וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנאומו האחרון במליאה: ח"כ חזן כינה את היו"ר אדלשטיין "סטלין"

31.1.2018 / 19:32

חבר הכנסת מהליכוד שהושעה לחצי שנה בשל ריבוי תלונות שהוגשו נגדו לוועדת האתיקה עלה לשאת דברים על הצעת חוק שהגיש, אך ניצל את הבמה להשתלחות בחברי הוועדה. חזן: "הייתה לי פליטת פה; מצטער אם מישהו נפגע"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

סערת חזן במליאה | כל העדכונים:

* חזן כינה את אדלשטיין "סטלין" וסירב תחילה להתנצל
* ח"כים יצאו במחאה מהמליאה וחזן השתלח בהם
* חזן ביקש לעלות בשנית לדוכן ולהתנצל אך ח"כ סויד שניהלה את הדיון לא אפשרה לו
* לאחר שהדיון הסתיים אמר חזן כי "הייתה לי פליטת פה; מצטער אם מישהו נפגע"

ח"כ אורן חזן (הליכוד) כינה הערב (רביעי) בנאומו האחרון במליאת הכנסת בטרם השעייתו לחצי שנה את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין "סטלין". בעקבות הדברים פרצה מהומה במליאה וח"כ חיליק בר (המחנה הציוני) צעק לעברו: "חצוף, תתבייש, מה זה הדבר הזה? כל הרזומה שלך זה סרסורים והימורים. תתבייש". ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הציע לכל הנוכחים לצאת החוצה מהמליאה.

חברת סיעתו של בר, ח"כ רויטל סויד, שניהלה את הדיון קראה לחזן להתנצל ואמרה כי הכינוי שבו השתמש "לא ראוי ולא מכובד". היא הוסיפה כי מדובר ב"אחד הדברים הכי חמורים שנאמרו כאן". גם ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) קרא לעבר חזן: "תתנצל בפני היו"ר, אתה לא ראוי".

בתום המהומה במליאה עלתה לדוכן ח"כ רחל עזריה (כולנו) ואמרה כי דבריו של חזן היו "בלתי נסבלים". היא הוקיעה את חזן על התנהגותו ואמרה כי "זה כל כך קל לבוא ולהפריע אבל בסופו של דבר אנחנו מחסלים את הכנסת שלנו". יו"ר הקואליציה אמסלם אמר בתום הדיון: "עמדתי על כך שנצביע על הצעת החוק בתנאי שאורן חזן יתנצל. היה חשוב לי שהוא יתנצל. לא אפשרו את זה וחבל".

בסיום הסערה אמר חזן בשיחה עם וואלה! NEWS כי הייתה לו "פליטת פה פרוידיאנית" וכי רצה "לעלות ולהתנצל", אך "השמאל הנאור השתלט על הדיון ולא אפשר זאת. אם מישהו נפגע - אני מצטער".

אורן חזן במהלך נאום בכנסת 31 בינואר 2018. ערוץ הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
חזן במליאת הכנסת, הערב/מערכת וואלה! NEWS, ערוץ הכנסת

במהלך הדברים החלו חלק מחברי הכנסת לעזוב את המליאה וחזן קרא לעברם בתגובה "זה מופע בריונות של השמאל". בהמשך אמר כי הכינוי שהטיח ביו"ר אדלשטיין "ברח לו" וכי לא שם שאמר אותו. חזן עלה להציג על הדוכן את הצעת חוק זכויות הסטודנט אך הקדיש את מרבית נאומו, כעשר דקות, להחלטת וועדת האתיקה להרחיקו מהדיונים במליאה ובוועדות הכנסת למשך חצי שנה ולשלול את שכרו למשך שבוע.

את חברי הוועדה כינה חזן "חבורה של אנשי שמאל קיצוניים". ח"כ סויד הוסיפה להפציר בחזן להתנצל על דבריו אך הוא סירב. "אני מוכן שיו"ר הכנסת יתנצל בפני ראש הממשלה על דברים שאמר נגדו", הוסיף. "הציבור ישפוט את יו"ר הכנסת הכי ציני ואכזרי שהיה מעולם". בתגובה לדברים הורתה לו סויד לסיים את נאומו והורידה אותו מדוכן הנואמים.

יולי אדלשטיין במליאת הכנסת לציון 69 שנים לכינון הכנסת, 31 בינואר 2018. יצחק הררי, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
אדלשטיין במליאה, היום/מערכת וואלה! NEWS, יצחק הררי, דוברות הכנסת

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה כי חזן צריך לפנות "לגורמי מקצוע רפואיים לצורך טיפול פסיכיאטרי". היא הוסיפה כי חזן "חצה את כל הגבולות. לקרוא ליו"ר הכנסת, אסיר ציון, ח"כ יולי אדלשטיין 'סטלין' זה חולני, אנטי-ציוני ואנטי-מוסרי".

חברי האופוזיציה קראו לעבר חזן "בוז" ו"בושה" כשהתכוון לעלות לדוכן שוב ולדבר שוב. חברי הכנסת דרשו כי חזן יתנצל על האמירה נגד יו"ר הכנסת. יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם וח"כ מיקי זוהר קראו: "הוא רוצה להתנצל, למה אתם לא נותנים לו?".

ח"כ אורן חזן במליאה בדיון על חוק ההמלצות בעימות עם חנין זועבי. אורן בן חקון/ישראל היום, מערכת וואלה! NEWS
חזן, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אורן בן חקון/ישראל היום

לאחר שחזן עזב את המליאה ניסה יו"ר הקואליציה אמסלם לשכנע את ח"כ סווד לאפשר לו לעלות לדוכן כדי להתנצל. "הוא יכול להתנצל בכל פלטפורמה אחרת", השיבה לו סויד. "יו"ר הכנסת הרחיק את חזן מהמליאה והוא לא יכול לשוב. כולנו נגררים לתהומות וביבים בגלל התנהגות של ח"כ אחד. אני רוצה להתנצל בפני כולנו פה על כך שיו"ר הכנסת כונה בתואר שלא ראוי היה לכנות אותו כך. כולנו מתנצלים בפניו".

ח"כ חיליק בר שהתעמת השבוע כמה פעמים עם חזן עלה להגיב במליאה ואמר כי "היינו מנומסים, כשהוא השווה את יו"ר הכנסת לסטלין, ואתם ישבתם פה, ואפשרתם לאפס המנוול הזה להמשיך בדבריו, זו בושה". בר פנה לח"כ סויד ואמר כי "היית צריכה להגיד לו לרדת. אמסלם וביטן, אתם ראשי הקואליציה המפוארת הזו - ישבתם פה כשהוא כינה את יו"ר הכנסת סטלין. זו בושה וחרפה. יום שחור בכנסת. אני קורא לכולם לא לשתף פעולה עם האיש הקטן הזה ולא להיות במליאה כשהוא ידבר ומקווה שעם ישראל ירחיק אותו בבחירות הבאות".

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully