וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהתפטר: השרים יצביעו על הצעת ליברמן לפוליגרף לקבינט

15.11.2018 / 14:13

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון בהצעת ישראל ביתנו על בדיקת פוליגרף שנתית לחברי הקבינט במטרה להילחם בהדלפות. ההצעה תובא להצבעה בצל ביקורת חריפה שהשמיע שר הביטחון היוצא על מדיניות הקבינט עם התפטרותו

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

לאחר ההתפטרות של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ובצל הביקורת שמתח על הקבינט המדיני-ביטחוני, ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לדון ביום ראשון בהצעה שיזמה "ישראל ביתנו". לפיה, חברי הקבינט יעברו בדיקת פוליגרף שנתית במטרה להילחם בהדלפות. ההצעה נבלמה בעבר בשל התנגדות משפטית.

הצעת החוק שיזם יו"ר הסיעה חבר הכנסת רוברט אילטוב, קובעת כי חברי הקבינט יעברו את הבדיקה אחת לשנה "לשם שמירה על ביטחון המדינה מפני ריגול וחשיפת סודות מדינה". את הבדיקה יערוך שב"כ, ותוצאותיה יועברו לידיעת שני גורמים: ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי מטרתה למנוע הדלפות מידע, ריגול וחשיפת סודות מדינה שיכולים לפגוע בביטחון הלאומי של מדינת ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש שלח מכתב נזיפה לזילבר: "רואה את התבטאותך בחומרה"
תחת השפעת סמים: אישום נגד הנהג שהרג 8 בני משפחה
הגישה לבג"ץ תצומצם? ההערה של בית המשפט ששימחה את השרה שקד

תגובות להתפטרות ליברמן. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
מתח ביקורת על חברי הקבינט. ליברמן, אתמול (צילום: ניב אהרונסון )/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון

"חברי ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי נחשפים למידע המסווג, שחשיפתו לגורמי חוץ עלולה לפגוע בצבא ובשירותי הביטחון ובהתאם לרמת רגישותו, גם בביטחון המדינה", נכתב עוד בדברי ההסבר. ליברמן הודיע בעבר כי הוא תומך ביוזמה שלפיה חברות בקבינט תותנה בבדיקת פוליגרף עבור כל חבר קבינט וביקש לקדם את הצעת החוק.

הצעת החוק תעלה להצבעה בצל ביקורת חריפה שהשמיע ליברמן על מדיניות הקבינט עם התפטרותו. במסיבת עיתונאים שכינס אתמול בכנסת, אמר שר הביטחון היוצא כי ההחלטה על הפסקת האש והעברת "הכסף במזוודות" לעזה "היא כולה של הקבינט". לדבריו, "אני לא מתכוון לתקוף אף אחד ברמה האישית אבל נקודת המפנה שהגענו אליה, זה מעבר למה שאני מסוגל לסבול".

ועדת השרים שתתכנס ביום ראשון צפויה לדון בצל המתיחות הפוליטית בהצעות חוק נוספות, בהן גם הצעת החוק המכונה "חוק גדעון סער", שנועדה לצמצם את סמכויותיו של הנשיא בהחלטתו על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. בקואליציה הביעו התנגדות לחלק מסעיפי ההצעה, ובש"ס השמיעו על קידומה ביקורת חריפה. עד כה נתניהו לא שוחח בנושא עם ראשי הקואליציה, ולא ברור האם השרים יצביעו בעד או נגד הצעת החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully