וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמז מכחלון לנתניהו? הצעת חוק קוראת להגביל כהונת ראשי ממשלה

13.11.2018 / 17:44

הצעת חוק חדשה של ח"כ רועי פולקמן מ"כולנו", קוראת להגביל משך קדנציות של ראשי ממשלות ומועצות מקומיות ללא יותר משתיים. "המצב הקיים נוגד את הרעיון הדמוקרטי שנועד לאפשר תחלופה, אך גם למנוע אחיזה ברסן השלטון". עם זאת, מבהיר פולקמן, "נוסח החוק לא יחול על נתניהו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

יו"ר סיעת "כולנו" ח"כ רועי פולקמן הגיש השבוע הצעת חוק חדשה, לפיה ראש ממשלה לא יוכל לכהן יותר משתי קדנציות ברציפות או יותר משמונה שנים במצטבר - כך נודע היום (שלישי) לוואלה! NEWS. פולקמן הביע את דעתו לאחרונה על כך שיש לקצוב את כהונת ראש הממשלה, אולם הצעת החוק היא צעד מעשי ברקע הצהרותיו. הצעות דומות שיזמה לאחרונה האופוזיציה נפלו במליאה.

מדובר בתיקון "חוק-יסוד הממשלה", לפיו "לא יכהן ראש ממשלה יותר משתי תקופות כהונה או יותר משמונה שנים במצטבר". בהצעת החוק נקבע גם כי "לא תופסק כהונת ראש ממשלה שמלאו לתקופת כהונתו המצטברת שמונה שנים במהלך כהונה".

עוד בוואלה! NEWS
החרדים ינהרו לקלפיות? הקולות שיכריעו את הבחירות בירושלים
הדמוקרטים זכו במושב: אריזונה בחרה לראשונה אישה לסנאט
דיווח: הושגה הפסקת אש; נתניהו: ישראל מגנה על עצמה מול הטרור

רועי פולקמן יו"ר סייעת כולנו במהלך דיון על חוק ההמלצות 22 בנובמבר 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
"תקופת כהונה ארוכה עלולה לגרום ל'הסתיידות' שלטונית", ח"כ פולקמן/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

עם זאת, בניגוד לסעיף בחוק שמדבר על קציבת כהונת ראש ממשלה, הצעת החוק קובעת כי "מי שמכהן כראש רשות מקומית" לפני כניסת החוק לתוקף, "יראו אותו כאילו מכהן בתקופת כהונה ראשונה".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי המטרה בקציבת כהונה באה מתוך התפיסה כי "תקופת כהונה ארוכה עלולה לגרום ל'הסתיידות' שלטונית ולהשפעת שיקולי הישרדות על קבלת ההחלטות בידי נושא התפקיד. ראש ממשלה מחויב לפעול באופן מקצועי וללא לחצים פוליטיים או מפלגתיים למען רווחתם של כל אזרחי המדינה, לשמור על כלכלה יציבה ולהביא להסדר מדיני צודק - כך נהוג לגבי נשיא ארצות הברית, המכהן רק שתי קדנציות, וגם נשיא המדינה מוגבל במשך כהונתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בנימין נתניהו בפסגת המנהיגים בפריז - 11/11/18. רויטרס, רויטרס
לדברי ח"כ פולקמן, ההצעה לא תחול על ראש הממשלה נתניהו/רויטרס, רויטרס

בהצעה נכתב כי "הגבלת כהונת ראש ממשלה תביא ליציבות השלטון הדמוקרטי ותמנע מצב של קיפאון בראשות הממשלה". באשר להצעה לקצוב את כהונת ראשי הרשויות נכתב כי "המצב הקיים כיום נוגד את הרעיון הבסיסי העומד מאחורי עקרון המשטר הדמוקרטי, שנועד מחד גיסא לאפשר תחלופה המביאה עמה חדשנות, משב רוח מרענן וביטוי לפלורליזם ומאידך גיסא למנוע אחיזה ברסן השלטון, את ריכוז העוצמה ותרבות שלטונית מושחתת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully