וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"בייס" חוזר הביתה: אחרי ההתפטרות, ליברמן מתחזק ברחוב הרוסי

15.11.2018 / 20:53

מסקר של אתר החדשות "ניוזרו" בשפה הרוסית עולה כי התמיכה בקרב עולי ברית המועצות בשר הביטחון לשעבר עולה לאחר התפטרותו בעקבות הביקורת על התנהלות הממשלה מול חמאס. לפי הסקר, ליברמן הוא המועמד המועדף לראשות הממשלה, עם 30% תמיכה, ואילו נתניהו מגיע אחריו עם 15%

צלמים זמניים מורשים

שר הביטחון אביגדור ליברמן לקח סיכון פוליטי מחושב כשהתפטר מתפקידו אתמול (רביעי), ולעת עתה נראה כי הוא זוכה לגיבוי נרחב מאוד על המהלך ברחוב הרוסי. מסקר אינטרנטי נרחב שנערך ביממה האחרונה באתר "ניוזרו" בשפה הרוסית עולה כי התמיכה בליברמן ב"בייס" עלתה באופן דרמטי בחודש האחרון, ברקע המחלוקות שלו עם ראש הממשלה והביקורת שלו על מדיניות הממשלה בעזה. 55% מהמשיבים לסקר הביעו תמיכה בהחלטת ליברמן לפרוש מהקואליציה, ו-81% אמרו שהם מסכימים עם טענתו כי הפסקת האש ותהליך ההסדרה בעזה זה "כניעה לטרור".

מדובר בסקר תקופתי של אתר החדשות ניוזרו - אתר אקטואליה מוביל בשפה הרוסית, שעליו השיבו 5,742 איש. מהסקר עולה כי בחודש האחרון הביקורת של ליברמן על המדיניות בעזה חלחלה ברחוב דובר הרוסית, וישנה שחיקה דרמטית במעמד ראש הממשלה. ליברמן הוא המועמד המועדף לראשות הממשלה, כך לפי הסקר, עם 30% תמיכה, ואילו נתניהו מגיע אחריו עם 15% תמיכה בלבד. לשם השוואה, בסקר שנערך לפני כחודש נתניהו הוביל במדד זה עם 37% ואילו ליברמן הסתפק במקום השני וקיבל רק 13% תמיכה.

לקריאה נוספת בנושא:
אחרי שהתפטר: השרים יצביעו על הצעת ליברמן לפוליגרף לקבינט
אביגדור ליברמן התפטר וקרא לבחירות: "ההסדרה - כניעה לטרור"

תגובות להתפטרות ליברמן. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
זוכה לגיבוי ברחוב הרוסי מאז התפטרותו. אביגדור ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון

בסקר הקודם הליכוד הייתה המפלגה הפופולרית ביותר במגזר הרוסי - עם כ-% 28.5 מהקולות, וישראל ביתנו הייתה במקום השני עם 27% בלבד. כעת חל מהפך וישראל ביתנו חזרה לעמדת ההובלה. אם הבחירות היו נערכות היום, כך לפי הסקר החדש, מפלגתו של ליברמן ישראל הייתה מקבלת 45,5% מהקולות במגזר הרוסי - עלייה משמעותית משיעור התמיכה בסקר דומה שנערך בחודש שעבר שעמד על 27%. גם ההערכה הכללית לתפקוד ראש הממשלה ולתפקוד הממשלה ירדה משמעותית בחודש האחרון. הציון הממוצע לתפקודה של הממשלה ירד מ3.2 ל2.5 (בסולם של עד 1-5) והציון לתפקודו של נתניהו כראש הממשלה ירד מ3.5 בסקר באוקטובר ל2.8 כיום.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בנימין נתניהו בפסגת המנהיגים בפריז - 11/11/18. רויטרס, רויטרס
בחודש שעבר זכה נתניהו ל-37% תמיכה בסקר דומה. נתניהו/רויטרס, רויטרס

באופן מסורתי, הקול הרוסי נוטה ימינה ומצביע עבור הימין הקלאסי, אך בבחירות 1992 ו-1999 קולות המצביעים הרוסים היו משמעותיים בהובלת מפלגת העבודה בראשות יצחק רבין ואהוד ברק, בהתאמה, לשלטון. שיעור ההצבעה בקרב הישראלים דוברי הרוסית נמוך מהממוצע באוכלוסייה הארצית, ורק כ-60% הגיעו לקלפיות בבחירות האחרונות. בבחירות לכנסת ה-20, לפי ההערכה, ישראל ביתנו והליכוד קיבלו כל אחת חמישה מנדטים מהמצביעים דוברי הרוסית. יש עתיד קיבלה שני מנדטים, המחנה הציוני בין מנדט וחצי לשניים, וכולנו ומרצ קיבלו מהעולים מברית המועצות לשעבר בערך חצי מנדט כל אחת.

לפי הסקר, אם הבחירות היו נערכות היום, ישראל ביתנו היתה מקבלת כ8-9 מנדטים מיוצאי חבר העמים, הליכוד 2-3, יש עתיד - 2, הבית היהודי- 1, וכך גם מפלגת "זהות" של משה פייגלין ומפלגה ימנית חדשה, אם תקום. כל שאר המפלגות חלשות מאוד ברחוב הרוסי, כך לפי הסקר, ובמחנה הציוני, כולנו ומרצ מקבלות פחות ממנדט 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully