וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדף אחרי החרדים וביקורי בית: הקרב האחרון על עיריית ירושלים

מאבקם של ברקוביץ' וליאון מתמקד בסגירת עסקאות עם מפלגות אחרות, ובפעילות בשטח שנועדה להגדיל את שיעור המצביעים. בסיבוב הראשון זכה ליאון ל-32.7% מהקולות, בורקוביץ' קיבל 29.4%. דרעי תקף את ברקוביץ': "השטן מגייס את כולם"

צילום: שי מכלוף, רוני כנפו, שלומי כהן, עריכה: איתי עמרם

יומיים לסיבוב השני בבחירות המקומיות והמועמדים לראשות עיריית ירושלים ופעיליהם מגייסים כוחות אחרונים בניסיון לכבוש את כיכר ספרא. בסיבוב הראשון זכה משה ליאון עם 32.7% מהקולות, אך סיעתו לא זכתה כלל למנדטים במועצה. מנגד, המועמד עופר ברקוביץ' קיבל 29.4%, אך סיעתו קיבלה שבעה מנדטים והפכה לגדולה במועצה.

השר אריה דרעי תקף בחריפות את המועמד עופר ברקוביץ' בשבוע שעבר. בתיעוד שפורסם ב"בחדרי חרדים", אמר דרעי, שתומך בליאון, כי ברקוביץ' "רוצה פשוטו כמשמעו, להמשיך ביתר שאת לחלל את ירושלים. השטן הוציא צו שמונה וגייס את כל גיסותיו לצערי הרב, זה אמנם מפתיע אבל מה לעשות, פתאום שאתה רואה את הגייסות האלה אתה רואה ששם זה לא רק יהודים רחוקים או יהודים חילונים, לצערנו יש גם, אמנם בשולי המחנה. השטן מגייס את כולם".

לקריאה נוספת:
כשסינוואר סופר את הדולרים, ישראל מנסה לדחות את המלחמה הבאה
אי הסכמות בקואליציה: ההצבעה על "חוק גדעון סער" נדחתה בשבוע

משה ליאון חוגג את תוצאות הבחירות. מאיר אליפור, מערכת וואלה! NEWS
משה ליאון חוגג את תוצאות הבחירות במטה שלו, יום הבחירות/מערכת וואלה! NEWS, מאיר אליפור

המאבק בשלב זה מתמקד מחד בסגירת עסקאות וכריתות בריתות עם מפלגות אחרות, ומאידך בפעילות רבה בשטח שנועדה להגדיל את שיעור המצביעים, והמערכת מושפעת מאוד מהפיצול במגזר החרדי. בישורת האחרונה, ברקוביץ' עולה להתקפה וממקד את הביקורת בקשריו של ליאון עם השרים אריה דרעי, אביגדור ליברמן וחבר הכנסת משה גפני. בין היתר, פרסם המטה שלו מודעות עם הכיתוב "איפה היית כשירושלים נפלה", כשליאון מוצג לצד השלושה.

"אם חלילה תיפול ירושלים בידי הדיל המופקר של עסקנות ופלגנות, שחותרת תחת אושיות הקיום הריבוני בעיר - תאבד התקווה לקיום של אוהל גדול המכסה על כלל חלקי החברה הישראלית", אמר ברקוביץ' במסיבת עיתונאים שכינס ביום חמישי האחרון, לאחר שורת הצלחות שרשם יריבו ליאון.

בין היתר, קיבל ליאון בשבוע שעבר הודעות תמיכה מצד הבית היהודי והליכוד בירושלים וכן של ראש העיר ניר ברקת והרב חיים דרוקמן. לצד זה, דווח כי באגודת ישראל החליטו להתקדם במשא ומתן עם ליאון, אך טרם פורסמה הודעה בנושא. כמה שרים בליכוד הביעו גם הם תמיכה בליאון, ובהם מירי רגב, יריב לוין וצחי הנגבי.

עוד באותו נושא

פיצול פנים-חרדי ומבצע "הקש בדלת": בדרך לסיבוב שני בירושלים

לכתבה המלאה
"אפס תמיכה, אפס מנדטים"-  המועמד לראשות י-ם, עופר ברקוביץ תקף את הדיל בין "הבית היהודי" ללאון: "מועמד עם אפס מנדטים". רוני כנפו
ברקוביץ'/רוני כנפו

החלטת הבית היהודי לתמוך בליאון פגעה במועמד ברקוביץ' שמקווה לקבל קולות רבים מהציבור הדתי-לאומי. חרף הכישלונות מול הסיעות, קיבל ברקוביץ' תמיכה מצד חברי הכנסת אורלי לוי אבוקסיס ובני בגין. את מרב המאמצים משקיעים במטה שלו בשטח, כאשר הפעילים מתרוצצים בין בניינים בשכונות השונות כדי לשכנע את התושבים לבוא ולהצביע עבורו.

כמו כן, משקיע המועמד החילוני ברקוביץ' חלק ניכר מהקמפיין בציבור החרדי, ובעיקר בחסידים, שכן הוא סבור שרבים ממצביעי יוסי דייטש יבחרו בו. בקרב בציבור החסידי, יש הסבורים כי התמיכה שתביע אגודת ישראל בליאון תהיה רפה, כך שרבים מהמצביעים יישארו בבית וחלקם אף יצביעו לברקוביץ', בשל זעם על דגל התורה.

לאחר שבסוף השבוע הם לא פספסו ביקור בשוק מחנה יהודה, ביומיים שנותרו צפויים השניים להעלות הילוך בהתקפות ולנקוט בכל צעד שעשוי לסייע להם או לפגוע במועמד ביריב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully