וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במערכת הביטחון: מוצו ניסיונות ההידברות עם תושבי חאן אל אחמר

שלושה שבועות אחרי החלטת הקבינט המדיני ביטחוני לדחות את פינוי הכפר אומר הגורם כי מוצו כל הניסיונות לדבר עם התושבים לצורך משא ומתן על פינוי בהסכמה. "התושבים מסרבים לקיים כל קשר עם מערכת הביטחון"

צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

שלושה שבועות אחרי החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לדחות את פינוי חאן אל אחמר, גורם בכיר במערכת הביטחון אמר הערב (ראשון) כי "מוצו כל הנסיונות להידברות" עם תושבי המקום לצורך משא ומתן על פינוי בהסכמה. לדברי הגורם, "התושבים מסרבים לקיים כל קשר עם מערכת הביטחון" ואינם נענים לניסיונות משרד הביטחון ליצור עמם קשר.

הגורם הוסיף כי לאחר שעורך הדין תאופיק ג'בארין, המייצג את תושבי הכפר, התפטר בשבוע שעבר מייצוגם, במערכת הביטחון פנו לראש מועצת חאן אל אחמר, עיד אבו דאהוק. עם זאת, לטענת הבכיר, ראש המועצה מסרב לקיים כל קשר עם הצד הישראלי.

לקריאה נוספת:
נתניהו לאחר ההצבעה בקבינט: "חאן אל אחמר יפונה בהסכמה או בלי"
הקבינט אישר את דחיית פינוי חאן אל-אחמר, בנט ושקד הצביעו נגד
נתניהו החליט לדחות את פינוי חאן אל-אחמר, ליברמן התנגד

חאן אל אחמר 21 באוקטור 2018. מאיה הורדיציאנו, מערכת וואלה! NEWS
חאן אל אחמר, אוקטובר האחרון/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורדיציאנו

עורך הדין ג'בארין הסביר כי החליט להתפטר מייצוג התושבים לאחר שגילה בדיווח בגלי צה"ל כי ליברמן נתן הוראה לא לנהל עמו משא ומתן משום שהוא מועסק על ידי הרשות הפלסטינית. "החלטתי שאני גם לא מעוניין לדבר איתו, ועם נציגים שלו", אמר ג'בארין לוואלה! NEWS. "לכן הודעתי לתושבים שאני מתפטר והם צריכים לבחור עורך דין חדש. יש לי ייפוי כוח, ולכן זה תמוה שהוא שינה את דעתו . אני הרי ייצגתי את התושבים בבית המשפט".

ג'בארין הוסיף כי "ניהול המשא ומתן בהוראותיו של ליברמן כנראה שהוא למראית עין בלבד והוא מתחיל לחפש כל מני מכשולים, אז לא רציתי לתת לא ליהנות מזה. לא ראיתי שיש עניין בניהול משא ומתן ובמצב הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
"לא נעשה פה CNN" - נתניהו התייחס להמלצות המשטרה בתיק 3000: "תתרגלו, העניין של הצוללות צלל למצולות"


נתניהו התייחס למצב בין ישראל לחמאס: "אם 
הרגיעה לא תימשך נפעיל כוח ונפעיל כוח מרבי". לשכת העיתונות הממשלתית
"צריך לפנות ונפנה". נתניהו בנאומו בפריז, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש קהילת חאן אל-אחמר, עיד אבו חמיס, דחה את טענת בכיר מערכת הביטחון כי התושבים מסרבים למשא ומתן. לדבריו, הגיעו נציגים של המדינה כמה פעמים אבל הם לא מציעים לתושבים דבר. "הם באים, אבל אין להם משהו ביד", אמר. "אין להם משהו להציע. אז מה יש לי לשמוע אותם. התקשרו, אבל כשאתה הולך לעזור, אתה צריך להביא משהו לעזור. אבל אם אתה באמת בידיים ריקות ואומר שאתה באמת לעזור, אז איך תעזור, מה יש לדבר. אם יש משהו להציע אני מוכן לשמוע". אבו חמיס הוסיף כי הגיע נציג של המדינה גם ביום שישי האחרון. "אז ישבתי איתו בבית והוא בא לדבר. אבל הוא גם לא מציע כלום". ביום שלישי מתכוונים התושבים לכנס מסיבת עיתונאים בנושא.

"צריך לפנות - ונפנה"

בסוף החודש שעבר ראש הממשלה החליט לדחות את פינוי חאן אל אחמר במשך עמה שבועות כדי לתת הזדמנות למצות את המשא ומתן עם התושבים ולהגיע לפינוי ברצון. הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את ההחלטה זמן קצר לאחר מכן, בתום ישיבה מתוחה בה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הסביר שפינוי בכוח עשוי לפגוע במעמדה הבינלאומי של ישראל וביקש למצות עוד ניסיון למשא ומתן.

עם זאת, המשא ומתן לא התרומם. שר הביטחון אביגדור ליברמן, שהתנגד מלכתחילה להחלטת ראש הממשלה על דחיית הפינוי, סירב לנהל משא ומתן עם עורך הדין ג'בארין שייצג את תושבי הכפר, לאחר שגילה כי משכורתו משולמת בידי הרשות הפלסטינית. לטענת הגורם הביטחוני הבכיר, בשבוע שעבר גבארין התפטר וניסיונות של מערכת הביטחון ליצור קשר עם תושבי הכפר דרך ראש המועצה לא קיבלו מענה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום במסיבת עיתונאים בפריז לשאלת פינוי חאן אל אחמר ואמר כי "צריך לפנות - ונפנה. החלטתי לתת עוד אפשרות למיצוי הסדר. מקווה שנצליח. אם לא, הם יפונו. הנחישות לעשות את זה קיימת וגם תמומש. לא אכריז מראש על תאריך יעד".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully