול של התכניות שנועדו להבטיח טיפול נאות באוכלוסיה". שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל אמר בתגובה לקיצוץ הרוחבי במשרדים: " זוהי חרפה. הקיצוץ המאסיבי במשרד החקלאות יפגע קשות בענף החקלאות. ההצעה הוגשה כמה רגעים לפני כניסת שבת ולא הייתה לנו כל אפשרות להיערך".

גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים למפכ"לות, בניין צ'מפיון, בני ברק. ראובן קסטרו
"תיקון עוול היסטורי". ארדן/ראובן קסטרו

לפי ההסכם שאושר, בינואר 2019 כל הגמלאים יקבלו בשכרם את תוספת השכר המלאה לשכר השוטף. בחודש זה יהנו השוטרים והסוהרים בחלק מההטבה בשתי פעימות. החל מינואר 2020 תשולם כלל התוספת לכלל הזכאים. בנוסף סוכם כי תשלומים בסך של שבעה מליארד שקלים בגין הזכאויות משנת 2006 ישולמו בפריסה ל-17 שנים.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שהוביל את המאמץ לאישור ההסכם בירך היום על החלטת הממשלה ואמר כי "אחרי כחודשיים של מו"מ אינטנסיבי ולאחר 13 שנה של הלנת שכר, אישרה היום הממשלה את ההחלטה הצודקת והמתחייבת להשוות את תנאיהם לתנאי משרתי הקבע". לדברי השר ארדן, "מדובר בתיקון עוול היסטורי שלא היה לו כל הצדקה".

"החלטות ממשלה מאז שנות ה-70 מחייבות את הצמדת שכר השוטרים והסוהרים לשכר משרתי הקבע ושלוש ערכאות שונות בבית הדין לעבודה הכירו בכך", הוסיף השר.

ישיבת ממשלה 18.11.2018. רויטרס
הגמלאים יקבלו התחילת השנה תוספת לשכרם. ישיבת הממשלה, היום/רויטרס

ארדן הדף את הביקורת על המהלך שספג מצד חבריו לממשלה ומחוצה לה ואמר כי "הנסיון לצייר ביצוע החלטת ממשלה ופסק דין של בית המשפט, כאילו ומדובר בשיקול פוליטי כזה או אחר הוא מכוער ולא ראוי". שר האוצר משה כחלון שתמך גם הוא בהסכם אמר כי "ההכרעה שהבאנו היום שמה סוף לגרירת הרגליים שנמשכה 13 שנים".

הוא אמר כי "קיבלנו החלטה היסטורית שעושה צדק עם השוטרים וגמלאי כוחות הביטחון שהקריבו במשך כל חייהם למען בטחון המדינה ושמירת החוק".


מהמשטרה נמסר כי "לאחרונה הגיעו נציגי המשטרה, המשרד לביטחון הפנים ונציגי האוצר, להסכם פשרה שיכלול את פריסת התשלומים המגיעים לשוטרים והגמלאים על פני שנים רבות, מצב שיכל היה כמובן להימנע אם התוספת הייתה משולמת במועדה כנדרש ובאופן שוטף - שכן כאמור מדובר בתשלומים שמגיעים לשוטרים בדין. ואולם, לצערנו במהלך היממה האחרונה יש מי שמנסה לצייר יישום וביצוע של החלטת ממשלה ופסק דין של בית המשפט, כאילו ומדובר בכלכלת בחירות או בשיקול פוליטי כזה או אחר, לעיתים תוך זלזול בוטה ופסול בציבור של עשרות אלפי שוטרים וגמלאים המשרתים ומגנים מזה עשרות שנים על אזרחי ישראל, כאשר בפועל לוחות הזמנים לפיצוי נובעים מהחלטת בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully