וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים ינהרו לקלפיות? הקולות שיכריעו את הבחירות בירושלים

רגע לפני פתיחת הקלפיות בסיבוב השני בבחירות לירושלים, מנסים ברקוביץ' וליאון לגייס כל קול, ולחזר אחרי הקול החרדי. אגודת ישראל החליטה שלא לתמוך באף מועמד, כך שלחסידים בעיר יתאפשר לתמוך בברקוביץ', ובכותל המערבי התקיימה עצרת תמיכה בליאון

צילום: ארי קלמן, "בחדרי חרדים", עריכה: טל רזניק

הקרב על ראשות העיר ירושלים נכנס לישורת האחרונה, והניסיון של שני המועמדים - עופר ברקוביץ ומשה ליאון - לגייס כל קול, צובר תאוצה. הערב (שני) הכריעה סיעת אגודת ישראל המונה כ-25,000 מצביעים כי היא לא תכריע במי לתמוך בבחירות שיתקיימו מחר בבירה. ההחלטה משפרת משמעותית את סיכוייו של המועמד עופר ברקוביץ ופוגעת בסיכויים של משה ליאון.

האדמו"רים במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל המייצגים את החסידים בעיר החליטו באופן רשמי "שב ואל תעשה", אבל באגודת ישראל אמרו הערב כי "זו החלטה שמאפשרת לחסידים לתמוך גם בעופר ברקוביץ למרות היותו חילוני שמתמודד מול מועמד דתי - משה ליאון.

אל מול ההחלטה הזו, המנהיגים הרוחניים של ש"ס ודגל התורה, הרב שלום כהן והרב חיים קנייבסקי השתתפו הערב בעצרת תפילה למען ליאון ברחבת הכותל המערבי. מדובר בצעד נדיר שבמסגרתו ניסו להגדיל את אחוז ההצבעה החרדי בבחירות לאור חשש מניצחונו של ברקוביץ'. במודעה שהופצה לקראת התפילה נכתב כי "עיר האלקים מושפלת עד שאול תחתיה", וכי התפילה היא "למען קדושת ירושלים".

עוד בוואלה! NEWS:
מרדף אחרי החרדים וביקורי בית: הקרב האחרון על עיריית ירושלים
עקב אחריה עד פתח הבית: תיעוד של גבר תוקף מינית קטינה בירושלים
יותר מ-300 שיגורים מעזה, חייל נפצע קשה מפגיעה באוטובוס; צה"ל תוקף ברצועה

מפוצלת - עופר ברקוביץ' + משה ליאון. מערכת וואלה! NEWS
ברקוביץ' וליאון. נערכים ליום הגדול/מערכת וואלה! NEWS

המארגנים ו"הקרן למורשת הכותל" הבהירו לוואלה! NEWS מוקדם יותר כי בעצרת לא יהיו נאומים או קריאה למען ליאון, זאת בשל קיומה בכותל המערבי אבל במהלכה הרב כהן נשא דברים שבהם התייחס לקריאה של החסידים לא לתמוך באף מועמד. "איך אתה רב תלמיד חכם אומר לשני תעשה מה שאתה רוצה? איך מה שאתה רוצה? אני יכול להגיד למישהו תעשה איך שאתה רוצה? תניח תפילין או לא?". הרב התייחס גם לכך שנאסר לדבר פוליטיקה בכותל המערבי והבהיר בנחרצות כי "זו לא פוליטיקה. אם אני אומר להניח תפילין זה פוליטיקה?".

נוסף לעצרת התפילה, הרב קנייבסקי, מהרבנים הבכירים בעולם החרדי, חתם על מכתב שבו קבע כי "אין שום היתר בעולם להימנע מלהצביע למשה ליאון". לדברי הרב, "כל הנמנע מלהצביע או שמרפה ידי המצביעים להנ"ל הרי הוא שותף בכל החילולי שבת והקדושה והטהרה והחילול השם שייעשו חס וחלילה בירושלים וממילא בכל העולם לדורי דורות ולעתיד לבוא לא יועילו שום תירוצים". במכתב גם הרב מברך את כל מי שיצביע ליאון בברכה "לילדים צדיקים ולשפע ברכות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ההערכה: רוב החסידים יצביעו לברקוביץ'

בבחירות הנוכחיות בירושלים, הפילוג החרדי הגיע לשיאים חדשים. בעוד דגל התורה וש"ס תומכות בליאון, אגודת ישראל המייצגת את החסידים בעיר ועשויה להכריע את הבחירות - לא הכריזה על תמיכה רשמית באף אחד מהמועמדים.

ההערכה היא כי בעקבות ההחלטה רוב החסידים יצביעו לברקוביץ, אחרים ימנעו מהצבעה והשאר יצביעו לליאון. בתרחיש שבו יש פיצול במפלגות החרדיות, הרי שכל תוצאה תגרור מאבקים קשים בתוך המפלגות החרדיות. אם ליאון ינצח הרי שיעדיף את הליטאים והספרדים שתמכו בו בתחילת הדרך. אם ברקוביץ ינצח הרי שהוא יעדיף קודם את החסידים שקיבלו שלושה מנדטים בלבד ברשימה למועצת העיר.

מכתב של הרב קנייבסקי עבור משה ליאון - 12 בנובמבר 2018. מערכת וואלה! NEWS
המכתב של הרב קנייבסקי/מערכת וואלה! NEWS

המלחמה על כל קול הובילה היום את ישיבת מיר בירושלים, המכונה "הישיבה החרדית הגדולה בעולם", לערוך היום, יממה לפני הבחירות, "כינוס חיזוק" לטובת משה ליאון. במשרד החינוך הבהירו כי קיום כינוס שהינו תעמולה פוליטית מנוגד להנחיות זאת בשל העובדה כי הישיבה מקבלת תקציבים מהמדינה.

בישיבה שבה על פי הערכה לומדים כ-5,000 תלמידים, עצרו באופן חריג את הלימודים בצהריים כדי לקיים את הכינוס. במודעה שנתלתה בישיבה הוזמנו התלמידים להשתתף בכינוס "לקראת המערכה הנצבת לפנינו", כלשון המודעה, זאת "למען בחירתו של משה ליאון, אשר גופי תורה תלויים בזה". בישיבה לומדים ליטאים, ספרדים וחסידים אך הרבנים בה מזוהים בעיקר עם סיעת 'דגל התורה' הליטאית שתומכת בליאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully