וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מכחישה את הדיווחים: טרם נמצא האחראי לרצח העיתונאי הסעודי

18.11.2018 / 3:42

מחלקת המדינה הכחישה את הדיווח לפיו סוכנות הביון האמריקנית הגיעה למסקנה שיורש העצר הסעודי הורה לרצח בקונסוליה בטורקיה וטענה שנותרו עדיין "שאלות לא פתורות" . טראמפ אמר כי בשלישי יגיע הדוח המלא של חקירת הרצח

טוויטר Ragıp Soylu

ארצות הברית טרם החליטה באופן סופי מי אחראי למותו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בחודש שעבר בקונסוליה באיסטנבול - כך נמסר היום (שבת) ממחלקת המדינה האמריקנית. "נותרו עדיין שאלות לא פתורות בנוגע לרצח של מר חאשוקג'י", אמרה דוברת מחלקת המדינה הת'ר ניוארט. היא ציינה כי וושינגטון תמשיך לחפש אחר עובדות ולעבוד עם מדינות כדי למצוא את אלו שמעורבים ברצח העיתונאי, בזמן שהיא מתחזקת "יחסים אסטרטגיים חשובים בין ארצות הברית לערב הסעודית".

הודעה זו נמסרה בצל הערכה שפרסמה אמש סוכנות הביון המרכזית (CIA) ב"וושינגטון פוסט", שלפיה הסוכנות הגיעה למסקנה כי יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, הוא זה שהורה לרצוח את חאשוקג'י. דיווח זה, שבהמשך פורסם בכלי תקשורת נוספים בארצות הברית, סותר את טענת ממשלת ערב הסעודית כי בן סלמאן אינו מעורב בפרשה.

לקריאה נוספת:
דיווח: שר החוץ האמריקני האזין להקלטת רצח העיתונאי הסעודי
דיווח: טראמפ רצה להסגיר את יריבו של ארדואן כדי לשחרר לחץ מסעודיה
ארוסתו של העיתונאי הסעודי שנרצח: הוא לא רצה להגיע לקונסוליה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חאשוקג'י נכנס לקונסולית ערב הסעודית באיסטנבול ב-2 באוקטובר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ הודיע כי ביום שלישי יגיע הדוח המלא של חקירת הרצח וכי טענות ה-CIA שבן סלמאן אחראי לרצח "מוקדמות מידי". מוקדם יותר היום מסר הבית הלבן כי הנשיא קיים שיחת טלפון עם ראשת ה-CIA ג'ינה הספל, ועם שר החוץ מייק פומפאו ודן עמם בנושא.

לפי הדיווח, שהתבסס על גורמים המעורים בנושא, ה-CIA הגיע למסקנה זו אחרי בחינת מקורות מודיעניים רבים, כולל שיחת טלפון שעשה אחיו של הנסיך, חאלד בן סלמאן, המשמש שגריר הממלכה בערב הסעודית, עם חאשוקג'י.

הוא לכאורה הורה לו להגיע לקונסוליה באיסטנבול כדי להשלים את הליך הגירושים שלו והבטיח לו כי יהיה זה בטוח עבורו. עוד דווח כי לא ברור אם השגריר ידע שהעיתונאי יירצח, אך הוא עשה את השיחה בהוראת אחיו.

(עדכון ראשון 23:34)

עוד באותו נושא

דיווח: ה-CIA קבע כי יורש העצר הסעודי הורה על רצח העיתונאי

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טרמאפ מבקר באזור השריפה בפרדייס, צפון קליפורניה, 17 נובמבר 2018. רויטרס
שוחח עם ראשת ה-CIA ג'ינה הספל. טראמפ, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully