וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכרונות משנת 2000: ספירה חוזרת בבחירות בפלורידה

10.11.2018 / 21:07

במרוצים למושל המדינה ולמושב לסנאט מובילים הרפובליקנים ברוב קטן מדי, ועל כן הקולות ייספרו שוב באופן חסר תקדים. טראמפ כינה את ההליך "חרפה". לפני 18 שנה, בוש זכה בנשיאות בתום ספירה חוזרת בפלורידה ובפער של 537 קולות בלבד

עריכה: ניר חן ויוסי אלטר

הרשויות במדינת פלורידה הודיעו הערב (שבת) על ספירה חוזרת של קולות המצביעים בבחירות לסנאט ולתפקיד המושל. הספירה החוזרת של שני המרוצים היא חסרת תקדים בפלורידה, שבה נדרשו חמישה שבועות כדי להכריע מי זכה במרוץ לנשיאות בשנת 2000.

ההחלטה התקבלה בשל הפער הזעום בין המתמודדים, שלפי חוק מחייב ספירה חוזרת. התוצאות הלא סופית מראות כי חבר בית הנבחרים לשעבר רון דסנטיס הרפובליקני מוביל בפחות מ-0.5% על יריבו הדמוקרטי אנדרו גילום, מה שמצריך ספירה ממוחשבת של הקולות.

במרוץ לסנאט, המושל הרפובליקני ריק סקוט מוביל על הסנאטור הדמוקרטי המכהן ביל נלסון בפחות מ-0.25%,
מה שמצריך ספירה ידנית של קולות ממכונות הצבעה שאינן יכולות להכריע מי זכה.

בשנת 2000 הוכרע המרוץ בסופו של דבר לטובת ג'ורג' וו. בוש הרפובליקני, שקיבל 537 קולות יותר מיריבו אל גור. הניצחון בפלורידה הוא זה שהעניק לבוש את הנשיאות. המדינה הפכה למושא ללעג על הליך הספירה החוזרת שלה, אך מאז הוא שונה והמחוקקים קבעו כללים ברורים לכך.

הסנאטור הדמוקרטי ביל נלסטון (שמאל) ומושל פלורידה הרפובליקני ריק סקוט המתמודדים על מושב בסנאט של ארה"ב. רויטרס
הרפובליקנים רוצים להגדיל את הרוב בסנאט. סקוט/רויטרס

חוסר היכולת להכריע בשני המרוצים מדגים את הפילוג באחת ממדינות המפתח בפוליטיקה האמריקנית. מלבד ההשפעה על תפקיד המושל, כהונה רביעית של הסנאטור הדמוקרטי נלסון תגרע מהרפובליקנים מושב שאותו הם קיוו להפוך.

67 מחוזות הבחירה של פלורידה יחליטו בעצמם מתי להתחיל בספירה החוזרת. הם יכולים לעשות זאת מיד, או בראשון או שני. עם זאת, עליהם לסיים את ספירת הקולות הממוחשבים עד לשעה 15:00 ביום חמישי. הספירה הידנית החוזרת תתפרסם בתוצאות הבחירות הרשמיות שיימסרו ב-18 בנובמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רון דסנטיס הרפובליקני לצד אנדרו גילום בעימות על תפקיד מושל פלורידה, אוקטובר 2018 רויטרס. רויטרס
כל קול חשוב. גילום מול דסנטיס בעימות למושלות פלורידה באוקטובר/רויטרס

ביום שלישי בלילה הודה גילום בהפסדו, אך כשהפער החל להצטמצם, הוא אמר כי צריך לספור כל קול וכי הוא אינו מתכוון לחסום את ההצבעה החוזרת. דסנטיס, מנגד, מיעט להתייחס לאפשרות וכבר החל בהליך בחירות צוות המעבר שלו לקראת הכניסה לתפקיד בינואר.

המרוץ לסנאט רותח בהרבה ושני הצדדים כבר הגישו תביעות. סקוט אמר כי נלסון מנסה לגנוב את הבחירות, בעוד שנלסון מאשים את סקוט בניסיון למנוע מגורמים ברשויות לספור את כל הקולות.

הנשיא דונלד טראמפ התערב אף הוא בבחירות הצמודות בפלורידה וצידד בסקוט. הוא אמר כי הממשל הפדרלי עשוי להתערב והוסיף: "לפתע הם מוצאים קולות משום מקום. מה שקורה בפלורידה הוא חרפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully