וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שר החוץ האמריקני האזין להקלטת רצח העיתונאי הסעודי

גורם בכיר בטורקיה אמר לרשת ABC כי פומפאו נחשף להקלטת העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י, השופכת אור על היעלמותו. הממשל האמריקני מכחיש את המידע: "הוא לא שמע את הקלטת, ולא נחשף לתמליל הדברים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גורם בכיר בטורקיה אמר היום (שישי), כי שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, האזין להקלטה של העיתונאי הסעודי שנעלם, ג'מאל חאשוקג'י, שעל פי החשד נרצח בקונסוליית ערב הסעודית באיסטנבול שבטורקיה. בשיחה בלעדית עם רשת ABC, אמר הגורם האלמוני כי פומפאו האזין להקלטה במהלך הפגישות שערך בטורקיה ביום רביעי השבוע, וכי קיבל לידיו את תמליל ההקלטה.

גורמים נוספים בטורקיה טוענים כי חאשוקג'י נרצח תוך מאבק שערך כשמונה דקות בתוך הקונסוליה הסעודית, ושהאחראים לו הם קבוצה של 15 סוכנים סעודים, חלקם מקורבים ליורש העצר מוחמד בן סלמאן.

לקריאה נוספת בנושא:
העיתונאי הסעודי עונה בתוך הקונסוליה: "אצבעותיו נתלשו וראשו נערף"
הטור האחרון של העיתונאי הסעודי: "העולם הערבי זקוק לחופש ביטוי"

העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בכנס בלונדון, ספטמבר 2018. רויטרס
שמונה דקות של מאבק לפני המוות. ג'מאל חאשוקג'י/רויטרס

מחלקת המדינה האמריקנית הכחישה את המידע כי פומפאו האזין להקלטה או ראה את התמליל. "שר החוץ פומפאו לא האזין לקלטת או ראה תמליל כלשהו הקשור להיעלמותו של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י" אמר דובר משרד החוץ הית'ר נאורט.

אמש, בדרכו חזרה מאיסטנבול לוושינגטון, פומפאו נשאל אם הוא אכן שמע את קובץ האודיו, "אין לי שום דבר לומר על כך" השיב לעיתונאים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשאל גם הוא באופן פומבי בעניין ההקלטה. פומפאו נפגש עם הנשיא בבוקר חמישי בבית הלבן על מנת לתדרך אותו על ביקורו בטורקיה ועל פגישתו בערב הסעודית עם המלך סלמאן ויורש העצר מוחמד בן סלמאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו לאחר פגישתו בפיונגיאנג עם סגן יו"ר הוועד המרכזי של מפלגת השלטון בקוריאה הצפונית קים יונג צ'ול, 7 ביולי 2018. רויטרס
לפי הטורקים האזין להקלטה וקיבל את התמליל. מייק פומפאו/רויטרס

לא ידוע אם אכן פומפאו שיתף את התמליל עם הנשיא, אך נראה כי מיד אחרי פגישתם טראמפ שינה את הטון בעניין. זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע, הוא נשמע מזהיר מפני האשמה של ערב הסעודית בהיעלמותו של העיתונאי חאשוקג'י, וביום חמישי לאחר הפגישה עם פומפאו הודיע הממשל כי הוא מבטל את הגעתו של שר האוצר סטיב מנוצ'ין לוועידה הכלכלית בסעודיה בסוף החודש, שעורך יורש העצר בן סלמאן החשוד על פי הטורקים כעומד מאחורי מות העיתונאי.

הוועידה הכלכלית כבר מוחרמת על ידי שורת כלי תקשורת ואנשי עסקים בכירים בעקבות היעלמותו של העיתונאי. מנוצ'ין אמר כי החליט על ביטול הגעתו בתום התייעצות עם טראמפ ופומפאו. שר האוצר צפוי להגיע לישראל ביום ראשון הקרוב ולפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשיחה עם כתבים בבסיס חיל האוויר באנדרוז טראמפ אמר כי "נראה בוודאות" שהעיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י מת, והזהיר כי "ההשלכות יהיו חמורות" אם ערב הסעודית תימצא אשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully