וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגינו מול ביתו של אלוף הפיקוד, נעצרו - ויפוצו בעשרות אלפים

16.11.2018 / 11:06

ארבעה פעילי נוער גבעות תבעו את המדינה בגין מעצר שווא ויפוצו במסגרת הסדר פשרה ב-30 אלף שקל. מנגד, המדינה מסרבת להודות כי מדובר היה במעצרי שווא. סנגורם של הפעילים: "במדינת ישראל יש שווים יותר ושווים פחות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מהפעילים סיפר כי נותר אזוק למשך כל הלילה בתא המעצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארבעה פעילי "נוער גבעות" תבעו את המדינה בגין מעצר שווא, ובית המשפט תבע כי על המדינה לפצות אותם ב-30 אלף שקלים. כנגד הארבעה, שמתוכם שני קטינים, הוצאו בשנת 2017 צווים מנהליים שאסרו עליהם לשהות בגדה המערבית, מלבד ביישובים בהם מתגוררים הוריהם. על חלקם נאסר אף ליצור קשר זה עם זה. ב-19 ביוני באותה שנה, הארבעה הגיעו לרמת גן, לטענתם בנפרד, כדי למחות מול ביתו של אלוף פיקוד המרכז דאז, רוני נומה, ברמת גן, ונעצרו. עם זאת, הם שוחררו לאחר מספר שעות.

בתביעה שהגישו הארבעה, טענו כי המעצרים היו מעצרי שווא שכל מטרתם הייתה להגביל את חופש המחאה שלהם. לחלקם היו טענות נוספות, למשל, אחד התובעים הבגירים טען כי השוטרים שעצרו אותו אזקו את ידיו ורגליו ברחוב, לכאורה בניגוד לחוק. הבגיר השני טען כי נותר אזוק למשך כל הלילה בתא המעצר. סכום הפיצוי הכולל שדרשו עמד על 120 אלף שקלים.

עוד בוואלה! NEWS
ה"בייס" חוזר הביתה: אחרי ההתפטרות, ליברמן מתחזק ברחוב הרוסי
בתוך משאית צעצועים: אלפי בלונים חשודים נתפסו בדרך לעזה
"בסך הכל חצבת": עשרות תינוקות נחשפו - אך מנהל ביה"ח נותר אדיש

אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, פינוי המאחז עופרה. 28 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
הפגינו מול ביתו של אלוף פיקוד מרכז דאז רוני נומה/ראובן קסטרו

הצדדים הופנו להליך גישור, ולפני כשבועיים הודיעו לבית משפט השלום ברמלה כי הצליחו להגיע להסדר, במסגרתו המדינה תפצה כל אחד מהם ב-7,500 שקלים. זאת על אף שהמדינה לא מודה כי מדובר במעצרי שווא, ואף הגישה כתבי אישום נגד שניים מהם בטענה שהפרו את הצווים המנהליים ויצרו קשר זה עם זה.

בין השיקולים שהובילו להגעה להסד, ציינו התובעים כי "הסדר הפשרה כפי שמפרשים אותו התובעים נותן בראש ובראשונה הכרה לטענה העקרונית שלהם, כי המדינה פגעה בחירויות היסוד שלהם". השופט זכריה ימיני אישר את ההסדר והעניק לו תוקף של פסק דין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"המדינה פגעה להם בזכות להפגין"

עו"ד מנשה יאדו מארגון "חוננו" שייצג את הארבעה, מסר בתגובה כי "במדינת ישראל יש שווים יותר ושווים פחות. שווים יותר זה האלוף רוני נומה, שמול הבית שלו אסור להפגין בניגוד לאנשי ציבור אחרים. שווים פחות אלו נערי הגבעות, שלהם אסור להפגין מול ביתו של האדם שפוגע להם בזכויות אפילו שזו הפגנה דמוקרטית והוגנת, בניגוד לאנשים אחרים".

"המדינה תשלם להם 30 אלף שקלים על שפגעו להם בזכות ההפגנה, אבל התשלום לא מנקה את הלכלוך מהתנהלות המדינה שהתנהלה כרפובליקת בננות. חוץ מתשלום הפיצויים, אף אחד לא יסיק את המסקנות ואף אחד לא ישנה את דפוס הפעולה שלו, זה ברור", סיים עו"ד יאדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully