וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמוקרטים זכו במושב: אריזונה בחרה לראשונה אישה לסנאט

13.11.2018 / 16:59

קירסטן סינמה רשמה מהפך שבוע אחרי בחירות אמצע הכהונה, וצמצמה את הגדלת הכוח של הרפובליקנים בסנאט. לדמוקרטים יהיו 47 מושבים לפחות, ועוד שני מרוצים נותרו פתוחים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בחירות אמצע הקדנציה נערכו אמנם לפני שבוע, אולם כמה מרוצים טרם הוכרעו בגלל ההפרש הזעום בין המועמדים. הלילה (שלישי) הוכרע אחד המרוצים המשמעותיים ביותר שנותרו פתוחים והוא המרוץ לסנאט מטעם מדינת אריזונה. אחרי שבוע של ספירת קולות, הוכרזה המועמדת הדמוקרטית, קירסטן סינמה, כמנצחת, אחרי שזכתה ב-49.7% מול 48% של יריבתה הרפובליקנית, מרת'ה מקסאלי.

בליל הבחירות עצמו הובילה המועמדת הרפובליקנית ונראה היה כי המרוץ נוטה לטובתה, אולם ככל שנקפו השעות הפער הלך והצטמצם עד שסינמה, שהייתה בעבר חסרת בית, חלפה במספר הקולות על פני יריבתה. השתיים נאבקו על המושב של הסנאטור הרפובליקני ג'ף פלייק שפרש מתפקידו, ובכך הפכה סינמה לאישה הראשונה אי פעם לייצג את אריזונה בסנאט. היה תהיה הנציגה הראשונה של הדמוקרטים בסנאט מטעם המדינה השמרנית מאז 1994. בנוסף לכך, היא גם הביסקסואלית המוצהרת הראשונה בתולדות הסנאט.

לקריאה נוספת על בחירות האמצע
היא חברת הקונגרס הצעירה ביותר, והיא לא יכולה לממן שכר דירה
זיכרונות משנת 2000: ספירה חוזרת בבחירות בפלורידה

מדובר במושב השני שהדמוקרטים מצליחים לקחת מידי הרפובליקנים בבחירות אמצע הקדנציה, אחרי ניצחון במדינת נבאדה, וכעת הם יחזיקו ב-47 מושבים לפחות, כששני מרוצים נוספים, בפלורידה (ספירה חוזרת) ומיסיסיפי (סיבוב שני), טרם הוכרעו. הרפובליקנים, מנגד, הצליחו ליטול לידיהם מושבים שהדמוקרטים החזיקו באינדיאנה וצפון דקוטה, ובכך הבטיחו כי ישמרו בכל מקרה על הרוב בסנאט עד 2020 לפחות.

"לאריזונה היו שתי ברירות שונות מאוד. האחת - להתמקד בפחד ובפוליטיקה מפלגתית, והשנייה היא להתמקד במדינה ובצרכים היומיומיים של משפחות", אמרה סינמה בנאום הניצחון שלה. המועמדת שהפסידה, מרת'ה מקסאלי, הודתה בהפסד ופרסמה סרטון בו הודתה לתומכיה. "זה היה קרב קשה. כמובן שהיינו רוצים לראות תוצאה אחרת אבל אני מודה לכם על התמיכה".

(עדכון ראשון 10:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully