וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לאחר שחזר מהשעיה: ח"כ אורן חזן הורחק שוב מהכנסת

13.11.2018 / 20:29

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להטיל על חזן סנקציה של הרחקה של שישה שבועות, בגין תלונה שהוגשה בשל התבטאויות פוגעניות. הועדה דנה גם בתלונות שהוגשו נגדו בעקבות אמירה שלו לח"כ גילאון, וטרם קיבלה החלטה. חזן בתגובה: "אף אחד לא יסתום לי את הפה"

צילום: דוברות הכנסת

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שלישי) להטיל על ח"כ אורן חזן (הליכוד) סנקציה של הרחקה של שישה שבועות מדיוני מליאת הכנסת והוועדות (למעט הצבעות), בגין תלונה של מנכ"ל משרד הביטחון, אודי אדם, בשל התבטאויות פוגעניות שהפנה חזן כלפי סמנכ"ל המשרד וראש אגף שיקום נכים במשרד, חזי משיטה, בדיון שהתקיים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות ב-29 באוקטובר שדן בהצעת חוק הנכים (תגמולים ושיקום).

במהלך הדיון, ניסה חזן להעלות את נושא הלומי הקרב, אף שהתקיימו בנושא שלושה דיונים נפרדים. חזן הפציר במשיטה להתייחס לשאלותיו אף שלטענת משיטה לא היה קשר לדיון עצמו. הוא התבקש על ידי יו"ר הוועדה ח"כ מירב בן ארי להפסיק להפריע, וכשהוא סירב, היא קראה לו בשלוש קריאות וביקשה שייצא מהדיון.

בדרכו החוצה חזן תקף את בן ארי ואת משיטה, ואמר בין היתר כי "אני אצא, אל תדאגי. ככה אתם נראים. עלק נבחרי ציבור. בגלל זה כולנו לא תעבור את אחוז החסימה, ואת תעשי שלום לכנסת דרך הטלוויזיה בכנסת הבאה. ח"כית אנונימית. יש לך הזדמנות להציל פה, לעשות משהו טוב. אני יוצא. אתם בכלל מבינים על מה מדובר?".

לקריאה נוספת:
הפלסטינים בעזה: הושגה הפסקת אש; גורם מדיני: "הצעדים ייקבעו בשטח"
חמאס מקלף את שכבות ההגנה: למה כיפת ברזל מיירטת פחות רקטות?

אורן חזן מפונה מוועדה בכנסת 29 באוקטובר 2018. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
חזן מפונה מהוועדה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

דברים חמורים יותר אמר חזן עם יציאתו נגד משיטה, ועל כך הוגשו תלונות. חזן אמר לו כי "זה שאתה חושב שאם היית תת-אלוף במילואים, אתה אלוהים. השמש לא זורחת לך מהישבן. אני מאחל לך שתסבול כמו האנשים האלה (נכי צה"ל והלומי קרב- י"א). ואז אולי תרגיש. אתה והילדים שלך". נימוקי ההחלטה המפורטים יונחו מחר על שולחן הכנסת.

ועדת האתיקה דנה גם בתלונות שהוגשו נגד חזן בעקבות אמירה שלו לח"כ גילאון בדיון על התיקון לחוק התרבות והנאמנות, קרא חזן לח"כ אילן גילאון (מרצ) "חצי בן אדם" - זאת לאחר שגילאון אמר בנאומו: "אני לא כועס על השרה רגב שלא קראה את צ'כוב". בנוגע לתלונות אלו טרם התקבלה החלטה.

לפני חודש חזר חזן מהשעיה של חצי שנה מהדיונים במליאת הכנסת ומהוועדות בשל התבטאויות ואירועים שהיה מעורב בהם נגד ח"כים אחרים, בעיקר מהרשימה המשותפת. ועדת האתיקה ציינה אז כי היא "נחרדה לראות את מצבור ההתנהגויות וההתבטאויות של ח"כ חזן כפי שמשתקפים באירועים נשואי הקובלנות ומציגים דפוס פעולה דומה מצדו של התנהגות ביריונית, גסה, משפילה ומטרידה".

עוד באותו נושא

בנאומו האחרון במליאה: ח"כ חזן כינה את היו"ר אדלשטיין "סטלין"

לכתבה המלאה
ח"כ אורן חזן במליאה בדיון על חוק ההמלצות בעימות עם חנין זועבי. אורן בן חקון/ישראל היום, מערכת וואלה! NEWS
אורן חזן בכנסת בדיון במליאת הכנסת ב-2017/מערכת וואלה! NEWS, אורן בן חקון/ישראל היום

בתגובה להחלטת ועדת האתיקה, חזן אמר כי "אף אחד לא יסתום לי את הפה מלשמור ולהגן על חיילי צה"ל, נכי צה"ל והלומי הקרב, שעוברים סבל כפול והתעללות לאורך שנים על ידי הממסד ומשרד הביטחון, שכושל בתפקידו".

בעקבות החלטת הוועדה, ח"כ מירב בן ארי (כולנו) שניהלה את הדיון אמרה בתגובה כי "אורן חזן הגיע לדיון באיחור ולא הפסיק להפריע למרות שפניתי אליו בנימוס מספר פעמים. לאחר שהורחק מהדיון בשלוש קריאות, הוא קם ועד שהגיע לדלת הטיח בחזי משיטה תא"ל במיל' וראש אגף שיקום עלבונות קשים בו ובמשפחתו. טוב עשתה הוועדה שהרחיקה אותו, מילא אנחנו שמדי יום שומעים את דברי הבלע שלו אבל פקידי ציבור במה הם אשמים?! אנו נמשיך לקדם את החוק למען נכי צה"ל בוועדת העבודה כפי שעשינו בשנתיים האחרונות, תקופה ארוכה שהוא בכלל לא טרח להגיע לשום דיון בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully